
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı
Abdulkadir Uraloğlu, Ankara-Kırıkkale-Çorum-Samsun Hızlı Tren Hattı’nın 120
kilometrelik Kırıkkale (Delice)-Çorum etabının temel atma töreninde konuştu.
Bakan Uraloğlu, “Proje, Ankara merkezli düşündüğümüzde Türkiye’nin kuzeyine
yapılan ilk hızlı tren ile yolcu taşımacılığı projesi olarak tarihe geçecek.”
dedi. Uraloğlu, Çorum-Merzifon-Samsun kesimlerinin de tamamlanmasıyla;
Ankara-Samsun arası seyahat süresinin 2,5 saat olacağını, yılda 12 milyon yolcu
ve 14 milyon ton yük taşınacağını da bildirdi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı
Abdulkadir Uraloğlu, Ankara-Kırıkkale -Çorum- Samsun Hızlı Tren Hattı’nın 120
kilometrelik Kırıkkale(Delice)-Çorum etabının temel atma töreninde konuştu.
Bakan Uraloğlu, “Bugün, sadece bir demiryolu hattının temelini atmıyoruz;
medeniyetlerin kucaklaştığı, ticaretin hızlandığı bir geleceğin kapılarını
aralıyoruz. Bu projeyle Anadolu’nun kalbini Karadeniz ile buluşturuyoruz.”
ifadelerini kullandı.
“Son 23 Yılda Demiryollarımıza
Yaklaşık 64 Milyar Dolar Yatırım Yaptık”
Ulaşımın, bir milletin kalkınma,
birlik ve kültür yolculuğunun anahtarı olduğuna dikkati çeken Uraloğlu,
demiryollarının ise bu yolculuğun en güçlü, en çevreci ve en ekonomik rotası
olduğunu söyledi. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın liderliğinde, 2002
yılından bu yana demiryollarını devlet politikası olarak ele aldıklarını
belirten Uraloğlu, sözlerine şu şekilde devam etti:
“Ülkemizin dört bir yanını
modern, hızlı ve güvenli demiryolu ağlarıyla donattık. Son 23 yılda demiryollarımıza yaklaşık 64
milyar dolar yatırım yaptık. 2002
yılında yaklaşık 11 bin kilometre olan demiryolu uzunluğumuza; 2 bin 251
kilometresi YHT ve hızlı tren hattı olmak üzere yaklaşık 3 bin kilometre
ekledik. Demiryolu ağı uzunluğumuzu 13 bin 919 kilometreye yükselttik. Marmaray
ve Bakü-Tiflis-Kars Demiryolları Hattı gibi vizyon projelerle, Türkiye’yi
Asya’dan Avrupa’ya uzanan Demir İpek Yolu’nun merkezi yaptık.”
Her bir rayın, lojistik
bağlantının; milletin refahına, ekonominin gücüne ve çevrenin geleceğine
adanmış birer adım olduğunu ve durmadan ilerlediklerini sözlerine ekleyen
Uraloğlu, “Sayın Cumhurbaşkanımızın demiryolları için çizdiği büyük vizyonun
ışığında, çelik raylarla örülmüş bir geleceği inşa etmek için yeni projelerle
kararlılıkla yolumuza devam ediyoruz.” dedi.
“Proje, Türkiye’nin Kuzeyine
Yapılan İlk Hızlı Tren ile Yolcu Taşımacılığı Projesi Olarak Tarihe Geçecek”
Bugün de Kırıkkale (Delice) -
Çorum arasında inşa edilecek hızlı tren hattının temelini atarak, bu büyük
vizyonun yeni bir halkasını daha hayata geçirdiklerini belirten Uraloğlu, “Bu
büyük destana yeni bir sayfa ekliyoruz. Bu proje, aslında Ankara merkezli
düşündüğümüzde Türkiye’nin kuzeyine yapılan ilk hızlı tren ile yolcu
taşımacılığı projesi olarak tarihe geçecek.” şeklinde konuştu.
“Kırıkkale, Delice ve Çorum
Güzergahlarında Artan Trafik Yoğunluğunun Yükünü Paylaşacak”
Bakan Uraloğlu, Ankara-Konya ve
Konya-Karaman hızlı tren hatlarının yıllardır vatandaşlara hizmet sunduğunu da
belirterek buranın devamında Karaman-Ulukışla ve
Mersin-Adana-Osmaniye-Gaziantep hızlı tren hatlarının yapım çalışmalarının da
devam ettiğini kaydetti. Bakan Uraloğlu, açıklamasında şu ifadelere yer verdi:
“Şimdi ilk kez temelini attığımız
bu hattımız Ankara’nın kuzeyinde Karadeniz’e uzanacak bir hat olarak sadece bir
ulaşım yolu değil, milletimizin sıla hasretini dindiren, sevdiklerine
kavuşturan bir köprü olacak. Özellikle Ramazan ve Kurban Bayramı gibi maneviyatın
doruklara ulaştığı dini bayramlarımızda, Kırıkkale, Delice ve Çorum
güzergahlarında artan trafik yoğunluğunun yükünü paylaşacak ve hafifletecek.
Ailelerin, dostların ve sevdiklerin birbirine daha güvenli, daha hızlı ve daha
konforlu bir şekilde kavuşmasını sağlayacak. Bu hat, insanımızın yüreğine
dokunacak, birliğimizi ve dayanışmamızı daha da güçlendirecek.”
