
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı
Abdulkadir Uraloğlu, Osmangazi Köprüsü ile İzmit Körfezi’nin sadece 6 dakikada
geçilebildiğini dile getirdi. Bakan Uraloğlu, “Köprü sayesinde 9 yılda
akaryakıt ve zamandan toplam 108 milyar lira tasarruf ettik.” dedi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı
Abdulkadir Uraloğlu, Türkiye’nin en önemli ulaşım projelerinden biri olan
Osmangazi Köprüsü’nün 1 Temmuz 2016 tarihinde trafiğe açılmasının 9. yıl
dönümüne ilişkin açıklamada bulundu.
Seyahat Süresi 1,5 Saatten 6
Dakikaya İndi
Uraloğlu, 426 kilometrelik
İstanbul-İzmir Otoyolu’nun en önemli halkası olan Osmangazi Köprüsü’nün İzmit
Körfezi’nin iki yakasını birbirine bağladığını ifade ederek “Körfezi otomobil
ile mevcut yolu kullanarak geçmek yaklaşık 1,5 saat, feribot ile geçiş 45-60
dakika sürerken; Osmangazi Köprüsü sayesinde bu süre sadece 6 dakikaya indi.”
diye konuştu.
Akaryakıttan ve Zamandan 108
Milyar Lira Tasarruf
Bakan Uraloğlu, köprünün sunduğu
kesintisiz geçiş imkânı sayesinde hem zamandan hem de yakıttan tasarruf
sağlandığını belirterek, “Köprü ile 9 yılda yaklaşık 23 milyar lira akaryakıt
tasarrufu ve 85 milyar lira zaman tasarrufu elde edilerek toplam tasarruf
miktarı 108 milyar liraya ulaştı. Çevre dostu bu avantaj, karbon emisyonlarını
da önemli ölçüde azaltıyor. Osmangazi Köprüsü ile 9 yılda 1,4 milyon ton karbon
emisyonu azaltımı sağladık.” diye konuştu.
Toplam Uzunluğu 2 Bin 682
Metre
Dilovası ile Hersek Burnu
arasında inşa edilen Osmangazi Köprüsü’nün toplam uzunluğunun 2 bin 682 metre
olduğunu vurgulayan Uraloğlu, sözlerine şu şekilde devam etti:
“Bin 550 metre orta açıklığıyla
köprümüz, dünyada işletmeye açık en büyük orta açıklıklı asma köprüler arasında
7. sırada yer alıyor. Bu dev eseri 39 ay gibi bir sürede tamamladık ve
milletimizin hizmetine sunduk.”
Köprünün yapımında kullanılan
mühendislik detaylarına da değinen Uraloğlu, “Köprünün yapımında kullanılan
çelik teller uç uca eklense 84 bin 518 kilometre uzunluğa erişiyor. Bu mesafe
dünyanın etrafını iki defadan fazla dolanabilecek kadar uzun.” dedi. Yapımda
kullanılan 109 bin 490 ton çelik miktarının 73 bin adet otomobile denk olduğunu
dile getiren Bakan Uraloğlu, ana açıklık tabliye alanının ise 96 bin 364
metrekare olup yaklaşık 14 futbol sahasına eşdeğer olduğunu ifade etti.
“Dünyanın En Büyük Ağır
Kaldırma Operasyonu”
Güney Yaklaşım Viyadüğü’nde
gerçekleştirilen rekor operasyonlara da değinen Uraloğlu, “Viyadüğün bin 120
metrelik kesimi itme-sürme yöntemiyle gerçekleştirdik. 22 bin 500 tonluk
tabliyenin itme operasyonu dünyanın en büyük itme-sürme operasyonu olma özelliğini
taşıyor. Ayrıca tabliyenin geri kalan 127 ve 133 metrelik kısımlarını, 2 bin
300 ton ve 2 bin 600 ton olmak üzere ağır kaldırma yöntemiyle monte ettik. Bu
da dünyanın en büyük ağır kaldırma operasyonu olarak tarihe geçti.”
açıklamasında bulundu.