
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı
Abdulkadir Uraloğlu, TÜRASAŞ tarafından üretilen UAIS tipi askeri araç taşıma
vagonlarının Türk Silahlı Kuvvetleri envanterindeki 104 askeri araçtan 78’ini
taşıyabilecek şekilde üretildiğini kaydetti. Bakan Uraloğlu, “Başta Altay Tankı
olmak üzere Korkut, Samur, Kirpi, Zırhlı Personel Taşıyıcı ve TOMA gibi ulusal
güvenliğimiz için öneme haiz stratejik araçları demiryoluyla güvenli ve hızlı
bir şekilde taşıyacak” dedi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı
Abdulkadir Uraloğlu, TÜRASAŞ ve TCDD Taşımacılık arasında UAIS tipi askeri araç
taşıma vagonlarının teslim töreninde konuştu. Yerli ve milli demiryolu
sanayisinin yeni bir zaferine tanıklık ettiklerini belirten Bakan Uraloğlu,
“Türkiye Yüzyılı’nda, Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan liderliğinde,
yerli ve milli üretim ile ülkemizi küresel bir güç haline getiren adımları bir
bir atıyoruz. Ulaşım, savunma, enerji, tarım, sağlık… hangi alanda olursa olsun
yerli ve milli üretim, bir ülkenin bağımsızlığının ve gücünün temel taşıdır.”
açıklamasında bulundu.
Özellikle savunma ve ulaşım
sektörlerinin stratejik önemleriyle bir ülkenin temel taşları olarak öne
çıktığını vurgulayan Bakan Uraloğlu, savunma sanayinin, kalenin surları gibi
ülkeyi dış tehditlere karşı koruyan sağlam bir kalkan oluştururken ulaşımın ise
refahı ve gelişimi taşıyan, toplumu birleştiren ve ileriye götüren bir köprü
vazifesi gördüğüne dikkati çekti.
Bakan Uraloğlu, bir ülkenin
stratejik gücünün bu iki sektörün uyumunun belirlediğini söyleyerek “Biri
güvenliği, diğeri refahı taşır; ama ancak birlikte tam bir bütün oluştururlar.
Bu noktada üstün harekat kabiliyeti, ateş gücü ve komuta kontrol sistemi gibi yüksek
teknoloji içeren birçok alt sistemiyle dünyanın en gelişmiş tankları arasında
sayılan Altay Tankımızı da taşıyabilecek UAIS tipi askeri araç taşıma
vagonlarının teslim töreni de bu vizyonun en somut örneklerinden biridir.”
dedi.
“Milli Elektrikli Trenlerimizle,
Metrolarımızla, Yerli Sinyalizasyon Sistemlerimizle Tarihe Damga Vuran Bir
Süreç Yaşıyoruz”
Türkiye’nin, geçmişte ambargolar
ve dışa bağımlılığın ağır bedellerini ödemiş bir ülke olduğunu belirten Bakan
Uraloğlu, sözlerine şu şekilde devam etti:
“1974 Kıbrıs Barış Harekâtı
sonrası uçaklarımızın alıkonulması, telsiz gibi temel ekipmanların dahi
engellenmesi, yerli üretimin ne kadar hayati olduğunu gösterdi. Ama hamdolsun
her ambargo, her baskı ve haksızlık bize yeni bir kapı araladı. Dün ambargolara,
çifte standartlara ve diplomatik baskılara maruz kalan Türkiye bugün savunma
sanayi ürünleriyle dünya piyasalarına adeta mührünü vurdu. Sadece savunma
sanayi ürünlerimizle değil artık ilk yerli ve milli haberle uydumuz TÜRKSAT 6A
ile milli aracımız TOGG ile milli elektrikli trenlerimizle, metrolarımızla,
yerli sinyalizasyon sistemlerimizle tarihe damga vuran bir süreç yaşıyoruz.”
“TÜRASAŞ’ı, Orta Doğu'nun En
Büyük Raylı Sistem Araç Üreticilerinden Birine Dönüştürdük”
Bakan Uraloğlu, demiryollarını
2002 yılından itibaren devlet politikası olarak ele aldıklarını ve öncelikli
sektör olarak belirlediklerini vurgulayarak, “2002 yılında yaklaşık 11 bin
kilometre olan demiryolu uzunluğumuzu; 2 bin 251 kilometresi yüksek hızlı tren
hattı olmak üzere yaklaşık 3 bin kilometre artırarak 13 bin 919 kilometreye
yükselttik.” diye konuştu.
