Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir
Uraloğlu, Turistik Diyarbakır Ekspresi’nin ilk seferine başlamasıyla güzergah
üzerinde ekonomik, sosyal ve kültürel hayatına büyük katkı sağlayacağını
belirterek, “Son zamanlarda oldukça popüler olan Turistik Doğu Ekspresi’ne
alternatif olarak seyahat severlere yeni rotalar sunmak amacıyla Turistik
Diyarbakır Ekspresi seferlerini başlatıyoruz” dedi. Uraloğlu, 22 yılda 57
milyar dolar yatırım gerçekleştirdiklerini kaydederek, “2002’de 10 bin 948
kilometre olan demiryolu uzunluğunu 2023 yılı itibariyle 13 bin 919 kilometreye
yükselttik” diye konuştu.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı
Abdulkadir Uraloğlu, Turistik Diyarbakır Ekspresi uğurlama töreninde konuştu.
Burada yaptığı konuşmasında Treni ilk seferine uğurlamaktan büyük memnuniyet
duyduğunu belirten Uraloğlu, “Vatandaşlarımızın Anadolu’nun eşsiz topraklarını
arşın arşın geçen ve turizm amaçlı olarak hizmet veren ‘Turistik Doğu Ekspresi’
konseptinde tren taleplerini karşılamak ve alternatif rotalar sunmak amacıyla
bugün de Turistik Diyarbakır Ekspresi seferlerini başlatıyoruz. Bildiğiniz
üzere son zamanlarda Turistik Doğu Ekspresi ile yolculuk oldukça popüler.
Seyahat severlerin ve fotoğraf sanatı tutkunlarının gözdesi. Öyle yoğun bir
talep var ki biletler satışa çıkmasıyla tükeniyor. Bilet alamayanlar ise
hayıflanmaktadır. Fakat 22 yıldır demiryollarına yaptığımız yatırımlarla
Türkiye’de Turistik Doğu Ekspresi rotası dışında da onlarca konforlu, rahat bir
şekilde seyahat edilecek muhteşem demiryolu rotaları bulunuyor.” dedi.
Yüksek Hızlı Trenle 20 Şehre
Ulaşım Sağlanıyor
TCDD Taşımacılık AŞ’nin işlettiği
yüksek hızlı trenlerin doğrudan 11 şehre, tren ya da otobüs bağlantılı kombine
taşımacılıkla da 9 şehre de dolaylı şekilde ulaştığının altını çizen Uraloğlu,
alt ve üst yapısı iyileştirilen konvansiyonel hatlarla işletilen bölgesel ve
anahat trenlerle cennet vatanın hemen her köşesini keşfetmenin mümkün olduğunu
söyledi. Bu rotalarla seyahat edenlere seyre doyum olmayan manzaraların
sunulmasının yanı sıra yeni yerler keşfetme imkanının da sunulduğunun altını
çizen Uraloğlu, “Biz de yenilikçi ve vizyoner bir bakış açısıyla tren
seferlerimizi yük ve yolcu taşımacılığının yansıra turizme de hizmet verecek
şekilde yeni rotalarla zenginleştirmeye devam ediyoruz. Dünyanın en güzel ilk 4
tren rotasından biri olarak büyük ilgi gören Doğu Ekspresi’ne, 29 Mayıs 2019
tarihinde yeni bir anlayışla kış sezonunda olmak üzere Turistik Doğu Ekspresi
seferlerini ekledik.” diye konuştu.
“Doğu Ekspresi, Bir Sezonda 11
Bin 611 Kişi Taşıdı”
Bakan Uraloğlu, Doğu Ekspresi’nde
2023-2024 Kış Sezonunda bu trenle seyahat eden 11 bin 611 kişinin çok güzel
anılarla döndüğünü, birçok şehrinde ekonomik, sosyal ve kültürel hayatına büyük
katkı sağladığını vurgulayarak, “Bunun yanında Kars-Erzurum arasında turizme
destek amaçlı olarak kış sezonunda Turistik Bölgesel Trenler işleterek seyahat
severlere başka bir seyahat imkanı daha sunduk. Seyahat severler için sadece
yurtiçinde değil, yurtdışında da tren rotalarımız bulunuyor. İstanbul Sofya
Treniyle ekonomik, konforlu ve rahat bir şekilde Avrupa’ya ulaşmakta hem
ekonomik hem de çok konforlu.” dedi.
Turistik Diyarbakır Ekspresi
ile Bin 51 Kilometrelik Seyahat
Uraloğlu, seyahat severler için
Turistik Diyarbakır Ekspresi’ni de bugün itibariyle hizmete verdiklerini
belirterek, “Turistik trenimiz bin 51 kilometre hat uzunluğunda
Ankara-Diyarbakır parkurunda seyahat edecek. Trenimiz 180 kişi kapasiteli 9
yataklı ve 1 yemekli vagondan oluşacak. Şimdi sizlerle birlikte uğurlayacağız,
Diyarbakır’dan ise 21 Nisan Pazar günü saat 12.00’ de Ankara’ya doğru yola
çıkacak. Ankara-Diyarbakır seferinde Malatya’da 3 saat, Diyarbakır-Ankara
seferinde ise Yolçatı’da 4 saat, Kayseri’ de 3 saat turizm amaçlı duracak.
