
Ulaştırma ve Altyapı Bakan
Abdulkadir Uraloğlu, demiryollarına 22 yılda 57 milyar dolar yatırım
yaptıklarını belirterek, nüfusun yüzde 50’sine hızlı tren hatlarının ulaştığını
söyledi. Uraloğlu, bu kapsamda demiryollarına talebin de her geçen gün
arttığını belirterek. Ankara-Elmadağ Bölgesel Tren seferlerini her gün 6 sefer
olarak başlattıklarını açıkladı. Uraloğlu, Ankara için yeni metro hatlarının da
çalışmalarını başlattıklarını bildirerek, “34,9 kilometre olan; Atatürk Kültür
Merkezi-Esenboğa Havalimanı Metro Hattı yapım çalışmaları ve Ümitköy-Batı
Merkez Metro Hattı etüd çalışmalarını 2024 yılı yatırım programımıza aldık.
23,3 kilometrelik Etlik-Forum, Kurtuluş-Siteler-Altınköy ve Siteler-Kuyubaşı
Metro Hatlarının proje geliştirme çalışmalarını sürdürüyoruz” dedi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakan
Abdulkadir Uraloğlu, Ankara-Elmadağ Bölgesel Treni’nin başlatılması nedeniyle
Elmadağ Tren İstasyonu’nda basın açıklaması gerçekleştirdi. Bakan Uraloğlu, 21
Mart’ta başlatılan Ankara-Elmadağ Bölgesel Treni’nin her gün Ankara’dan 06:10,
12:25 ve 17:40 saatlerinde hareket ettiğini, Elmadağ’dan Ankara’ya ise 07:20,
13:30 ve 18:55 saatlerinde hareket ettiğini bildirdi. Hareket saatlerinin
vatandaşların ihtiyacına göre belirlendiğini de vurgulayan Uraloğlu, seyir
süresinin 40 ila 45 dakika olduğunu kaydetti. Uraloğlu, Ankara-Elmadağ Bölgesel
Treni’nin sadece Kayaş İstasyonu’nda bir dakikalık bekleme yapacağını da
belirtti. Tren seferlerinde bilet fiyatlarını da en uygun düzeyde tuttuklarını
vurgulayan Uraloğlu, Elmadağ-Ankara tren ücretinin 25 TL olarak belirlendiğini
söyledi. Trenin bayrama kadar ücretsiz hizmet vereceğinin müjdesini veren
Uraloğlu, “İnsanımız trenle yapılan seyahatin konfor ve güvenine alıştı” dedi.
13 Bin 919 Kilometre Demiryolu
Hattı
Bakan Uraloğlu, demiryollarında
22 yıldır önemli atılımlar gerçekleştirdiklerini vurgulayarak Türkiye’nin dört
bir yanını raylı sistem ağlarıyla bağladıklarını söyledi. Uraloğlu, “Son 22
yılda ülkemizde demiryollarında ciddi yatırımlar, iyileştirme, yenileme ve
kalkınma hamleleriyle Türkiye’nin adeta çehresini değiştirdik” dedi. Bakan
Uraloğlu, mevcut tüm demiryolu hatlarının tamamen yenilendiğini ve 10 bin 948
kilometre olan hat uzunluğunun 13 bin 919 kilometreye yükseldiğini kaydederek,
“2 bin 251 kilometre hızlı tren hattı inşa ettik. 2 bin 505 kilometre olan
sinyalli hat uzunluğumuzu 8 bin 46 kilometreye 2 bin 122 kilometre olan
elektrikli hat uzunluğumuzu ise 7 bin 142 kilometreye çıkardık” açıklamasında
bulundu.
