
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı
Abdulkadir Uraloğlu, Alanya Doğu Çevre Yolu’nun 12 kilometrelik kesimini ve
Demirtaş Kavşağı’nı hizmete açtı. Bakan Uraloğlu, “Alanya-Gazipaşa Yolu
üzerindeki Demirtaş Kavşağı’nı, 35 metre uzunluğunda altgeçit inşa ederek farklı
seviyeli kavşak haline getirdik. ” dedi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı
Abdulkadir Uraloğlu, Alanya Doğu Çevre Yolu 12 kilometrelik kesiminin ve
Demirtaş Kavşağı’nın açılış töreninde konuştu. Antalya’ya her zaman hizmetle,
eserle ve bereketle geldiklerini dile getiren Bakan Uraloğlu, açıklamasında şu
ifadelere yer verdi:
“Sadece bu yıl içerisinde daha
ilk aydan Korkuteli-Elmalı Yolu’nu açtık. Nisan ayında Antalya Havalimanımızın
35 milyon olan yolcu kapasitesini 82 milyona çıkaran yeni terminal binasını
hizmete sunduk. Temmuz ayında Antalya-Alanya Otoyolu’nun temelini attık, Demre
Yat Limanı’nın açılışını gerçekleştirdik. Ekim ayında Kepezüstü ve Sanayi
Farklı Seviyeli Kavşakları’nı, Elmalı Şehir Geçişi ve Elmalı-Finike Yolu’nun
Elmalı-Avlanbeli kesiminin açılışlarını yaptık. Avlanbeli-Finike kesiminin
yapımını başlattık. Geçen ayın başında hemen yanı başımızdaki Gazipaşa’da
denizcilik vizyonumuzun en yeni mücevheri olan Gazipaşa Yat Limanımızı açarak
başta Alanya olmak üzere tüm bölgemizdeki turizm faaliyetlerine güç kattık.”
Bakan Uraloğlu, bugün de
Alanya’ya, Alanya Doğu Çevre Yolu ve Demirtaş Kavşağı’nın açılışını
gerçekleştirmek üzere iki büyük müjde ile geldiklerini söyledi. Uraloğlu,
“Özetle; “Durmak yok, yola devam!” dedik. Yaparsa AK Parti yapar dedik.
Verdiğimiz tüm sözleri tuttuk ve bu yılın ilk ayından bu yana Antalya’da adeta
bir hizmet fırtınası estirdik.” dedi.
23 Yılda Antalya’nın Ulaşım ve
İletişim Altyapısına Yaklaşık 245 Milyar Lirayı Aşan Yatırım
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı
olarak, son 23 yılda Antalya’nın ulaşım ve iletişim altyapısına yaklaşık 245
milyar lirayı aşan yatırımlar gerçekleştirdiklerini vurgulayan Bakan Uraloğlu,
bölünmüş yol uzunluğunu 197 kilometreden 761 kilometreye, BSK kaplamalı yol
uzunluğunu ise 123 kilometreden bin 101 kilometreye çıkardıklarını söyledi.
Bakan Uraloğlu, “Antalya Batı
Çevre Yolu’nu açtık. Antalya Kuzey Çevre Yolunda; Başköy, Korkuteli, Kirişçiler
ve Isparta Köprülü Kavşaklarını hizmete sunduk. Antalya-Kemer-Tekirova-Finike
Yolu kapsamında Phaselis Tüneli’ni açtık. Böylelikle Antalya’nın; Demre,
Finike, Kumluca, Kemer, Kaş ve Kalkan gibi turizm cenneti beldelerinin
ulaşımını güçlendirdik.” açıklamasında bulundu.