Çorum-Ankara Arası 1 Saat 15
Dakikaya Düşecek
405 kilometrelik Ankara-Sivas
Hızlı Tren projesi kapsamında inşa edilen hat kapsamında Delice’ye kadar 121,7
kilometrelik hızlı tren hattının mevcut olduğunu ifade eden Uraloğlu, “Şimdi
bunun devamına Kırıkkale Delice’den başlayarak Çorum, Merzifon’u da geçip
Samsun’a ulaşacak 293 kilometrelik yeni hızlı tren hattının 120 kilometrelik
Kırıkkale Delice-Çorum kesimini hayata geçiriyoruz.” diye konuştu.
Saatte 200 kilometre hıza uygun
bir şekilde planlanan bu hat tamamlandığında Ankara-Kırıkkale-Çorum arasında
kesintisiz hızlı tren bağlantısı sağlanacağını dile getiren Uraloğlu,
Çorum-Ankara arasının sadece 1 saat 15 dakika olacağını kaydetti.
Ankara-Samsun Arası Seyahat
Süresi 2,5 Saat Olacak
Bakan Uraloğlu, “Hattın
devamındaki 173 kilometrelik Çorum-Merzifon-Samsun kesimlerinin de
tamamlanmasıyla; Ankara-Samsun arası seyahat süresi 2,5 saat olacak; yılda 12
milyon yolcu ve 14 milyon ton yük taşınarak, Karadeniz’in dalgalarını
Akdeniz’in limanlarına ulaştıracak. Samsun Limanı ile Mersin Limanı’nı
birleştiren bu demiryolu koridoru, İstanbul ve Çanakkale Boğazları üzerindeki
yük trafiğini hafifletecek, Türkiye’yi küresel ticarette bir lojistik süper güç
haline getirecek.” dedi.
Kırıkkale(Delice)-Çorum hattının
saatte 200 kilometre hıza uygun olarak; 5 istasyon, 8 delme tünel, 3 aç-kapa
tünel, 26 köprü ve viyadük, 16 üstgeçit, 84 altgeçit ve 208 menfez gibi sanat
yapılarıyla bir mühendislik şaheseri olacağını dile getiren Bakan Uraloğlu,
sözlerine şu şekilde devam etti:
“İnşallah hattımızı 2029 sonunda
tamamlayarak hizmete başlatacağız. Bu projemiz, sadece şehirlerimizi değil,
hayalleri de birleştirecek. Kırıkkale, sanayi ve lojistikteki merkezi konumuyla
bu hattın çelikten kapısı olacak. Çorum, Hititlerin izinde, sanayi ve ticaretin
yeni bir kavşağına dönüşecek. Buğday tarlalarından yükselen bereket dünyaya
ulaşacak. Amasya’nın elma bahçeleri Merzifon üzerinden demiryoluyla küresel
pazarlara açılacak. Karadeniz’in incisi Samsun ise, bu hattın tamamlanmasıyla
uluslararası ticarette bir yıldız gibi yükselecek.”
“Karadeniz ile Akdeniz
Arasında Yüksek Kapasiteli, Hızlı ve Çevreci Bir Taşımacılık Ağı Oluşturuyoruz”
Bu hattın devamındaki 509
kilometre uzunluğundaki Samsun-Sarp Demiryolu projesinin de gündemde olduğunu
ifade eden Uraloğlu, “Yani aslında Karadeniz ile Akdeniz arasında yüksek
kapasiteli, hızlı ve çevreci bir taşımacılık ağı oluşturuyoruz.” dedi.
Bu ağ kapsamında Artvin’den
itibaren, Rize, Trabzon, Giresun, Ordu, Samsun, Amasya ve Çorum illerinin
Ankara merkezli ulusal hızlı demiryolu ağına dahil olacağını söyleyen Bakan
Uraloğlu, sözlerine şu şekilde devam etti:
“Hattın Mersin’e kadar
tamamlanmasıyla yaklaşık 8 milyon vatandaşımız doğrudan hızlı tren konforuna
kavuşacak. İnşallah 2053 yılında ülkemizin dört bir yanını hızlı tren
hatlarıyla birleştirerek 48 saatte tüm Türkiye’yi gezeceğiz. Şu anda;
Ankara-İzmir, Bandırma-Bursa-Yenişehir-Osmaneli, Halkalı – Kapıkule,
Karaman-Ulukışla, Mersin-Adana-Osmaniye-Gaziantep ve Yerköy-Kayseri Hızlı Tren
Hatları gibi çok önemli demiryolu projelerinin yapımlarına devam ediyoruz. Bu
çalışmalarla mevcut demiryolu ağımızı 2028’e kadar 17 bin 500 kilometreye, 2053
vizyonumuz doğrultusunda da 28 bin 500 kilometreye yükseltmeyi hedefliyoruz.”
Ankara-Kırıkkale
(Delice)-Çorum-Samsun Hızlı Tren Hattı’nın, bir ulaşım projesinden öte, bir
kalkınma ateşi olduğunu sözlerine ekleyen Uraloğlu, “Türkiye’nin ihracat
hedeflerine güç katacak, gençlerimizin ufkunu genişletecek, sanayici ve
esnafımızın yüzünü güldürecektir. Bu hat, sadece bir demiryolu değil;
Anadolu’nun kardeşlik türküsünün, birliğin, refahın ve bereketin yolu
olacaktır. Hiç kimsenin şüphesi olmasın ki, bu proje, Kırıkkale, Çorum, Amasya,
Samsun’un potansiyelini zirveye taşıyacak, Türkiye Yüzyılı hedeflerimize
ulaşmamızı hızlandıracaktır.” dedi.