
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı
Abdulkadir Uraloğlu, Ankara-Kırıkkale-Delice Otoyolu’nun finansman kapanış
töreninde konuştu. Bakan Uraloğlu, “Yatırım bedeli 1 milyar 391 milyon Avro
olan bu projemizin yüzde 30’u, yani 417 milyon Avro’su öz sermaye ile finanse
edilirken, yüzde 70’i, yani 974 milyon Euro’su banka kredisi ile sağlanacak.”
dedi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı
Abdulkadir Uraloğlu, başkent Ankara’yı Kırıkkale üzerinden bütün Karadeniz’e,
Türkiye’nin doğusuna ve Anadolu’nun önemli bir bölümüne bağlayacak
Ankara-Kırıkkale-Delice Otoyolu’nun finansman kapanış töreninde konuştu. Bakan
Uraloğlu, burada yaptığı açıklamada “İki gün önce, Ankara’da
gerçekleştirdiğimiz Antalya-Alanya Otoyolu finansman kapanış töreninde,
uluslararası finans kuruluşlarının Türkiye’ye duyduğu güvenin ne denli güçlü
olduğunu bir kez daha görmüştük. Bugün, bir başka önemli projemizin finansman
kapanışını gerçekleştirerek, bu güveni bir adım daha ileriye taşıyoruz.”
ifadelerini kullandı.
Bu güvenin sadece bir finansman
anlaşmasından ibaret olmadığını vurgulayan Bakan Uraloğlu, “Aynı zamanda
ülkemizin sanayi, tarım ve turizm alanındaki potansiyelini destekleyen bir
kalkınma vizyonunun yansımasıdır. İşte bu vizyonun en önemli yapı taşlarından
biri de karayolu ağımızın gelişmişliği ve altyapımızdır.” dedi.
“Son 23 Yılda, Karayolu
Altyapımıza Yaptığımız Yatırımlarla Türkiye’yi Adeta Yeniden İnşa Ettik”
Karayolunun, yük ve yolcu
taşımacılığında sunduğu esneklik, aktarmasız ulaşım imkânı ve yüklerin hızlı
taşınması gibi avantajlarla, lojistik sistemin ana damarlarından biri olduğunu
belirten Bakan Uraloğlu, açıklamasında şu ifadelere yer verdi:
“Gelişmiş ülkelerde olduğu gibi Türkiye’de
de karayolları, sanayi, tarım ve turizm faaliyetlerinin ekonomik büyümeye
katkısını artıran temel bir unsurdur.
Son 23 yılda, karayolu altyapımıza yaptığımız yatırımlarla Türkiye’yi
adeta yeniden inşa ettik: ülkemizin dört bir yanını yüksek standartlı yollarla
donattık. 2002 yılında 6 bin 101 kilometre uzunluğundaki bölünmüş yol ağımızı
29 bin 906 kilometreye çıkardık. Bin 714 kilometre olan otoyol ağımızı 3 bin
796 kilometreye yükselttik. Sadece 6 il birbirine bölünmüş yolla bağlı iken,
bugün, 77 ilimizi, güvenli ve konforlu yollarla birbirine kavuşturduk. Zorlu
coğrafyalarda, yüksek dağları ve derin vadileri aşarak, doğaya meydan okuyan
köprü ve tünellerle güvenli ve konforlu ulaşım imkanı tesis ettik. Bu
yatırımlarımız, sanayi üretiminin hızlanmasını, tarım ürünlerinin pazarlara
daha hızlı ulaşmasını ve turizm faaliyetlerinin artmasını sağladı.”
“Otoyolumuz Toplam 120
Kilometre Uzunluğunda Bir Medeniyet Hattıdır”
Ankara-Kırıkkale-Delice
Otoyolu’nun da bu vizyonun en yeni halkalarından biri olarak, İç Anadolu’nun
sanayi ve tarım potansiyelini küresel pazarlara daha güçlü bir şekilde
bağlayacağını ifade eden Uraloğlu, “Söz konusu otoyolumuz, 101 kilometre ana
gövde ve 19 kilometre bağlantı yoluyla toplam 120 kilometre uzunluğunda bir
medeniyet hattıdır. Sadece bir ulaşım projesi değil, aynı zamanda sanayi, tarım
ve turizm faaliyetlerini güçlendirecek bir kalkınma projesidir. Şu anda yapım çalışmaları tüm hızıyla devam
ediyor” şeklinde konuştu.