Türkiye’yi Avrupa’nın 6.,
dünyanın 8. yüksek hızlı tren işletmecisi yaptıklarını belirten Bakan Uraloğlu,
“Demiryolu ulaşım ağımızı geliştirirken bir diğer hedefimiz de yerli ve milli
demiryolu ve raylı ulaşım sistemleri sanayimizi geliştirmekti. Bu hususta
yapılabilecek düzenlemeleri yaptık. Şu anda bizleri bir araya getiren
TÜRASAŞ’ı, Orta Doğu'nun en büyük raylı sistem araç üreticilerinden birine
dönüştürdük.” ifadelerini kullandı.
“TÜRASAŞ'ı İnadına
Büyüteceğiz”
TÜRASAŞ’ın, Eskişehir, Sakarya ve
Sivas’taki tesisleriyle, yerli mühendislik gücüyle ürettiği yeni nesil
lokomotiflerden elektrikli tren setlerine, yük vagonlarından, cer motorlarına
ve bojiye kadar yeni nesil araçlarla; sadece Türkiye’nin değil, küresel
demiryolu sektörünün de parlayan yıldızlarından olduğunu kaydeden Bakan
Uraloğlu, açıklamasında şu ifadelere yer verdi:
“Milli banliyö setlerimiz, E5000
Milli Elektrikli Lokomotifimiz, saatte 160 kilometre hıza sahip Yeni Sakarya
tren setimiz… Dördüncü seti raylara indirdik, beşincisini, altıncısını da
yakında raylara indirmiş olacağız. Yine 225 kilometre hıza sahip hızlı tren
setimizin de prototipini üretmeye başladık. Onu da yakın zamanda raylarımızda
göreceğiz.”
2019 yılında Sayın Cumhurbaşkanı
Recep Tayyip Erdoğan’ın bir Sivas ziyaretinde, Türkiye’de yapılan tüm
yatırımlara engel olmaya çalışanlara karşı “TÜRASAŞ'ı inadına büyüteceğiz”
sözlerini anımsatan Bakan Uraloğlu, “Hamdolsun biz de geçen yıl demiryolu
araçlarının en önemli bileşeni olan Boji Üretim Fabrikası’nı açarak 74 yıl
aradan sonra TÜRASAŞ Sivas Bölge Müdürlüğü’ne fabrika kazandırdık ve Sivaslı
hemşerilerimize istihdam oluşturduk. Hatta bugünkü törenimizde TÜRASAŞ’ın son
alımla birlikte bünyesine kattığı 268 nitelikli işçimizden işlemlerini
tamamlayan 240 kardeşimiz de görevlerine başlayacaklar. Bu vesileyle her
birine, bu büyük ailenin yeni üyeleri olarak hoş geldiniz diyor, yüce
Rabbimizden kazasız ve belasız başarılarla dolu bir çalışma hayatı diliyorum.”
diye konuştu.
UAIS Tipi Askeri Araç Taşıma
Vagonları Yüzde 95 Yerlilik Oranıyla Üretildi
Bugün teslim edilen UAIS tipi
askeri araç taşıma vagonlarının yüzde 95 yerlilik oranıyla, tamamen Türk
mühendislerinin alın teriyle üretildiğini belirten Bakan Uraloğlu, “22 ton dara
ağırlığında, 14,5 metre uzunluğunda ve 68 ton yük taşıma kapasitesine sahip bu
vagonlar, saatte 100 kilometre hıza ulaşabiliyor. Bu vagonlarından ilk etapta
100 adet üretmeyi planladık ve üretimi tamamladığımız ilk 50 vagonu TCDD
Taşımacılık’a teslim etmenin gururunu yaşıyoruz. Kalan 50 vagonu da önümüzdeki
yıl içerisinde teslim edeceğiz.” dedi.
