Ulaştırma ve Altyapı Bakanı
Abdulkadir Uraloğlu, Ankara-İzmir Hızlı Tren Hattının tamamlanmasıyla, güzergâh
üzerindeki tüm bölgenin kalkınmasında adeta bir lokomotif olacağını, ticaret ve
turizm açısından da bölgeyi harekete geçireceğini belirterek, “Ankara-İzmir
arası 14 saat olan seyahat süresi ise 3 saat 30 dakikaya düşecek. Hattımız
tamamlandığında yılda yaklaşık 13,3 milyon yolcu ve 90 milyon ton yük
taşıyacağımızı öngörüyoruz.” dedi. Uraloğlu, Ankara-İzmir Yüksek Hızlı Tren
projesinin tamamlanması ile mevcut demiryolu bağlantısıyla 824 kilometre olan
mesafenin 624 kilometreye ineceğini anımsatarak, “Banaz-Eşme, Eşme-Salihli ve
Salihli-Manisa olmak üzere toplam 180 kilometrelik kesimindeki altyapı
işlerinin yüzde 63’lük fiziksel ilerleme sağladık. Projenin bir bölümünü 2026,
tamamını ise 2027 yılında bitirmeyi hedefliyoruz" şeklinde konuştu.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı
Abdulkadir Uraloğlu, Ankara-İzmir Hızlı Tren Projesinde gelinen son durumu
yerinde görmek için incelemelerde bulundu. Türkiye’de yapımı devam eden en
önemli demiryolu projelerinden biri olan hızlı tren hattında, Polatlı ile Afyon
arasında toprak işleri, viyadük, köprü ve tünel çalışmalarının tüm hızla devam
ettiğinin altını çizen Uraloğlu, “Şu an itibariyle 660 metrelik Bayat-1
Tünelinin yarısını tamamlamış durumdayız.
Aynı şekilde Afyonkarahisar’ın kuzeyinden ilerleyen 2 bin 208 metre
uzunluğundaki V1 viyadüğümüzde de çalışmalar hızla ilerliyor.Ankara-İzmir
Yüksek Hızlı Tren Hattımızda yakın zamanda elektrifikasyon ve sinyalizasyon
gibi üstyapı işlerine de başlayacağız. Hattımızın TCDD Genel Müdürlüğü
tarafından inşa edilen Banaz-Eşme, Eşme-Salihli ve Salihli-Manisa olmak üzere
toplam 180 kilometrelik kesimindeki altyapı işlerinin yüzde 63’lük fiziksel
ilerleme sağladık.” dedi.
“824 Kilometre Olan Mesafe 624
Kilometreye İnecek”
Projenin bir bölümünü 2026,
tamamını ise 2027 yılında bitirmeyi hedeflediklerini ifade eden Bakan Uraloğlu,
508 kilometre uzunluğundaki projemiz kapsamında Emirdağ, Afyonkarahisar, Uşak,
Alaşehir, Salihli, Manisa, Muradiye, Ayvacık, Emiralem ve Menemen İstasyonları
olacak şekilde 10 istasyon tasarladıklarını söyledi. 40,7 kilometre uzunluğunda
49 tünel, 25,5 kilometre uzunluğunda 67 viyadük, 81 köprü, 781 menfez ve 177
üstgeçit ile 244 adet altgeçit inşa edileceğini belirten Uraloğlu,
“Ankara-İzmir hızlı tren projesinin tamamlanması ile mevcut demiryolu
bağlantısıyla 824 kilometre olan mesafe 624 kilometreye inecek.” diye konuştu.
‘’13 Milyon İnsanımız Doğrudan
Hızlı Tren Konforuna Kavuşacak”
Ankara-İzmir arası 14 saat olan
seyahat süresinin ise 3 saat 30 dakikaya düşeceğini vurgulayan Uraloğlu,
“Projemiz tamamlandığında Ankara-İzmir arası hat uzunluğu 624 kilometre olacak.
Ama bizim çalışmalarımız zaten
Polatlı’ya kadar olan hızlı tren hattından sonra başladığı için 508 kilometre
olarak ifade ediyoruz. 508 kilometre uzunluğu olan projemizde kullanılacak
hattın dizayn hızı 250 kilometredir. Hattımız tamamıyla hizmete girdiğinde
Ankara-Afyonkarahisar-Uşak-Manisa ve İzmir illerimizde yaşayan yaklaşık 13
milyon insanımız doğrudan hızlı tren konforuna kavuşacak. Kütahya gibi çevre
illerle olan etkileşimi de dikkate alındığında YHT hizmetinden faydalanan nüfus
daha da artacaktır. Hızlı Trenin sağladığı konfor ile birlikte seyahat
süresinde gerek konvansiyonel tren gerekse de karayoluna göre önemli avantajlar
sağlanacaktır.” şeklinde konuştu.