Yataklı vagonda bir oda fiyatını Ankara-Diyarbakır parkurunda 9 bin TL,
Diyarbakır-Ankara parkurunda ise 8 bin TL olarak belirledik.” şeklinde konuştu.
“Tüm Bölge Ekonomisini
Canlandıracak”
Turistik Diyarbakır Ekspresi
seyahati sırasında uzun süre durarak gezme imkanı sağlayacağı Malatya ve
Yolçatı destinasyonları başta olmak üzere tüm bölge ekonomisini
canlandıracağını belirten Uraloğlu, “Güzergah boyunca buralardaki tarihi ve
kültürel değerler ile doğa harikası manzaraları görme imkânı sunarak kültürel
iletişimi de güçlendirecek. Aslında turistik trenler hem vatandaşlarımıza hem
de yurtdışından ülkemize gelen konuklarımıza, demiryollarımızın yeni yüzü ve
vizyonuyla, dahası Türkiye’nin yeni yüzü ve vizyonuyla örtüşen bir etkinlik
sunuyor” açıklamasında bulundu. Uraloğlu, yurt içinde yeni rotalarda
işletilebilecek turizm amaçlı trenlerin sefere konulması ile ilgili başta
Kültür ve Turizm Bakanlığı ile görüştüklerini belirterek Türkiye Seyahat Acenteleri
Birliği, sivil toplum kuruluşları ve ilgili kurumlarla da çalışmaların devam
ettiğini bildirdi. Uraloğlu, “Örneğin Konya-Adana-Konya arasında sefer
düzenleyen TCDD Taşımacılık ana hat trenlerinden birisi olan Toros Ekspresi,
Adana yolculuğunda, Akdeniz iklimine özgü çam ormanlarını, tarihi köprüleri ve
Toros dağlarını seyredebilir, Konya’ya geldiğinizde ise bozkır coğrafyasının
muhteşem doğasına tanıklık edebilirsiniz. Ya da Zonguldak-Karabük Treni’ni ile
Karadeniz’in yemyeşil doğasının huzurunu paylaşabilirsiniz. Daha Ege ekspresi,
Göller Ekspresi, Güney Kurtalan Ekspresi gibi eşsiz coğrafyalar da süzülen tren
hatlarımız mevcut. Canı gönülden inanıyorum ki önümüzdeki dönemlerde buralarda
da turistik trenlerimizle seyahat imkanı sağlayacağız.” dedi.
57 Milyar Dolar Yatırım
Son 22 yıl içerisinde
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın liderliğinde Demiryollarında Atatürk
dönemindeki “bahar havasını” yeniden oluşturduklarının altını çizen Uraloğlu,
“Eğer AK Parti Hükümetleri demiryollarına yatırım yapmasaydı, bugün turistik
trenlerden, yenilikçi demiryollarından, tren kültüründen bahsetmek de mümkün
olmayacaktı. O muhteşem heyecanı yeniden yakaladık. 22 yıl içinde
demiryollarına 57 milyar dolar yatırım gerçekleştirdik. Tarihi İpek Yolunun
canlandırılmasını amaçlayan “Tek Yol Tek Kuşak” girişiminin en önemli halkasını
oluşturan Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Hattı’nı inşa ettik. Bu proje ile birlikte
Asya ile Avrupa kıtaları arasında kesintisiz demiryolu ulaşımı mümkün hale
getiren Marmaray ile Londra’dan Pekin’e kadar en güvenli, kısa ve ekonomik
uluslararası demiryolu koridorunu oluşturduk.” ifadelerini kullandı.
3 Bin Kilometre Yeni Demiryolu
Eklendi
2002’de 10 bin 948 kilometre olan
demiryolu uzunluğunu 2023 yılı itibariyle, 2 bin 251 kilometresi YHT ve Hızlı
tren hattı olmak üzere yaklaşık 3 bin kilometre eklediklerini vurgulayan
Uraloğlu, “Demiryolu ağımızı 13 bin 919 kilometreye yükselttik. Ülkemizi,
Yüksek Hızlı Tren işletmeciliği ile tanıştırdık ve Avrupa’da 6. Dünya’da 8.
Hızlı tren işletmecisi yaptık. Yüksek Hızlı trenler ile bugüne kadar 85 milyon
yolcu taşıdık. Özetle son 22 yılda demiryollarında öyle bir çıkış yakaladık ki,
bundan sonra kimse demiryollarını ihmal etmeye, yapılan bu yatırımları
durdurmaya teşebbüs edemeyecektir” dedi.