Logo

Abdulkadir URALOĞLU

Özgeçmiş

19 Ocak 1966 yılında Trabzon Faroz Mahallesi’nde doğan Uraloğlu, eğitim hayatına Kanuni İlkokulu’nda başlamıştır. Orta öğretimini Trabzon’da tamamladıktan sonra yüksek öğretimine de Karadeniz Teknik Üniversitesinde devam ederek eğitim hayatı boyunca Trabzon’da yaşamıştır. Evli ve üç çocuk babasıdır.

Meslek Hayatı

1988 yılında Karadeniz Teknik Üniversitesi İnşaat Mühendisliği Bölümünden mezun olan Uraloğlu, ilk yıl özel sektörde saha mühendisi olarak görev yapmıştır. 1989 yılında Karayolları Genel Müdürlüğünün açtığı sınavı kazanarak Karayolları Erzurum 12. Bölge Müdürlüğünde Etüt Ekip Mühendisi olarak çalışmaya başlamış, 1990- 1998 yılları arasında Karayolları Ankara 4. Bölge Müdürlüğünde Etüt Ekip Mühendisi, Kontrol Mühendisi ve Kontrol Şefliği görevlerinde bulunan Uraloğlu, ardından 1998 yılında Erzurum Bölge Müdürlüğü Yapım Başmühendisliği görevine getirilmiştir.

Bu görevi ifa ederken; Ardahan Çevre Yolu, Erzurum-İspir, Erzurum-Pasinler, Aralık- Nahcivan Yolu gibi bölgenin ekonomik ve sosyal gelişimine katkı sağlayan projelerde görev almıştır.

Uraloğlu, Erzurum kariyerinin ardından 2003 yılında Trabzon 10. Bölge Müdür Yardımcılığı görevine getirilmiştir. Bu tarih aynı zamanda o dönem başbakan sıfatıyla yürütmenin başında bulunan Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan’ın, yurdun dört bir yanına dönük planladığı devasa altyapı-üstyapı seferberliği hamlesinin başlangıcıydı. Uraloğlu, başlatılan Acil Eylem Planı kapsamında yoğunluk kazanan bölünmüş yollar, bitümlü sıcak karışım kaplamalı yollar ve Yap-İşlet-Devret Otoyol projelerinin hayata geçirilmesinde aktif görevler almıştır.

2005 yılında Kayseri 6. Bölge Müdürü olarak göreve başlayan Uraloğlu, 2006 yılında da Samsun 7. Bölge Müdürlüğü'ne atandı. Uraloğlu, görevi sırasında Karadeniz Sahil Yolu’nun bitirilmesine katkı sağladı. Kısa bir süre Bursa'da görevlendirilmesi dışında 6,5 yıl boyunca Samsun’a hizmet eden Uraloğlu, Karadeniz'in ulaşım ağını yeniden şekillendiren projelere imza atmıştır.

Tokat ve Ünye Çevre Yolları, Ordu Çevre Yolu, Amasya Çevre Yolu ve Ordu-Topçam-Mesudiye Yolu’nun yapım çalışmalarının başlanması ve Samsun Şehir Geçişi ile Ordu-Ulubey Yolu’nun tamamlanarak hizmete alınması süreçlerini yürütmüştür.

2012 yılında; Karayolları Genel Müdürlüğü İzmir 2. Bölge Müdürlüğü görevine getirilen Uraloğlu, görev süresi boyunca, bölgenin çehresini değiştiren, yaşamı kolaylaştıran ve ekonomiyi canlandıran birçok projeye imza atmıştır.

2015 yılında Adalet ve Kalkınma Partisi’nden Trabzon milletvekili aday adayı olan Uraloğlu, seçim sürecinin ardından yeniden İzmir’deki görevine başlamıştır.

İzmir’de görev yaptığı 6 yıl boyunca; Konak Tüneli ve bağlantı yolu, İzmir Manisa arasını 15 dakika düşüren Sabuncubeli Tüneli'nin açılışı ve Denizli Çevre Yolu ile Honaz Tünellerinin yapımına başlanması süreçlerini takip etmiştir. 

Karayolları Genel Müdürlüğü Dönemi

Abdulkadir Uraloğlu, 23 Temmuz 2018 tarihinde Cumhurbaşkanı Sayın Recep Tayyip Erdoğan tarafından Karayolları Genel Müdürlüğü görevine atanmıştır. Uraloğlu, teşkilatın günün ihtiyaçlarına göre yapılandırılması, özellikle makine parkının yenilenmesi, yerli ve milli araç kullanım oranının artırılması için araştırma geliştirme faaliyetlerine özel önem vermiştir.

