
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı
Abdulkadir Uraloğlu, Burdur-Tefenni-Çavdır Yolu’nu hizmete açtı. Bakan
Uraloğlu, “92 kilometrelik güzergâhın tamamını, bitümlü sıcak karışım kaplamalı
bölünmüş yol standardına yükselttik. Bu yolumuz sayesinde; 70 dakika süren
seyahat süresini 55 dakikaya düşürdük. Yıllık toplam 831 milyon lira tasarruf
edeceğiz, karbon emisyonunu da 18 bin 439 ton azaltarak doğanın korunmasına
katkı sağlayacağız.” dedi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı
Abdulkadir Uraloğlu, Burdur’da Burdur-Tefenni-Çavdır Yolu’nu hizmete açtı.
Bakan Uraloğlu, basın mensuplarına yaptığı açıklamada şehrin binlerce yıldır
Anadolu'nun kalbinde, medeniyetlere ev sahipliği yapmış, kültürlerin
harmanlandığı eşsiz bir coğrafyada yer aldığını ifade etti. Bakan Uraloğlu,
“Burdur, tarım ve hayvancılığın merkezi, mermerciliğin başkenti, Sagalassos ve
Kibyra gibi antik kentleriyle tarih hazinesi, Salda Gölü ve İnsuyu Mağarasıyla
doğa harikası bir ilimiz. Milattan önce 8 bin yıl öncesine dayanan tarihi
Hacılar Höyüğünü bağrında taşıyan Burdur’un her bir köşesi, bir tarih kitabıdır
ve Friglerden-Lidyalılara nice medeniyetin günümüze ulaşan nefesidir.”
ifadelerini kullandı.
“Yaparsa AK Parti Yapar”
Bu nedenle Burdur’un AK Parti
Hükümetleri nezdinde çok ayrı bir yeri olduğunu da dile getiren Bakan Uraloğlu,
sözlerine şu şekilde devam etti:
“İlimizin tarım, turizm, sanayi ve
ticaret faaliyetlerini geliştirmek için birçok projeyi hayata geçirdik. Bugün
de burada 92 kilometrelik Burdur – Tefenni – Çavdır Yolu ile tarımın, turizmin
ve ticaretin kalbine giden yeni bir yolu açıyor; bu kadim topraklara, yeni bir
eser kazandırmanın gururunu yaşıyoruz. Burdur’un bereketini Akdeniz’e ve
Türkiye’nin geleceğine taşıyoruz. Aziz milletimizin ortaya koyduğu ve yürekten
sahiplendiği bir gerçekle; her zaman ki gibi yaparsa AK Parti yapar
diyoruz.”
Karayolunun, yük ve yolcu
taşımacılığında sunduğu esneklik, aktarmasız ulaşım imkânı ve yüklerin hızlı
taşınması gibi avantajlarla, lojistik sistemin ana damarı olduğunu belirten
Bakan Uraloğlu, “Bir kamyon dolusu buğdayı pazara, bir otobüs turisti Salda’ya,
bir tır dolusu mermeri limana; aktarmasız ve hızlı oluşuyla geciktirmeden
ulaştırır. Bu nedenle gelişmiş ülkelerde olduğu gibi ülkemizde de
karayollarını, sanayi, tarım ve turizm faaliyetlerinin ekonomik büyümeye
katkısını artıran temel bir yapıtaşı olarak görüyoruz.” açıklamasında bulundu.
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip
Erdoğan’ın liderliğinde geçen son 23 yılda da karayolu altyapısına yaptıkları
yatırımlarla Türkiye’nin dört bir yanını yüksek standartlı yollarla
donattıklarını söyleyen Uraloğlu, “Zorlu coğrafyalarda, yüksek dağları ve derin
vadileri aşarak, doğaya meydan okuyan köprü ve tünellerle güvenli ve konforlu
ulaşım imkânı tesis ettik. Bu yatırımlarımız, sanayi üretiminin hızlanmasını,
tarım ürünlerinin pazarlara daha hızlı ulaşmasını ve turizm faaliyetlerinin
artmasını sağlıyor.” şeklinde konuştu.
23 Yılda 23 Milyar Liranın
Üzerinde Yatırım
Burdur’un Akdeniz, Ege ve İç
Anadolu akslarını birbirine bağlayan ulaşım koridorlarıyla hem bölgesel
ticarette hem de lojistik faaliyetlerde önemli rol üstlendiğini ifade eden
Bakan Uraloğlu, açıklamasında şu ifadelere yer verdi:
“Akdeniz, Ege ve İç Anadolu’yu
birbirine bağlayan stratejik koridorlarda yer alan Burdur’un ulaşım ve iletişim
altyapısına son 23 yılda 23 milyar liranın üzerinde yatırım gerçekleştirdik.