“Hızlı Tren Hatlarımız Ülkemiz
Nüfusunun Yüzde 50’sine Ulaşıyor”
Bakan Uraloğlu, 22 yıl içerisinde
demiryollarına yaptıkları yatırım tutarının 57 milyar doları bulduğunun da
altını çizerek, Türkiye’yi Yüksek Hızlı Tren işletmeciliğiyle ile
tanıştırdıklarını vurguladı. Türkiye’nin Avrupa’da 6’ncı dünyada 8’inci yüksek
hızlı tren işletmecisi olduğuna işaret eden Uraloğlu, “2009 yılında
Eskişehir-Ankara hattı ile ülkemizde ilk Yüksek Hızlı Tren ile tanışan şehir
Eskişehir oldu. Ankara ile Eskişehir arasında başlayan yüksek hızlı tren
işletmeciliği, Ankara-İstanbul, Ankara-Konya, Konya-Eskişehir, İstanbul-Konya,
Konya-Karaman ve elbette son olarak geçen yıl hizmete aldığımız Ankara-Sivas-Ankara
güzergâhlarında devam ediyor. Bugüne kadar yüksek hızlı tren hatlarımızda
yapılan toplam yolculuk sayısı 84 milyona ulaştı. Şu anda hızlı tren hatlarımız
11 şehre doğrudan, 9 şehre ise bölgesel ve otobüs bağlantılarıyla dolaylı
hizmet vererek ülkemiz nüfusunun yüzde 50’sine ulaşıyor. Ve kimsenin şüphesi
olmasın ki vatandaşlarımızın konforu ve güveni için Türkiye’nin dört bir yanını
demiryolu ağları ile birleştirmeye, yeni tren seferleri ile vatandaşlarımızı
buluşturmaya devam edeceğiz” diye konuştu.
Bin 196 Kilometre Bölünmüş Yol
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı
olarak Ankara için durmadan, yorulmadan, yılmadan çalışmaya devam ettiklerini
ifade eden Uraloğlu, 2002 yılından bu yana Ankara’nın ulaşım ve iletişim
altyapısına Bakanlık olarak 601 milyar 510 milyon lira yatırım
gerçekleştirdiklerini bildirdi. 2002 yılında 466 kilometre olan bölünmüş yol
uzunluğunu 1.196 kilometreye yükselttiklerini belirten Uraloğlu, 446 kilometre
olan bitümlü sıcak karışım kaplamalı yol uzunluğunu ise 1.172 kilometreye
çıkardıklarını anlattı. Uraloğlu, “Ankara-Niğde Otoyolu’nu inşa ettik. Yeni
projelere de devam ediyoruz. Ankara’da halen devam eden 31 milyar 360 milyon
proje bedeliyle yol yapım, kavşak, viyadük, üst yapı iyileştirmesi, alt geçit
ve tarihi köprü onarımları gibi 22 adet karayolu projesi gerçekleştiriyoruz.
Çok yakın bir süre önce de
Nallıhan Köprüsü, Nallıhan Kuş Cenneti Tüneli ve Bağlantı Yollarının açılışını
gerçekleştirdik. Ankara-Kırıkkale-Delice Otoyolumuzun ihalesini yaptık. Toplam
120 kilometre uzunluğunda olan projemiz kapsamında 7 kavşak, 4 tünel, 8 viyadük
ve 3 otoyol hizmet tesisi inşa edeceğiz. Otoyolun hayata geçmesiyle
Ankara-Kırıkkale kesiminde bulunan mevcut devlet yolundaki trafik yoğunluğu
azalacak” dedi.
“276 Kilometrelik Orta Anadolu
Otoyolu Projesi Başlıyor”
Gündemlerindeki bir diğer önemli
karayolu projesinin de Ankara-Akyazı Otoyolu, diğer adıyla ise Orta Anadolu
Otoyolu olduğunu açıklayan Uraloğlu, özellikle Ankara ve Karadeniz
istikametinden gelen trafiğin birleştiği İstanbul-Gerede kesiminde çok ciddi
bir trafik yoğunluğunun meydana geldiğini kaydetti. Uraloğlu, “Kuzey Marmara
Otoyolu ile İstanbul-Sakarya Akyazı arasındaki yoğunluğu rahatlatmıştık. Şimdi
de güzergahın Akyazı ile Ankara arasında kalan kesiminde Orta Anadolu
Otoyolu’nu inşa etmeyi planlıyoruz. Otoyolumuzu 225 kilometresi ana gövde, 51
kilometresi bağlantı yolu olmak üzere toplam 276 kilometre uzunluğunda tesis
edeceğiz” dedi.