Genel Müdürlük görevi sırasında, 1915 Çanakkale Köprüsü ve Malkara-Çanakkale Otoyolu, İstanbul-İzmir Otoyolu, Kuzey Marmara Otoyolu, Menemen-Aliağa-Çandarlı Otoyolu ve Ankara-Niğde Otoyolu, Ahlat-Karahasan-Malazgirt Yolu ve Gelibolu-Eceabat Yolu gibi Türkiye’nin ulaşım altyapısı için birçok önemli proje hizmete girmiştir.

Ayrıca; 1700 metre uzunluğu ile Türkiye'nin en uzun dördüncü köprüsü olan Adana 15 Temmuz Şehitler Köprüsü, Kömürhan ve Tohma Köprüleri; 14,5 km uzunluğu ile dünyanın üçüncü, Avrupa’nın ise en uzun çift tüplü karayolu tüneli olan Zigana Tüneli, Assos ve Troya Yolu Tünelleri, Honaz Tüneli, Antalya – Konya Yolu ve Demirkapı Tüneli, Hurmalık Tünelleri ve Salarha Tüneli, Pirinkayalar Tüneli ile Eğiste Hadimi Viyadüğü hizmete alınmıştır.

Trabzon Güney Çevre Yolu'nun da yapım çalışmaları başlamıştır.

Uraloğlu, 5 yıl süren Karayolları Genel Müdürlüğü Görevi boyunca 2018 Ünye, 2019 Araklı, 2021 Rize, Artvin, Ayancık, Kastamonu sel felaketlerinde; Antalya ve Muğla yangınlarında, Elazığ, İzmir ve asrın felaketi 6 Şubat depremlerinde; ulaşımın sağlanması, afetin olumsuz sonuçlarının ortadan kaldırılması için sahada bilfiil görev yapmıştır.

Uraloğlu, Yollar Türk Milli Komitesi (YTMK), Karayolları Vakfı (KAV) ve TT Mobil Yönetim Kurulu Başkanlığı görevlerini de yürütmüştür.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Dönemi

Uraloğlu, 3 Haziran 2023'te yayımlanan Cumhurbaşkanı kararıyla 67. Hükümette Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı görevine atanmıştır.

Bakanlığı Dönemindeki Uluslararası Çalışmaları

Cumhurbaşkanı Sayın Recep Tayyip Erdoğan’ın ortaya koyduğu “ulaştırma vizyonu” kapsamında dünya ticaretinin kalbinde yer alan Türkiye’nin jeopolitik konumunun jeostratejik bir güven adasına dönüşmesindeki çalışmaları ile dikkat çekmiştir.

Cumhurbaşkanı Sayın Recep Tayyip Erdoğan’ın liderliğinde 22 Nisan 2024 Tarihinde Irak, Katar ve Birleşik Arap Emirlikleri Ulaştırma Bakanları ile “Kalkınma Yolu Projesi Mutabakat Zaptı”nı imzalayarak kıtaları birbirine bağlayan, medeniyetleri buluşturan yeni bir İpek Yolu'nun doğuşu süreçlerini takip etmiştir.

Asya ile Avrupa arasındaki ticaret koridorunun en önemli güzergahı olan Orta Koridor’un verimli kullanılması için Türkiye’nin Kalkınma Yolu Projesi kapsamında teknik düzeyde yürütülen çalışmaları hızlandırdı; gerçekleştirilen temaslarla projenin uluslararası görünürlüğünü ve uygulama kabiliyetini artırmıştır.

Suriye’nin savaş sonrası yeniden yapılanma sürecine ulaştırma ve iletişim alanında çalışmalarda bulunmuştur. Bölgede istikrarın sağlanması ve insani bağların güçlendirilmesi amacıyla yürütülen bu çalışmalarla, komşu ülkenin ulaştırma ve haberleşme altyapısının ayağa kalkmasına katkıda bulunmuştur.

Çevreci, Ulaşımın Teknoloji ile Entegrasyonu ve Sosyal Çalışmaları

Akıllı Ulaşım Sistemleri alanında dijitalleşmeye dayalı çözümleri yaygınlaştırmıştır. Trafik yönetimi, veri analitiği, sinyalizasyon ve sürücü bilgilendirme sistemlerinde teknolojik altyapının güçlendirilmesinde öncü rol üstlenmiştir.