2002 yılında 47 kilometre olan bölünmüş yol uzunluğunu 280 kilometreye
çıkardık. Hiç bitümlü sıcak karışım kaplamalı yolu yoktu, 427 kilometre BSK
kaplamalı yolu Burdur’umuza kazandırdık.”
“8 Ayrı Karayolu Projemizin
Çalışmaları Da Devam Ediyor”
Uraloğlu ayrıca, Burdur-Antalya
Yolu, Hacılar-Yeşilova Yolu, Altınyayla-Gölhisar Yolu, Çavdır-Gölhisar Yolu,
Çeltikçi-Ağlasun Yolu, Bucak Sanayi Köprülü Kavşakları gibi önemli karayolu
projelerini tamamladıklarını belirtti. Uraloğlu, “Taşkapı – Ağlasun Yolu,
Gölhisar – Çameli Yolu, Isparta – Burdur Yolu, Kızılkaya – Korkuteli Yolu,
Söğüt – Seydikemer Yolu ve Bucak Çevre Yolu gibi 8 ayrı karayolu projemizin
çalışmaları da devam ediyor.” diye konuştu.
“92 Kilometrelik Güzergâhın
Tamamını, Bitümlü Sıcak Karışım Kaplamalı Bölünmüş Yol Standardına Yükselttik”
Burdur’da hayata geçirdikleri en
önemli projelerden birinin de Burdur – Tefenni – Çavdır Yolu olduğunu kaydeden
Bakan Uraloğlu, “Gerçekleştirdiğimiz çalışmalarla; mevcut haliyle sathi
kaplamalı tek yol olarak trafiğe hizmet veren 92 kilometrelik güzergâhın
tamamını, bitümlü sıcak karışım kaplamalı bölünmüş yol standardına yükselttik.
Yol bünyesinde ayrıca 61 metrelik Suludere Köprüsü, 35 metrelik Badarmit
Köprüsü ve 123 metrelik Karaçal Köprüsü’nü de inşa ettik.” bilgisini paylaştı.
“70 Dakika Süren Seyahat
Süresini 55 Dakikaya Düşürdük”
Bakan Uraloğlu, “Hizmete
sunduğumuz bu yolumuz sayesinde; 70 dakika süren seyahat süresini 55 dakikaya
düşürdük. Böylece zamandan 527 milyon lira, akaryakıttan ise 304 milyon lira
olmak üzere yıllık toplam 831 milyon lira tasarruf edeceğiz. Çevreye zarar
veren araçların karbon emisyonunu da 18 bin 439 ton azaltarak doğanın
korunmasına katkı sağlayacağız.” dedi.
“Burdur’un Bereketini
Türkiye’nin Bereketine Dönüştürecek”
Bu yol ile İç Anadolu, Karadeniz
ve Doğu Anadolu üzerinden ülkemizin güneybatısında yer alan Antalya ve Muğla
gibi önemli turizm merkezlerine erişim sağlayan güzergahtaki ulaşım standardını
da yükseltmiş olduklarını da söyleyen Uraloğlu, sözlerine şu şekilde devam
etti:
“Bu yolu kullanan sürücü ve
yolcularımıza hızlı, güvenli ve konforlu seyahat imkanı sunduk. Proje ile
ayrıca, Akdeniz ile iç kesimler arasında tarım ve hayvancılığa dayalı ticari
faaliyetlerin daha ekonomik yapılmasını sağlayan önemli bir ulaşım ve nakliye
koridoru daha oluşturduk. Burdur’un bereketli topraklarını Akdeniz sahilleriyle
buluşturan bu yol, sadece ulaşım değil, aslında bir kalkınma hamlesidir. Yerel
ekonomiyi canlandıracak, çiftçilerimizin, iş adamlarımızın ve esnafımızın
yüzünü güldürecek, turizm sezonunu uzatacaktır. Burdur’un bereketini Türkiye’nin
bereketine dönüştürecek, ilimizi geleceğe taşıyacaktır. Hiç kimsenin şüphesi olmasın ki Sayın
Cumhurbaşkanımızın liderliğinde, Türkiye Yüzyılı vizyonumuzla yatırım,
istihdam, üretim ve ihracat odaklı büyüme stratejimizi sürdürüyoruz.
Burdur’umuzun ihtiyaçlarını karşılayacak projeleri hayata geçirmeye devam
edeceğiz.”