TSK Envanterindeki 104 Askeri
Araçtan 78’ini Taşıyabilecek
Sivil taşımacılığa da hizmet
edecek bu vagonların özellikle Türk Silahlı Kuvvetleri envanterindeki 104
askeri araçtan 78’ini taşıyabilecek şekilde üretildiğine dikkati çeken Bakan
Uraloğlu, sözlerine şu şekilde devam etti:
“Başta Altay Tankı olmak üzere
Korkut, Samur, Kirpi, Zırhlı Personel Taşıyıcı ve TOMA gibi ulusal güvenliğimiz
için öneme haiz stratejik araçları demiryoluyla güvenli, hızlı ve çevreci bir
şekilde taşıyacak. TÜRASAŞ’ın ürettiği bu vagonlar milletimizin bağımsızlığı ve
güvenliği için demiryollarının taşıdığı stratejik ruhun bir yansıması olarak,
Silahlı Kuvvetlerimizin gücüne güç katacak. Üstelik TSI sertifikasına sahip bu
vagonlarımız, Avrupa demiryollarında da kullanılabilecek ve Türkiye’nin
demiryolu teknolojisini küresel arenada da gururla temsil edecektir.”
“Sivas’ın Ulaşım ve İletişim
Altyapısına Yaklaşık 202 Milyar Lira Yatırım Gerçekleştirdik”
Bakan Uraloğlu, coğrafi konumuyla
Orta Karadeniz sahilini iç kesimlere ve Güneydoğu’ya bağlayan Sivas’ın,
doğu-batı yönünde de İran sınırından Çanakkale’ye kadar Anadolu’yu kat eden
D-200 Devlet Yolu güzergahında bulunduğunu söyledi. Sivas’ın konumu gereği
ülkenin tüm kara ve demiryolu güzergâhlarının arasında bir köprü niteliği de
taşıdığını belirten Bakan Uraloğlu, “Bu nedenle Sivas ulaşım ağını
güçlendirecek her projenin öneminin farkındayız ve tüm projelerimizi yakinen
takip ediyoruz. Bugüne kadar Sivas’ın ulaşım ve iletişim altyapısına yaklaşık
202 milyar lira yatırım gerçekleştirdik. 2002 yılında 24 kilometre olan
bölünmüş yol uzunluğunu 836 kilometreye, 7 kilometre olan bitümlü sıcak karışım
kaplamalı yol uzunluğunu ise 617 kilometreye yükselttik.” dedi.
Bakan Uraloğlu ayrıca, Şarkışla-Kaynar,
Hafik-Doğanşar, Sivas-Çamlıbel-Tokat,
Koyulhisar-Mesudiye,Reşadiye-Gölova-İmranlı Ayrımı ile Kangal-Çetinkaya Ayrım
Divriği Yolları ile Numune Hastanesi Köprülü Kavşağı gibi önemli karayolu
projelerini hayata geçirdiklerini de kaydetti.
Kış aylarında yoğun kar yağışı ve
buzlanma nedeniyle ulaşımı zorlaştıran bin 750 metre rakımlı Yağdonduran
Geçiti’nde bin 567 metre uzunluğundaki Yağdonduran Tüneli’ni bitümlü sıcak
karışım kaplamalı bölünmüş yol standardında, çift tüplü olarak inşa ettiklerini
anımsatan Uraloğlu, sözlerine şu şekilde devam etti:
“Sivas’ın ulaşım ağını tüm ulaşım
modlarıyla birlikte güçlendiriyoruz. 2010 yılında modern mimariyle Selçuklu
mimarisini birleştiren özgün tasarımıyla 3 milyon kapasiteli Sivas Nuri Demirağ
Havalimanı’nı hizmete açtık. Açıldığı günden bu yana Ankara-Sivas arasında YHT
ile yaklaşık 1 milyon 900 bin yolcu taşıdık.”
Sivas’ta bugün gelinen noktada,
adeta tarih yazdıklarını söyleyen Bakan Uraloğlu, “Son 23 yılda
gerçekleştirdiğimiz doğru yatırım hamleleri ile ülkemizin kavşak noktasında yer
alan ilimiz, yeniden canlandı ve hareketlendi. Bundan sonra da Sivas, Ulaştırma
ve Altyapı Bakanlığı tarafından desteklenen yeni projelerle, yeni atılımlarla
bölgesel ve ulusal alanda ülkemizin vitrini haline gelmeye devam edecektir.”
dedi.