“Yılda 13.3 Milyon Yolcu ve 90
Milyon Ton Yük Taşıyacak”
Ankara- Afyon arası seyahat
süresinin 1 saat 40 dakikaya, Ankara-Uşak arası seyahat süresinin 6 saat 50
dakikadan 2 saat 10 dakikaya, Ankara-Manisa arasının 11 saat 45 dakikadan 2
saat 50 dakikaya, Ankara-İzmir arasının ise 3 saat 30 dakikaya düşeceğini belirten
Uraloğlu, “Hattımız tamamlandığında yılda yaklaşık 13,3 milyon yolcu ve 90
milyon ton yük taşıyacağımızı öngörüyoruz. Dolayısıyla sanayisi, turizm
potansiyeli ve limanıyla ülkemizin 3. büyük şehri olan İzmir'i ve
güzergâhındaki Manisa, Uşak ve Afyonkarahisar illerimizi Ankara'ya daha da
yaklaştırarak, bölgedeki ticaret hacmini büyütecektir.” dedi.
“22 Yılda Demiryollarına 57
Milyar Dolar Yatırım Yaptık”
1950’li yıllardan itibaren
duraklama dönemine giren Demiryollarının, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın
liderliğinde Cumhuriyetin ilk yıllarında olduğu gibi yeniden Devlet Politikası
haline getirdiklerinin altını çizen Uraloğlu, “2002 yılından bu yana demiryollarında
yük ve yolcu taşımacılık oranlarını arttırmak üzere büyük projeler hayata
geçirdik. 22 yıl içinde demiryollarına 57 milyar dolar yatırım gerçekleştirdik.
Mevcut konvansiyonel demiryolu hattımızı komple yeniledik. 2002’de
devraldığımız 10 bin 948 kilometre olan demiryolu uzunluğumuzu 13 bin 919
kilometreye çıkardık. 2 bin 251 kilometre Yüksek Hızlı ve Hızlı Tren Hattı inşa
ettik. Ülkemizi, Yüksek Hızlı Tren işletmeciliği ile tanıştırdık ve Avrupa’da
6., Dünya’da 8. Hızlı tren işletmecisi yaptık. Uzun yıllar vatandaşlarımızın
tercih etmediği demiryolu seyahatlerini artık hızlı ve konforlu seyahat
isteyenlerin ilk adresine dönüştürdük. Yüksek hızlı trenler ile hizmete girdiği
2009 yılından bu yana ülkemizin nüfusu kadar insanı yani 85 milyon yolcu
taşıdık.” açıklamasında bulundu.
“Ankara-İstanbul Süper Hızlı
Tren Hattında Ön Çalışmalar Tamamlandı”
Ankara-İzmir Hızlı Tren Hattıyla
birlikte Mersin-Adana-Gaziantep ve Halkalı-Kapıkule gibi hızlı tren hatlarında
da yaklaşık 3 bin 800 kilometrelik demiryolu hattında da yapım çalışmalarına
devam ettiklerini söyleyen Uraloğlu, Ayrıca Ankara-İstanbul Süper Hızlı Tren
Hattı projesini gündeme alarak ön proje çalışmalarını tamamladıklarını söyledi.
Süper hızlı tren hattının güzergah uzunluğunun 344 kilometre olacağını belirten
Uraloğlu, Saatte 350 kilometre hıza ulaşacak trenler ile seyahat süresini 80
dakikaya indirmeyi planladıklarını belirtti.
"Yolcu Sayısını 270
Milyona Çıkarmayı Planlıyoruz"
Gebze’den başlayıp Yavuz Sultan
Selim Köprüsü üzerinden geçerek İstanbul Havalimanı’na ve son olarak Çatalca’ya
ulaşacak Kuzey Marmara Hızlı Tren hattı projesini de planlar arasına
aldıklarını belirten Uraloğlu, konuşmasın şöyle sürdürdü:
“Demiryollarımız çağın
gerektirdiği değişimi yakaladı ve dinamik bir yapıya kavuştu. 2053 yılı
hedeflerimiz doğrultusunda da Demiryolu hat uzunluğumuzu 28 bin 590 kilometreye
yükseltmeyi planlıyoruz. Karayollarındaki yüzde 72’lik yük taşımacılığının
payını yüzde 57 düşürmeyi, Demiryollarının yüzde 5 olan taşımacılık payını
yüzde 22’ye çıkarmayı hedefliyoruz. Yolcu taşımacılığında da yıllık ortalama
19,5 milyon olan yolcu sayısını 270 milyona çıkarmayı planlıyoruz. Ankara-İzmir
Hızlı Tren Hattımızın açılışını gerçekleştirdiğimizde, ülkemizin bir prestij
projesini daha başarıyla tamamlamanın gurunu yaşayacağız. Ülkemiz adına çok
büyük ve önemli bir projeyi daha hayalden gerçeğe dönüştüreceğiz. Az önce de
belirttiğim üzere Ankara-İzmir Hızlı Tren Hattımızın, güzergâhı üzerindeki tüm
bölgenin kalkınmasında adeta bir lokomotif olacak, ticaret ve turizm açısından
bölgeyi harekete geçirecektir.”