
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı
Abdulkadir Uraloğlu, 6 Şubat 2023 depremlerinde hasar gören demiryolu hatların
onarım, iyileştirme ve güçlendirme işleri için yapılan toplam yatırım
miktarının 23.8 milyar lira olduğunu kaydetti. Bakan Uraloğlu, “Altyapı ve üstyapı
çalışmaları tamamlanan Malatya-Gölbaşı-Narlı-Nurdağı Demiryolu Hattı’nı 15
eylül 2025 tarihinde hizmete açıyoruz. Akdeniz limanlarına doğrudan ve verimli
erişimin yeniden sağlanmasıyla, bölgenin dış ticaret potansiyeli güçlenecek”
dedi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı
Abdulkadir Uraloğlu, 6 Şubat 2023’te meydana gelen Kahramanmaraş merkezli
depremlerin ardından bölgede yapılan demiryolu çalışmalarına ilişkin
açıklamalarda bulundu. “Asrın Felaketi” olarak da nitelendirilen depremin 11
ilden geçen toplam bin 275 kilometrelik demiryolu hattında hasara neden
olduğunu belirten Bakan Uraloğlu, depremin hemen ardından demiryolu bakım
ekiplerinin sahada çalışmalara başladığını hatırlattı.
Türkiye Cumhuriyeti Devlet
Demiryolları’nın (TCDD) uzman ekiplerinin hızlı refleksinin deprem bölgesindeki
arama-kurtarma ve yardım çalışmalarına büyük katkı sağladığını ifade eden
Uraloğlu, “Depremin hemen sonrasında bakım ekiplerince ilk kontroller yapılmış,
kısıtlı işletmeciliğe geçilebilmesi için hatlarımızın uygunluk durumları tespit
edilmiştir. Yapılan bakım onarım çalışmaları neticesinde toplam bin 232
kilometrelik hat acil kullanım ve deprem yardım trenleri için işletmeciliğe
açılmıştır.” dedi.
Depremde Hasar Gören Demiryolu
Hatları İçin Yapılan Yatırım Miktarı 23.8 Milyar Lira Oldu
Depremin 11 ilden geçen
demiryollarına verdiği hasarın telafisi için 2023 ve 2024 yılında bölgedeki
demiryollarına 18.8 milyar lira yatırım yaptıklarını belirten Bakan Uraloğlu
“2025 yılındaki 5 milyar liralık yatırımla birlikte depremde hasar gören demiryolu
hatlarımızın altyapı, üstyapı ile sanat yapılarının onarım, iyileştirme ve
güçlendirme işleri için yapılan yatırım miktarı 23.8 milyar lira oldu.”
ifadelerini kullandı.
Açılış 15 Eylül’de
Depremden hasar gören
Fevzipaşa-Islahiye, Köprüağzı-Maraş etaplarının altyapı ve üstyapılarının
yenilenerek tren trafiğine açıldığını kaydeden Uraloğlu, 235 kilometrelik
Malatya-Gölbaşı-Narlı-Nurdağ Demiryolu Hattı’nda da çalışmaların iki etap
halinde devam ettiğini hatırlattı. Bakan Uraloğlu açıklamasında şu ifadelere
yer verdi:
"Altyapı ve üstyapı
çalışmaları tamamlanan Malatya-Gölbaşı-Narlı-Nurdağı Demiryolu Hattı’nı 15
Eylül 2025 tarihinde hizmete açıyoruz. Hattın yeniden açılması, bölge lojistiği
için kritik bir dönüm noktasıdır. Hat kapalıyken, yük taşımacılığının mecburi
olarak uzun ve maliyetli olan Malatya-Sivas-Kayseri-İskenderun güzergâhına
kayması, zaman ve enerji kaybına neden oluyordu. Yenilenen hat sayesinde
taşımacılıkta önemli ölçüde süre ve maliyet avantajı elde edilecek. Akdeniz
limanlarına doğrudan ve verimli erişimin yeniden sağlanmasıyla, bölgenin dış
ticaret potansiyeli güçlenecek ve ekonomik rekabetçiliği artacaktır.”