Antalya’yı Konya’ya bağlayan
kuzey-güney aksının en önemli geçiş noktasını oluşturan 5 bin metre
uzunluğundaki Demirkapı Tünelini hizmete açtıklarını da dile getiren Uraloğlu,
Akdeniz ve İç Anadolu'yu ayıran Torosların tünel konforuyla sadece 5 dakikada geçilmesini
sağladıklarını ifade etti. Uraloğlu, sözlerine şu şekilde devam etti:
“Alanya-Kuşyuvası-Taşkent Yolu
Tünellerini inşa ettik. Kızılkaya-Antalya Yolu, Antalya-Alanya-Gazipaşa Yolu,
Kumluca-Finike Yolu, Demre Şehir Geçişi,
Kaş Çevre Yolu, Kalkan Şehir Geçişi, Akseki Bağlantı Yolu, Kızılcadağ-Elmalı
Yolu, Konaklı-Güzelbağ Yolu ve Antalya Şehir Hastanesi Bağlantı Yolları’nı da
hizmete sunduk. Antalya’yı kuzeyden güneye, doğudan batıya modern yollarla,
tünellerle, köprülerle donattık. Az önce bahsettiğim üzere Antalya-Alanya
Otoyolu’muzun yapımına başladık. 84 kilometre ana gövde ve 38 kilometre
bağlantı yoluyla toplam 122 kilometrelik bu dev proje, 5 tünel, 16 viyadük ve 7
kavşakla modern mühendisliğin zirvesi olacak.”
Uraloğlu, Akdeniz’in turkuaz
kıyılarında, Toroslar’ın heybetli gölgesinde her yıl milyonlarca misafiri
ağırlayan Alanya’nın her mevsim cazibe merkezi olarak turizmde parlayan bir
yıldız olduğunu belirtti. Uraloğlu, Alanya’nın özellikle yerli ve yabancı ziyaretçi
hareketliliği ile nüfus artışına paralel olarak kent içinde trafik yoğunluğuyla
karşı karşıya kaldığını, bu sebeple ulaşım imkanları açısından şehir içi ve
doğu aksında yeni soluklar gerektirdiğini ifade etti.
“Alanya Şehir Geçişini
Rahatlatarak, Transit Trafiği Şehir Merkezinden Uzaklaştırdık”
Uraloğlu, açıklamasında şu
ifadelere yer verdi:
“İşte bugün açılışını yaptığımız
Alanya Doğu Çevre Yolumuz ve Alanya–Gazipaşa Yolu üzerindeki Demirtaş
Kavşağımız, tam bu ihtiyaçlara cevap veriyor.
Bildiğiniz üzere Alanya’nın büyüyen yapısı ve turizm amaçlı artan trafik
hacmi nedeniyle mevcut Alanya Çevre Yolu şehir içi yol haline gelmişti. Her gün
ortalama 33 bine yaklaşan araç geçişinin olduğu bu yolda 14 sinyalize kavşak, 3
yaya üstgeçidi ve 43 yaya altgeçidi de bulunmakta. İşte bu noktada Alanya Doğu
Çevre Yolu’nda gerçekleştirdiğimiz çalışmalarla; Akdeniz Sahil Yolu’nun yoğun
trafik yükü altında kalan Alanya şehir geçişini rahatlatarak, transit trafiği
şehir merkezinden uzaklaştırdık.”
Çevre Yolu’nu Hasbahçe- Kargıcak
arasında toplam 15,2 kilometre uzunluğunda, bitümlü sıcak karışım kaplamalı
bölünmüş yol standardında projelendirdiklerini belirten Uraloğlu, “Bugün
yolumuzun Hasbahçe-Mahmutlar arasındaki 12 kilometrelik kesimini hizmete
açmanın gururunu yaşıyoruz. Açılışını gerçekleştirdiğimiz bu 12 kilometrelik
kesimin ilk 4,5 kilometresini 3 gidiş 3 geliş 6 şeritli, devamındaki 7,5
kilometresini ise 2 gidiş ve 2 geliş 4 şeritli olarak inşa ettik.” şeklinde
konuştu.
