Logo

Bakan Arslan Mersin’de

Bakan Arslan, Kalkınma Bakanı Lütfi Elvan ile birlikte Mersin-Antalya arasındaki Akdeniz Sahil Yolu Projesi kapsamında yapımı devam eden tünellerde incelemelerde bulundu. Arslan, Gülnar ilçesine bağlı Büyükeceli Mahallesi'ndeki 4 tünelde inceleme yaptıktan sonra işçilerle yemek yedi. Bakan Arslan, daha sonra gazetecilere yaptığı açıklamada, bölgedeki trafik çilesini herkesin bildiğini söyledi. Akdeniz Sahil Yolu Projesi kapsamında 14 kilometrelik güzergahta 6 tane tünel bulunduğunu ve toplam boyunun 4 bin 100 metre olduğunu ifade eden Arslan, şöyle konuştu:

"Tünellerimiz bitmiş, artık kaplamaları yapılacak. Üst yapısı ve elektro mekanik kısmı yapılacak ve hedefimiz bu sene sonuna kadar 14 kilometrelik güzergahı 4 bin 100 metreyi içeren 6 tünelle birlikte insanımızın hizmetine sunmak ve Akdeniz Sahil Yolu'nun bu kısmını bitirmiş olmak. İnşallah trafik çilesini de bitirmiş olmak. Siz de gördünüz gerçekten zor bir coğrafya. Mesafe olarak kısa görünüyor olabilir, ama bulunduğu coğrafya ve inşaat şartlarını düşünürseniz çok önemli bir proje yapılıyor ve bu proje kapsamında tüm çalışma ekibi ve çalışan arkadaşlara teşekkür ediyorum. Olağanüstü bir gayretle çalıyorlar. Biz istiyoruz ki bu kışa girerken insanlarımız daha rahat güzergahta seyahat edebilsin."

 

- Aydıncık-Gözce bölünmüş yol temeli atıldı

Bakanlar Arslan daha sonra Aydıncık-Gözce bölünmüş yol temel atma törenine katıldı.

Arslan, buradaki konuşmasında da İstanbul'da 3. köprünün açılışının dün yapıldığını anımsatarak, "Bu projenin tadını çıkaralım birkaç gün dinlenelim deme şansımız, lüksümüz olmadığını vurguladık. Elbetteki Yavuz Sultan Selim Köprüsü gibi onun bağlantısındaki 215 kilometrelik otoyolu dün hizmete soktuk. Ankara-İstanbul arası otoyol yapıldığında biz 20 yıl onu konuştuk. Dün açtığımız otoyol 215 kilometre sadece dün konuştuk, bugün artık başka işlere bakıyoruz." dedi.

 

Mersin-Antalya arasındaki Akdeniz Sahil Yolu'nun çok önemli olduğunu dile getiren Arslan, şöyle devam etti:

"27 tane tünel var. Az değil azımsanacak bir rakam değil. Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nü yapan onun bağlantısındaki yolları yapan Marmaray projesi, Osman Gazi Köprüsü ve onun gibi birçok projeyi yapan Recep Tayyip Erdoğan'ın liderliğinde Binali Yıldırım'ın başbakanlığında bizler kabine üyeleri olarak daha büyük projeleri daha hızlı hayata geçirmek zorundayız. Bu millet 15 Temmuz'da iradesine sahip çıkarken iradenin temsilcisi olan bizlere sahip çıkarken omuzlarımıza aslında dünden daha fazla bir yük yükledi. İşte biz o yükün bilinciyle dünden daha fazla koşturmak, daha büyük projeleri daha hızlı şekilde hayata geçirmek zorundayız. Burası onun bir örneği. Kısa mesafe gibi gözükmekle birlikte tünelden çıkıyorsunuz viyadük, viyadükten karşıya geçiyorsunuz tekrar tünel. İçinde aynı anda 8 tane tünel, 6 tane viyadük barındırıyor. Bunun 2 tanesi daha önce ihale edilmişti. Şu temel atma kapsamında 6 tünel 6 viyadük var. Bu azımsanacak bir iş değil. Biz bunu daha hızlı bitirmek zorundayız. Daha hızlı bir şekilde bölgemiz insanının hizmetine bu projeleri bir an önce sunmak zorundayız. Bunun için gecemizi gündüzümüze katıyoruz. Hem sarp yerler hem aşırı virajlı hem de malzeme taşınması, çalışılması zor yerler."

Arslan, Türkiye'nin değil Avrupa'nın bütçesi yetmez denilen Mersin-Antalya arası Akdeniz Sahil Yolu'nun tünelleriyle viyadükleriyle bölünmüş yollarıyla hızlı bir şekilde hayata geçirileceğini, hizmetlerin sadece bununla sınırlı olmadığını aktardı.

Konuşmaların ardından Aydıncık-Gözce bölünmüş yol temeli atıldı.

Bakan Arslan daha sonra Aydıncık ilçesinde belediye hizmet binası temel atma törenine katıldı. Burada vatandaşlarla bir araya gelen Arslan, Mersin'e yapılan ve yapılacak olan yatırımları anlattı.