Projenin, 7 kavşak, 4 tünel, 8
viyadük ve 3 otoyol hizmet tesisi ile modern mühendisliğin en seçkin
örneklerinden biri olarak yükseldiğini söyleyen Uraloğlu, “Otoyolumuz, Ankara
Çevre Yolu’ndaki Kızılcaköy mevkiinden başlayarak, Gökçeyurt, Lalahan,
Hasanoğlan, Elmadağ ve Yahşihan üzerinden Kızılırmak’ı geçerek Kırıkkale-Yozgat
Devlet Yolu’na bağlanacak. Marmara’dan Doğu Anadolu’ya, Ege’den Karadeniz’e,
Akdeniz’den Kafkaslar’a erişim sağlayan karayolu koridorları arasında önemli
bir köprü özelliği de taşıyor.” dedi.
“Otoyolumuz, 42 İlimiz İçin
Batıya Açılan Yeni Bir Kapı Olacak”
Bu proje ile yük ve yolcu
taşımacılığını daha güvenli, hızlı ve konforlu bir şekilde Ankara’nın doğu ve
kuzey koridoruna ve buradan da Ortadoğu ve Kafkas ülkelerine aktaracaklarını
söyleyen Bakan Uraloğlu, sözlerine şu şekilde devam etti:
“Aynı zamanda Avrupa’yı Türkiye
üzerinden doğuya bağlayan uluslararası yol ağında yer alan bu güzergâh, ağır
taşıt geçişlerinde de yoğun taşıt trafiğine maruz kalıyor. Özellikle Ramazan ve
Kurban Bayramlarımızda ve hafta sonları yapılan memleket ziyaretlerinde
yoğunluklar yaşıyor. Bu bağlamda da otoyolumuz, 42 ilimiz için batıya açılan
yeni bir kapı olacak. Böylece mevcut Ankara-Kırıkkale Devlet Yolundaki trafik
yoğunluğunu azaltarak, bölgemizin ulaşım yükünü de hafifletecek. Seyahat süresi 43 dakikaya düşürecek. Trafik
sıkışıklığının ortadan kalkmasıyla; zamandan 4,5 milyar lira, akaryakıttan 700
milyon lira olmak üzere, yıllık toplam 5,2 milyar lira tasarruf sağlayacağız.
Ayrıca, 41 bin ton karbon emisyonunu azaltarak doğanın korunmasına katkıda
bulunacağız.”
Otoyol projesinin, gelecek
yıllarda hayata geçirilmesi planlanan Ankara’yı kuzeyde Samsun’a, doğuda ise
İran sınırına kadar ulaştıracak otoyol projelerinin de ilk ayağını
oluşturduğunun altını çizen Uraloğlu, “Projemiz bu yönüyle de sadece bölge için
değil, Türkiye’mizin küresel lojistik ağındaki rolü için de stratejik bir öneme
sahiptir.” dedi.
Ankara-Kırıkkale-Delice Otoyolu
Projesi’nin, Kamu-Özel İşbirliği modeliyle hayata geçirilen bir başka vizyon
proje olduğuna dikkati çeken Uraloğlu, “Bu model, yüksek maddi kaynak
gerektiren yatırımların kamu kaynağı kullanılmadan, özel sektör imkânları ve
finansmanıyla çok daha hızlı tamamlanmasını sağlıyor. Bu noktada görevli
şirketlerimiz Fernas İnşaat AŞ ve FNS Otoyol Yatırım ve İşletme AŞ tarafından
sürdürülen kredi temin çalışmalarında nihai aşamaya gelmiş olmanın mutluluğunu
yaşıyoruz. Yatırım bedeli 1 milyar 391 milyon Avro olan bu projemizin yüzde
30’u, yani 417 milyon Avro’su öz sermaye ile finanse edilirken, yüzde 70’i,
yani 974 milyon Euro’su banka kredisi ile sağlanacak. Kredi veren
kuruluşlarımız arasında Ziraat Bankası, İş Bankası, Yapı ve Kredi Bankası ile
Akbank yer alıyor. Finansmanın temininde emeği geçen tüm kurumlarımızı yürekten
teşekkür ediyorum.” açıklamasında bulundu.
Kamu-özel işbirliği modeliyle
bugüne kadar otoyollardan köprülere, havalimanlarından birçok yapıya kadar
yaklaşık 70 proje hayata geçirdiklerine dikkati çeken Bakan Uraloğlu, “Bu
projeler, o günkü şartlarda 51 milyar dolarlık bir yatırımla gerçekleşti. Eğer
bu yatırımları bugün yapmaya kalksaydık, maliyetleri yaklaşık 90 milyar doları
bulacaktı. Bu, doğru zamanda yapılan yatırımların, ülkemizin kaynaklarını
verimli kullanarak geleceğe güvenle yürümemizi sağladığını açıkça gösteriyor.”
ifadelerini kullandı.