Sürdürülebilir ve çevreci ulaşım politikaları doğrultusunda karbonsuz ulaşımı destekleyen projeler yürütmüştür. Ulaştırma sektörünün sera gazı emisyonlarını azaltmayı hedefleyen bu projelerle çevre dostu taşımacılık vizyonunu güçlendirmiştir.

Uluslararası Akademik Bilimsel Dergi “Ulaştırma ve Altyapı”yı yayın hayatına başlatmıştır. Ulaştırma, denizcilik, haberleşme, havacılık, posta ve lojistik gibi alanlarda disiplinler arası akademik çalışmalara zemin hazırlayan dergiyle birlikte, bilimsel üretimi teşvik eden kurumsal bir yapı tesis etmiştir.

Karayolları:

-Adıyaman Hastane Farklı Seviyeli Kavşağı,
-Bursa Çevreyolu Demirtaş OSB Kavşağı,
-Çekmeköy-Taşdelen-Alemdağ Köprülü Kavşağı,
-Veterinerlik, İmrendi ve Bitik Köprülü Kavşakları,
-Çorum İskilip,
-Beyşehir-Seydişehir,
-Ezine - Bayramiç,
-Korkuteli-Elmalı,
-Malatya Çevre Yolu 2.Etabı,
-Tavşanlı-Emet Yolları,
-Bolu Güney Çevre Yolu,
-Bayramiç ve Etili Çevre Yolları,
-Yenişehir- Bilecik Devlet Yolu,
-Konya Çevre Yolu 2. Kesimi,
-Elazığ-Harput İl Yolu ve Pazarkule-Edirne-Tem Bağlantı Yolu,
-Nallıhan Kuş Cenneti Tüneli Yolu,
-Yağdonduran, Aşık Şenlik ve Güzellere tüneli projelerinin açılışlarını gerçekleştirerek hizmete sundu.

-Ege Bölgesi’nin ulaşım haritasını yeniden çizen Aydın-Denizli Otoyolu’nun tamamını hizmete açtı.

-122 kilometrelik Antalya-Alanya Otoyolu’nun temelini attı.

-Türkiye’nin otoyol ağının 3 bin 796 kilometreye ulaşmasına katkı sağladı.

-Otoyollarda Serbest Geçiş Sistemi’nin yaygınlaştırılması için çalışmalar yürüttü.

-Ulaştırma yapılarının korunmasına yönelik yaklaşımı çerçevesinde tarihi köprülerin restorasyonuna katkı sağladı. Kültürel mirasın korunması ve gelecek nesillere aktarılması amacıyla yürütülen çalışmalarda, ulaştırma tarihine tanıklık eden köprülerin özgün yapısına uygun şekilde yeniden işlev kazanmasına destek verdi.

Demiryolları:

- Gayrettepe-İstanbul Havalimanı Metrosu Gayrettepe-Kağıthane Kesimi,
- Kazlıçeşme-Sirkeci Raylı Sistem Hattı,
- İstanbul Bakırköy -Kirazlı Metrosu,
- Kocaeli Şehir Hastanesi Tramvay Hattı,
- Halkalı- İstanbul Havalimanı Metro Hattı’nın Arnavutköy-İstanbul Havalimanı Kesimi gibi çok önemli kent içi ulaşım projelerinin açılışını gerçekleştirdi.

-Ankara-Sivas Yüksek Hızlı Tren Hattı’nın tamamlayıcı istasyonları Elmadağ, Akdağmadeni, Sorgun ve Yıldızeli’ni hizmete aldı. 

-İstanbul-Sivas arasında Yüksek Hızlı Tren seferlerini başlattı.

-Demiryolu’nun Karadeniz’e uzanması noktasında Ankara-Kırıkkale-Çorum-Samsun Hızlı Demiryolu Projesi'nin Kırıkkale Delice-Çorum etabının yapım çalışmalarını başlattı.

- Tahran ile Van arasında yolcu tren seferlerini yeniden başlattı.

Yerli Milli Demiryolu Araçları

-Uraloğlu’nun Bakanlığı döneminde, yerli ve milli demiryolu araç üreticisi TÜRASAŞ, “Türkiye’nin 500 Büyük Sanayi Kuruluşu” listesinde ilk defa 225. sıraya kadar yükseldi.

-Elektrikli lokomotif ve tren setlerinden yük ve yangın söndürme vagonlarına uzanan yeni nesil demiryolu araçlarının üretimi hızlandırıldı.

-Üretilen yerli ve milli banliyö tren setleri Gaziray’da kullanılmak üzere Gaziantep Büyükşehir Belediyesi’ne teslim edildi.

