
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı
Abdulkadir Uraloğlu, Stadyum-Şehir Hastanesi Hattı 2. Etabının temelini attı.
Bakanlık olarak Konya’ya 58,1 kilometre uzunluğunda 4 raylı sistem hattı
kazandırmayı planladıklarını bildiren Bakan Uraloğlu, “Belediyemiz ve Bakanlığımızca
yapımları devam eden ve planlanan hatlarla birlikte Konya’nın kent içi raylı
sistem ağını 134 kilometreye yükseltmiş olacağız.” dedi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı
Abdulkadir Uraloğlu, Konya il programı kapsamında Stadyum-Şehir Hastanesi Hattı
2. Etap Temel Atma Töreni’nde konuştu. Bakan Uraloğlu, “Öncelikli olarak
Pençe-Kilit Harekatı Bölgesinde bir mağarada yapılan arama-tarama faaliyeti
sırasında şehit olan Mehmetçiklerimize Allah’tan rahmet, ailelerine,
yakınlarına ve milletimize başsağlığı, hastanede olan kardeşlerimize de
Rabbim’den acil şifalar diliyorum.” dedi.
Konya’nın Ulaşım ve İletişim
Altyapısına 151 Milyar Lira Yatırım
Bakan Uraloğlu, öğleden önce
Seydişehir-Bozkır Devlet Yolu’nun temel atma törenini yaparak Konya’nın
ilçeleri arasındaki ulaşım ağını güçlendirecek bir başka önemli adımı
attıklarına dikkati çekti. Uraloğlu, “Şimdi de Konya’nın kent içi ulaşımına
nefes olacak, şehir hayatına hız ve konfor katacak önemli bir eseri daha hayata
geçirmenin heyecanını ve gururunu yaşıyoruz.” diye konuştu.
Konya’nın sadece Anadolu’nun
değil, dünyanın gönül merkezlerinden biri olduğunu dile getiren Uraloğlu,
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak Konya Büyükşehir Belediyesi ile el ele
vererek, bu kadim şehre yakışır projelerle Konya’nın sesine ses, gücüne güç
katmaya devam ettiklerini söyledi. Uraloğlu, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip
Erdoğan’ın liderliğinde Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak 2002 yılından bu
yana Konya’nın ulaşım ve iletişim altyapısına 151 milyar liranın üstünde
yatırım gerçekleştirdiklerinin altını çizdi.
“Kayacık Lojistik Merkezi ile
Konya’yı Çok Önemli Bir Lojistik Üs Haline Getirdik”
Bölünmüş yol uzunluğunu 167
kilometreden bin 289 kilometreye, bitümlü sıcak kaplama yol uzunluğunu 97
kilometreden bin 300 kilometreye çıkardıklarını dile getiren Uraloğlu,
açıklamasında şu ifadelere yer verdi:
“Antalya’yı Konya’ya bağlayan
kuzey-güney aksının en önemli geçiş noktasını oluşturan 5 bin metre
uzunluğundaki çift tüp Demirkapı Tünelini hizmete açtık. Eğiste Hadimi Viyadüğü
ile ülkemizin en yüksek ayaklı ve en uzun dengeli konsol köprüsünü Konya’da inşa
ettik. Konya’nın demiryolu ağının güçlenmesi içinde çok önemli yatırımlar
gerçekleştirdik. Ankara-Konya Yüksek Hızlı Tren ve Konya-Karaman Hızlı Tren
Hatlarını hizmete sunduk. An itibariyle 100 milyon yolcuyu hızlı trenle seyahat
ettirdik. Onların önemli bir bölümü de Konyalı, Karamanlı hemşerilerimiz.
Bunlara ne gerek vardı diyenler, bunların vatandaşımıza karşılık bulduğunu
görünce ‘şimdi o yöntemle değil bu yöntemle yapsaydınız’ diyor. Yani her
halükarda eleştirecek bir şeyler buluyorlar. Buyurun hizmet edin, biz de size
teşekkür edelim. Kayacık Lojistik Merkezi ile Konya’yı çok önemli bir lojistik
üs haline getirdik.”
