
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı
Abdulkadir Uraloğlu, 96 kilometrelik bisiklet yolunu hayata geçirdiklerini, 38
kilometrelik bisiklet yolunun ise yapım çalışmalarına devam ettiklerini
belirtti. Bakan Uraloğlu, karayollarında 19 yeni ekolojik köprü planladıklarını
ve 30 bin kilometreye yaklaşan bölünmüş yol ile yıllık 6,3 milyon ton daha az
karbondioksit salınımı gerçekleştirdiklerini ifade etti.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı
Abdulkadir Uraloğlu, yeşil ulaşım hakkında açıklamada bulundu. Ulaştırma ve
Altyapı Bakanlığının kurumsal karbon ayak izi hesaplamasını Türkiye’de ilk
gerçekleştiren Bakanlık olduğunu dile getiren Bakan Uraloğlu, “Karayolları
Genel Müdürlüğümüz (KGM), Orman Genel Müdürlüğünden (OGM) sonra en fazla ağaç
diken kamu kuruluşu olarak son 10 yılda yıllık ortalama 4,3 milyon adet fidan
ve ağaç dikimi gerçekleştirdi. Bakanlık olarak da son 23 yılda 97 milyon fidanı
toprakla buluşturduk.” açıklamasında bulundu.
“Yıllık 6,3 Milyon Ton Daha Az
Karbondioksit Salınımı Gerçekleştirdik”
Uraloğlu ayrıca yıllık 2 milyon
ton asfaltın geri kazanımıyla kaynak ve enerji verimliliği sağladıklarını
belirterek “6 bin 101 kilometre olan bölünmüş yol uzunluğunu 30 bin kilometreye
yaklaştırarak kesintisiz trafik akışıyla yıllık 6,3 milyon ton daha az
karbondioksit salınımı gerçekleştirdik.” şeklinde konuştu.
“96 Kilometrelik Bisiklet
Yolunu Hayata Geçirdik”
Öte yandan ekolojik köprü ve
bisiklet yolu gibi çevreci uygulamaları da hayata geçirmeye devam ettiklerini
belirten Bakan Uraloğlu, “Elazığ Diyarbakır Ayrımı-Sivrice İl yolu, Karadeniz
Sahil Yolu Trabzon Geçişi ve Van Bölge Eğitim ve Araştırma hastanesi gibi farklı
noktalarda Karayolları Genel Müdürlüğümüz eliyle 96 kilometrelik bisiklet
yolunu hayata geçirdik, şu anda 38 kilometrelik bisiklet yolunun yapım
çalışmalarına devam ediyoruz.” İfadelerini kullandı.
“19 Yeni Ekolojik Köprü
Planlıyoruz”
Bakan Uraloğlu, çevreye duyarlı
ulaşım projelerinde doğayla uyumu esas aldıklarını ifade ederek, ekolojik köprü
çalışmalarına devam ettiklerini vurguladı. Uraloğlu, “Ülkemizin biyolojik
çeşitliliğinin korunması ve yaban hayatı geçiş güzergâhlarının sürdürülebilir biçimde
yaşatılması hedefiyle mevcut karayolu ağında tespit edilen geçiş noktalarında
ekolojik köprüler inşa ediyoruz. Karayolu ekolojik köprüleri kapsamında
Karadeniz Sahil Yolu üzerinde Ganita ve Pazarkapı arasında ve Erzurum Kuzey
Çevre Yolu’nda ekolojik köprü çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Konya-Aksaray
Devlet Yolu, Kaş-Kalkan Yolu ve Batman-Hasankeyf Yolu Suçeken Boğazı mevkii
gibi stratejik bölgelerde toplam 19 yeni ekolojik köprü planlıyoruz.”
ifadelerini kullandı.
Dünyada Yüksek Hızlı Tren
Hattı Üzerinde İnşa Edilen İlk Ekolojik Köprü
Ankara-Eskişehir Yüksek Hızlı
Tren Hattı’nda (YHT) 2021 yılında yapımı tamamlanan ekolojik köprünün, dünyada
yüksek hızlı tren hattı üzerinde inşa edilen ilk ekolojik köprü olduğunu da
vurgulayan Bakan Uraloğlu, “Halkalı-Kapıkule Hızlı Tren Projesi kapsamında
Kırklareli-Pancarköy arası ile Kırklareli-Ağayeri arasında iki ekolojik köprü
ile Edirne- Kabaağaç arasındaki ekolojik köprünün yapımını tamamladık.
Ankara-Eskişehir YHT Hattı’nda bir adet daha ekolojik köprü yapımı
planlıyoruz.” diye konuştu.
“Bir yıl boyunca Yüksek Hızlı
Trenlerimizle Seyahat Eden Her Yolcumuz Adına Bir Fidan Dikeceğiz”
Bakan Uraloğlu, Yeşil Vatan
Seferberliği kapsamında Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı ile Tarım ve Orman
Bakanlığı arasında “Her Bilet Bir Fidan Sevdamız Yeşil Vatan Kampanyası”
protokolünün imzalandığını hatırlattı. Bakan Uraloğlu, açıklamasında şu
ifadelere yer verdi:
“Bir yıl boyunca Ankara-İstanbul,
Ankara-Eskişehir, Ankara-Konya, Ankara-Karaman, İstanbul-Konya,
İstanbul-Karaman, Eskişehir-İstanbul, Ankara-Sivas ve Sivas-İstanbul yüksek
hızlı tren hatlarımızda; seyahat eden her yolcumuz adına bir fidan dikeceğiz.
Bu hatlarımızın genelinde yıllık ortalama 13 milyon yolcumuzun seyahat ettiğini
düşündüğümüzde 13 milyon fidanı toprakla buluşturacağız.”
“Marmaray Projemizle 62 Milyon
Ton Karbon Emisyonunu Engelledik”
Bakan Uraloğlu, kent içi raylı
sistem projelerinin de hem ulaşımı kolaylaştırdığını hem de fosil yakıt
kullanımını azalttığına dikkati çekerek “Sadece Marmaray projemizle hizmete
açtığımız 2013 yılından bu yana 62 milyon ton karbon emisyonunu engelledik.”
açıklamasında bulundu.
Yeşil Liman Sertifikası ve deniz
taşımacılığında dekarbonizasyon projeleriyle denizcilik alanında da çevreci
dönüşümü desteklediklerini belirten Bakan Uraloğlu, Uluslararası Havalimanları
Konseyi tarafından yürütülen Havalimanı Karbon Akreditasyonu Programı
kapsamında Türkiye’nin; karbonsuz havalimanı sertifikasına sahip 50
havalimanıyla en yüksek sayıda sertifikaya sahip 2. ülke konumunda olduğunun
altını çizdi.