-Milli Elektrikli Hızlı Tren setinin yapım çalışmalarında son aşamaya gelindi.

-TÜRASAŞ Sivas Bölge Müdürlüğü’nde Boji Üretim Fabrikası’nı hizmete açtı. 

Havayolları:

-Uraloğlu döneminde, Türkiye’nin uçuş ağı 132 ülkede 353 noktaya ulaşırken 2024 yılında havayolu ile taşınan yolcu sayısı 230 milyonu aştı.

- Avrupa’da ilk defa uygulanan Eş Zamanlı Üçlü Bağımsız Pist Operasyonu’nu İstanbul Havalimanı’nda başlattı.

- Sabiha Gökçen Havalimanı’nın hava trafik kapasitesini 2 katına çıkaran 2. pistini ve Ülkemizin gökyüzüne açılan 58. kapısı olan Çukurova Uluslararası Havalimanı’nı hizmete açtı.

-Antalya Havalimanı yeni terminal binalarını açarak Turizmin başkenti Antalya’nın havayolu yolcu kapasitesini artırdı.

-Trabzon Havalimanı yeni hizmet binalarını ve Kayseri Havalimanı Yeni Terminal Binasını açtı.

-13 yıl aradan sonra ilk defa İstanbul-Şam ve Ankara-Şam seferlerinin başlamasına öncülük etti.


Denizcilik:

- Yeni Foça Yat Limanı’nın açılışıyla eşsiz koylara ve doğal güzelliklere ev sahipliği yapan Kuzey Ege’ye yeni bir destinasyon kazandırdı.

-Türkiye’nin Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’ne açılan 5. Kapısı Anamur Feribot ve Deniz Uçağı İskelesi’ni hizmete aldı.

- Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nde kurulacak Gemi Trafik Hizmetleri Sistemi için çalışmaları başlattı.

-700 yat bağlama kapasiteli Demre Yat Limanı’nın açılışını gerçekleştirdi.

-Türk sahipli gemi filosu 51,9 milyon detveyt tona ulaşarak dünyada 11. sıraya yükseldi.

-Görevi süresince, kruvaziyer turizmde Türkiye’de uğrak yapan gemi ve yolcu sayıları yükseldi, tüm zamanların rekorları kırıldı.

-Döneminde, 2025 yılı Mayıs ayında konteyner elleçlemesinde 1,3 milyon TEU ile tüm zamanların rekoru kırıldı.

-Denizcilikte dijital dönüşüm hızlandırılmasına katkı sundu. 2024 yılında 13 milyondan fazla kağıt kullanımının önüne geçildi, yaklaşık 140 milyon lira tasarruf sağlandı.

-Hurdaya ayrılan Türk bayraklı gemilerin yerlerine yeni gemi inşa edilmesi teşvik edildi.

-Türk deniz ticaret filosunun gençleştirilmesi ve yenilenmesi amacıyla yürütülen çalışmalarla yerli gemi inşa sanayisinin gelişmesine katkı sağladı.

-“Denizci ülke, denizci millet” anlayışıyla amatör denizciliğin yaygınlaşması için çalışmalara katkıda bulundu.

Haberleşme:

- Farklı şehirlerdeki toplu taşıma sistemlerini tek bir çatı altında birleştirmeyi amaçlayan Türkiye Kart uygulamasının yaygınlaştırılması için çalışmaların yürütülmesine katkı sundu.

-Ankara’nın Kahramankazan İlçesinde TÜRKSAT Uydu Yer Sistemleri Yedeklilik Merkezini devreye aldı.

-Ülkemizin ilk yerli ve milli haberleşme uydusu TÜRKSAT 6A’nın uzaya fırlatılması ve hizmete alınmasıyla uzaya Türk imzası attı.

-TÜRKSAT 7A uydusunun da yerli ve milli olarak üretilmesi konusunda çalışmaları başlattı.

-Yerli ve milli imkanlarla geçilmesi planlanan ve artık ihale aşamasına gelen 5G’ye geçiş sürecindeki çalışmalara öncülük etti. 

-Çamlıca Kulesinde ilk kez Dijital Ses Yayını Plus teknolojisine geçiş yapıldı. Böylece Dijital Yeni Nesil Radyo yayıncılığıyla yepyeni bir dönem başlattı.

Ülkesine hizmetle geçen ömrünün bu safhasında Uraloğlu, mevcut vazifesi kapsamında, ülke ulaşımına çağ atlatacak yeni projelerin olgunlaştırılmasına öncülük etmektedir.