Bakan Uraloğlu ayrıca gelecek
senenin sonuna kalmadan Alacabel Tünelini de bitirmeyi hedeflediklerini
bildirdi.
KONYARAY Projesi Toplamda 43
Kilometre Uzunluğunda Olacak
KONYARAY Projesi’ni de
başlattıklarını belirten Uraloğlu, toplamda 43 kilometre uzunluğundaki proje
ile Konya Tren Garı, Kent Merkezi, Organize Sanayi Bölgeleri ve Sanayi
alanları, Havaalanı, Lojistik Merkez ve Pınarbaşı arasında hem hızlı ve
ekonomik toplu taşıma hizmeti vereceklerini hem de yük taşımacılığını
geliştireceklerini söyledi. Uraloğlu, projeyi 3 ayrı etap halinde inşa
edeceklerini kaydederek sözlerine şu şekilde devam etti:
“1. etabı olan 23 kilometrelik
Konya Gar –Kayacık Lojistik Merkezi- Pınarbaşı arasına yeni bir hat daha ilave
ederek toplam hat sayısını dörde çıkaracağız. 2 Hattan YHT, 2 hattan banliyö ve
konvansiyonel hat işletmeciliği yapacağız. 14 peronun bulunduğu banliyö sistemi
sanayi bölgesine de hizmet edecek. Böylece; mesai başlama-bitiş saatlerinde
yaşanılan trafik yoğunluğunu azaltacağız. Havaalanından şehir merkezine ve
yüksek hızlı tren garına bağlantı sağlayacağız.
Ayrıca zamanla sanayi bölgelerine kılçık hatlar yaparak sanayi yüklerini
lojistik merkezine daha rahat taşıyabileceğiz. Bu ilk etaptaki yapım
çalışmalarımızda yüzde 60 ilerleme kaydettik. 6 kilometrelik 2.etap olan Konya
Gar-Yaylapınarı kesiminin proje ve keşif çalışmaları devam ediyor. Bu kesimi de
2026 yılı yatırım programına almayı hedefliyoruz.”
Konya’da Alaaddin-Kampüs ve
Alaaddin-Adliye tramvay hatlarının yıllardır hizmete devam ettiğini hatırlatan
Bakan Uraloğlu, “Bu iki hattın toplam uzunluğu 27,7 kilometre ama Konya’nın
tarih, kültür, sanayi ve eğitim imkanları ile hızla büyüyen şehir yapısından
dolayı daha fazla kent içi raylı sistem hattına ihtiyacı var. Bu noktada
Büyükşehir Belediyemiz ile birlikte Konya’mızın kent içi trafik yoğunluğuna
nefes aldıracak metro ve tramvay hatlarından oluşan yeni projeleriyle bu kadim
şehri ulaşım başkenti yapmak için durmaksızın çalışıyoruz.” ifadelerini
kullandı.
“Konya’ya 58,1 Kilometre
Uzunluğunda 4 Raylı Sistem Hattı Kazandırmayı Planlıyoruz”
Şu anda Büyükşehir Belediyesi’nin
Barış Caddesi ve Şehir Hastanesi-Stadyum 1. Etabı Tramvay hatları olmak üzere
toplam uzunluğu 26,7 kilometre uzunluğundaki iki ayrı hatta çalışmalara devam
ettiğini belirten Bakan Uraloğlu, sözlerine şu şekilde devam etti:
“Bakanlık olarak biz de 21
kilometrelik Selçuk Üniversitesi- Alaaddin Hafif Raylı Sistem Hattı, 8
Kilometrelik Necmettin Erbakan Üniversitesi-Alaaddin Raylı Sistem Hattı, 19,4
kilometrelik Fetih Caddesi-Ahmet Özcan Tramvay Hattı ve ilk etabı Büyükşehir belediyemizce
yapılan Şehir Hastanesi-Stadyum Tramvay hattının 9,7 kilometre uzunluğundaki
2.etabı olmak üzere Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Olarak Konya’ya 58,1
kilometre uzunluğunda 4 raylı sistem hattı kazandırmayı planlıyoruz. Şu anda
sizlerle birlikte Konya’nın kent içi ulaşımına yeni bir soluk getirecek, modern
ve konforlu bir ulaşım ağıyla şehir hayatına değer katacak Şehir
Hastanesi-Stadyum Tramvay Hattı 2. Etabı’nın yapım çalışmalarını başlatmanın
gururunu yaşıyoruz.”