Toplam 2 Bin 708 Metre
Uzunluğunda 3 Adet Çift Tüplü Tünel İnşa Edildi
Hizmete sunulan bu kesimde; 653
metre uzunluğunda Oba Tüneli, bin 692 metre uzunluğunda Dim Tüneli ve 363 metre
uzunluğunda Mahmutlar Aç-Kapa Tüneli olmak üzere toplam 2 bin 708 metre
uzunluğunda 3 adet çift tüplü tünel inşa ettiklerini belirten Uraloğlu,
sözlerine şu şekilde devam etti:
“1031 metre uzunluğunda 7 çift
köprü, 60 metre uzunluğunda 1 adet tek köprü ve 3 adet farklı seviyeli kavşak
inşa ederek modern mühendisliğin en güzel örneklerinden birini hayata geçirdik.
Bu projeyle, şehir içindeki trafik yoğunluğunu önemli ölçüde azaltarak araç ve
yaya güvenliğini artırdık, transit geçişleri dur-kalk yapmaksızın akıcı hale
getirdik. Antalya’nın doğusundaki ilçelerin Mersin ve Gazipaşa Havalimanı ile
güvenli, konforlu ve yüksek standartlı bağlantısı sağladık. Bölge ekonomisinde
önemli yere sahip turfanda sebze-meyvelerin hızlı ve zamanında nakledilmesi
imkanını temin ettik.”
“Doğu Çevre Yolu’nun Tamamının
Hizmete Girmesi ile 3 Milyar 796 Milyon Lira Tasarruf Sağlayacağız”
Doğu Çevre Yolu’nun tamamının
hizmete girmesi ile mevcut yola göre güzergahı 3 kilometre kısaltacaklarını ve
seyahat süresini yaklaşık 35 dakikadan 10 dakikaya indireceklerini söyleyen
Uraloğlu, “Zamandan 3,6 milyar lira, akaryakıttan 196 milyon lira olmak üzere
yıllık toplam 3 milyar 796 milyon lira tasarruf sağlayacağız. Karbon salınımını
da 11 bin 903 ton azaltarak Alanya’mızın tertemiz doğasını ve Akdeniz’in
turkuaz kıyılarını koruyacağız.” şeklinde konuştu.
Demirtaş Kavşağı Farklı
Seviyeli Kavşak Haline Getirildi
Uraloğlu, Alanya-Gazipaşa Yolu
üzerinde gerçekleştirdikleri çalışmalarla da mevcutta hemzemin dönel adalı
kavşak olarak hizmet veren Demirtaş Kavşağı’nı, 35 metre uzunluğunda altgeçit
inşa ederek farklı seviyeli kavşak haline getirdiklerini bildirdi. Bakan
Uraloğlu, “Demirtaş Kavşağı bitümlü sıcak karışım kaplamalı bölünmüş yol
standardında hizmet sunacak.” dedi.
Uraloğlu, bu projeyle de Akdeniz
Sahil Yolu’nun Alanya-Gazipaşa kesiminde trafik akışını kesintisiz hale
getirerek; özellikle yaz aylarında artan turizm trafiğinin neden olduğu
yoğunluk ve gecikmeleri önemli ölçüde azaltmış olduklarının altını çizdi. Bakan
Uraloğlu, açıklamasında şu ifadelere yer verdi:
“Demirtaş Mahallesi’nden devlet
yoluna hızlı ve güvenli katılım sağlayarak hem ana yol üzerindeki geçiş
güvenliğini artırdık hem de yerel trafiği daha düzenli bir yapıya kavuşturduk.
Kavşak noktasındaki bekleme sürelerini ve dur-kalkları ortadan kaldırdık.
Projemiz ile zamandan yaklaşık 14,6 milyon lira, akaryakıttan 4,6 milyon lira
olmak üzere yıllık toplam 19,2 milyon lira tasarruf sağlayacağız. Akıcı trafik
düzeni sayesinde karbon salınımını yıllık 68 ton azaltarak çevreci bir projeyi
hayata geçirmiş olacağız. Bu yatırımlarımız, ulaşım güvenliği ve konforunun
yanında Alanya ve Gazipaşa’nın turizm, tarım ve ticaret odaklı ekonomik
faaliyetlerini daha verimli bir altyapı üzerinden sürdürülebilir hale
getirilmiş olacak.”