“Ankara-İstanbul Arası 80
Dakikaya İnecek”
Demiryollarında da Ankara’ya
adeta çağ atlattıklarını da belirten Uraloğlu, Ankara-Eskişehir, Ankara-İstanbul,
Ankara-Konya ve son olarak Ankara-Sivas Hızlı Tren Hatları ile Ankara’yı hızlı
tren hatlarının merkezi yaptıklarını vurguladı. Modern bir YHT Gar istasyonu
inşa ettiklerini de belirten Uraloğlu, “Ankara-İzmir arasındaki seyahat
süresini 14 saatten 3 saat 30 dakikaya düşürecek olan Ankara-İzmir hattında da
çalışmalarımızı hızla sürdürüyoruz. Ayrıca, İstanbul-Ankara Yüksek Hızlı Tren
hattımızdan sonra yine Ankara-İstanbul arasına tamamen yeni bir hat
planlıyoruz. Ankara-İstanbul Süper Hızlı Tren Hattı projesini gündeme aldık ve
ön proje çalışmalarını tamamladık. Şu anda 250 kilometre hızla gidiyoruz. Süper
hızlı tren hattımız ile saatte 350 kilometre hıza ulaşacak trenlerimizle
seyahat süresini 80 dakikaya indireceğiz. Yani, Başkanımızın Ankara’ya kazandırdığı
Bağlum Stadında oynanan bir futbol maçı dahi bitmeden Ankara’dan İstanbul’a
ulaşabileceğiz” diye konuştu.
“Ankara’nın Raylı Sistem
Hattını 103,6 Kilometreye Çıkardık”
Bakana Uraloğlu, Ankaralıların
yıllarıdır beklediği Kızılay –Çayyolu, Batıkent – Sincan-Törekent ve Tandoğan –
Keçiören metro hatlarını Bakanlık olarak kendilerinin yaptığını belirterek,
“Geçen yıl da Keçiören’den Kızılay’a aktarmasız metro ulaşımı sağlayan Atatürk
Kültür Merkezi-Gar-Kızılay Metrosu’nu açtık. 2018 yılında modernize ederek
hizmete aldığımız Başkentray ile hem Eskişehir Yolu hem de İstanbul Yolu’ndaki
trafik yoğunluğunu büyük oranda azalttık. Böylece Bakanlık olarak Ankara’nın
23,1 kilometrelik raylı sistem hattını 80,5 kilometre uzatarak Ankara’daki
raylı sistem hat uzunluğu 103,6 kilometreye çıkardık” şeklinde konuştu.
“Yeni Metro Hatları İçin
Projelendirme Çalışmalarına Devam Ediyoruz”
Bakan Uraloğlu, mevcut Büyükşehir
Belediye Başkanı’nın 5 yıl önce “Ankara'ya 58 kilometre metro” sözü verdiğini
anımsatarak, “5 yılda 5 santim yapılan metro yok. Biz yeni metro hatları için
de planlama ve projelendirme çalışmalarına devam ediyoruz. 34,9 kilometre olan;
Atatürk Kültür Merkezi-Esenboğa Havalimanı Metro Hattı Yapım Çalışmaları ve
Ümitköy-Batı Merkez Metro Hattı Etüd Çalışmalarını 2024 yılı yatırım
programımıza aldık” dedi. Yatırım programında henüz yer almayan ve toplam
uzunlukları 23,3 kilometre olan; Etlik-Forum, Kurtuluş-Siteler-Altınköy ve
Siteler-Kuyubaşı Metro Hatlarının proje geliştirme çalışmalarını sürdürdüklerini
de açıklayan Uraloğlu, “Bunların dışında Ankara’da hiç başka açılan bir proje
hatırlıyoruz musunuz? Hayır. Sizler de farkındasınız Ankara çok yavaşladı,
Elmadağ çok yavaşladı. Yol yapmayan, hizmet üretmeyen bir belediyeyi, daha
fazla yavaşlamayı Ankara kaldıramaz. Ankara’nın böyle bir belediyeye tahammülü
kalmadı. Cumhur ittifakı Ankara Büyükşehir Belediye Başkan Adayı Turgut Altınok
Sayın Cumhurbaşkanımızın vizyonuyla Türkiye Yüzyılı şehirleri için gerçek
belediyecilikle tekrar tanıştıracaktır. Aynı şekilde Ak Parti Elmadağ Belediye
Başkan adayı Eyyüp Tekiner kardeşimiz de Elmadağ’ı özlemle beklediği hizmet ve
eser siyasetine kavuşturacaktır” diye konuştu.