Konya’da yolcu hareketliliğinin
en yoğun olduğu Otogar ve Stadyum Bölgelerine hizmet verecek olan projede 10
istasyon olacağını kaydeden Uraloğlu, “Büyükşehir Belediyemizce yapımı devam
eden 1. Etap tramvay hattının devamı niteliğinde olan Şehir Hastanesi-Stadyum
Tramvay Hattımızın 2.Etabı; Otogarda mevcut Konya Tramvayı ile, Aksaray Köprülü
Kavşağında KONYARAY hattı ile, Şehir Hastanesinde Alaaddin-Adliye Raylı Sistem
Hattı ile, Barış Caddesi Tramvay Hattı ile de Stadyumda entegre olacak.” dedi.
“Vatandaşlarımızın Günlük
Hayatı Kolaylaşacak”
Entegrasyonlar sayesinde,
Konya’nın dört bir yanına hızlı, güvenli ve konforlu bir ulaşım sağlanacağını
söyleyen Uraloğlu, “Vatandaşlarımızın günlük hayatı kolaylaşacak ve şehrimizin
modern yüzü daha da güçlenecektir. Özellikle sağlık hizmetlerine erişimi
hızlandırarak Şehir Hastanesi’ne ulaşımı kolaylaştıracak, aynı zamanda Otogar
ve Stadyum gibi yüksek yolcu hareketliliğine sahip bölgelere kesintisiz bir
ulaşım imkânı sunacaktır.” diye konuştu.
“Konya’nın Kent İçi Raylı
Sistem Ağını; 27,7 Kilometreden Alıp 134 Kilometreye Yükseltmiş Olacağız”
Proje çalışmalarını Büyükşehir
Belediyesi ile koordineli olarak yürüttükleri diğer çalışmalardan da bahseden
Bakan Uraloğlu, açıklamasında şu ifadelere yer verdi:
“Selçuk Üniversitesi-Alaaddin
Hattı ile mevcut tramvay hattının 4'lü tren dizi kapasitesini esas alarak Hafif
Raylı sisteme dönüştürüp, tam otomatik sinyalizasyon sistemini esas alacağız.
Şehrin batısında bulunan Necmettin Erbakan Üniversitesi’ni de Konya’nın her
noktasından raylı sistemlere ulaşacak şekilde tramvay karakterinde inşa
edeceğiz. Konya şehir merkezini ring şeklinde saran Fetih Caddesi Tramvay Hattı
ile de mevcut ve planlanan tüm raylı sistem hatlarıyla entegrasyon sağlayarak
Konya raylı sistem ağının en efektif biçimde hizmet vermesini sağlayacağız.
Özetlemek gerekirse şu anda Büyükşehir Belediyemiz ve Bakanlığımızca yapımları
devam eden ve planlanan hatlarla birlikte Konya’nın kent içi raylı sistem
ağını; 27,7 kilometreden alıp 134 kilometreye yükseltmiş olacağız. Bu da
İstanbul’dan sonra en yüksek hat olacak. Hem temelini attığımız hem de devam
ettiğimiz projelerimiz yerel yönetimlerle merkezi hükümetin uyum içinde
çalıştığının en güzel örnekleridir.”