
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı
Abdulkadir Uraloğlu, Kazım Karabekir-Topağacı-Ümraniye Spor Köyü Raylı Sistem
hattı ile İstanbul’a yeni bir hat daha kazandıracaklarını belirtti. Bakan
Uraloğlu, “Böylece, yapımı devam eden hat uzunluğumuz 26,5 kilometreye, İstanbul
genelinde inşa ettiğimiz toplam hat uzunluğu ise 188 kilometreye ulaşacak.”
dedi. Uraloğlu ayrıca, Altunizade-Çamlıca Camii-Bosna Bulvarı Metro Hattı’nda
ana hat tünel kazılarının yaklaşık yüzde 99’unun tamamlandığını bildirdi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı
Abdulkadir Uraloğlu, yapım çalışmaları devam eden Altunizade-Çamlıca
Camii-Bosna Bulvarı Metrosu ve devamında yeni inşa edilecek Kazım
Karabekir-Topağacı-Ümraniye Spor Köyü Raylı Sistem Hatları ile ilgili
incelemelerde bulunarak projeyle ilgili bilgi aldı. Bakan Uraloğlu, basın
mensuplarına açıklamalarda bulundu.
Büyük şehirlerin, medeniyetlerin
nabzının attığı, milyonlarca insanın bir arada yaşadığı, ekonomik ve sosyal
hayatın merkezi olan dinamik alanlar olduğunu ifade eden Uraloğlu, büyük
şehirlerin insanlığın ortak hikayesini yazdığı canlı birer tablo olduğunu dile
getirdi. Uraloğlu, “Ancak bu tablonun güzelliği, yalnızca binaların ihtişamıyla
ya da sokakların renkleriyle değil, insanların birbiriyle ve şehirle kurduğu
bağın akıcılığıyla tamamlanır. İşte burada, kent içi raylı sistemler, modern
şehirlerin can damarı olarak ortaya çıkar. Raylı sistemler, hızlı, güvenli ve
konforlu ulaşımın vazgeçilmezidir.” şeklinde konuştu.
“Yeni Hatlar ve İstasyonlar,
Şehirdeki Mahalleleri Ekonomik ve Sosyal Açıdan Canlandırır”
Uraloğlu, raylı sistemlerin
trafik yükünü azaltarak vatandaşlara zaman kazandırdığını, günlük hayatlarını
kolaylaştırdığını ve bir çalışanın işine, bir öğrencinin okuluna daha hızlı
ulaşmasını sağladığını söyledi. Uraloğlu, sözlerine şu şekilde devam etti:
“Büyük şehirlerin karmaşasında
çevre dostu bir çözüm sunan raylı sistemler, karbon ayak izini azaltarak
geleceğimize de sahip çıkar. Enerji verimliliğiyle, trafik yükünü
hafifletmesiyle ve güvenilirliğiyle, şehirleri daha yaşanabilir kılar. Aynı
zamanda, yeni hatlar ve istasyonlar, şehirdeki mahalleleri ekonomik ve sosyal
açıdan canlandırır, bölgeler arası bağlantıyı güçlendirir. Özetle kent içi
raylı sistemler çevresel, ekonomik ve sosyal birçok fayda sağlamakta ve bu
sistemlerin yaygınlaştırılması, sürdürülebilir ulaşımın inşası için önemlidir.”
“91,8 Kilometrelik Hatta Yapım
Çalışmalarımız Devam Ediyor”
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı
olarak özellikle büyük şehirlerde yaşayan vatandaşlar için çok önemli kent içi
raylı sistem projelerini hayata geçirdiklerini ifade ederek “Türkiye genelinde
tamamlayarak vatandaşımızın hizmetine sunduğumuz kent içi raylı sistem hattı
uzunluğu yaklaşık 434 kilometreye ulaştı. Ayrıca Bakanlık olarak 6 projede
toplam 91,8 kilometrelik hatta yapım çalışmalarımız devam ediyor.” dedi.
Marmaray’ı Açılışından Bugüne
Yaklaşık 1 Milyar 330 Milyon Yolcu Kullandı
Bakanlığın hayata geçirdiği
Marmaray’ı açılışından bugüne yaklaşık 1 milyar 330 milyon yolcunun
kullandığına dikkati çeken Uraloğlu, “Geçtiğimiz yıllarda hizmete aldığımız
kent içi raylı sistemlerden açıldığı günden bugüne kadar; Gayrettepe-İstanbul
Havalimanı-Arnavutköy arasındaki Hatlarımızda 19 milyon,
Bakırköy-Bahçelievler-Kirazlı Metrosu’nda 14,2 milyon ve İstanbul'da tarihi
yarım adayı modern raylı sistemlerle çevreci bir yaklaşımla yeniden buluşturan
Sirkeci - Kazlıçeşme hattıyla da yaklaşık 4 milyon 653 bin yolcu seyahat etti.”
diye konuştu.
“İstanbul Genelinde 161,8
Kilometre Raylı Sistem Hattını Hizmete Açtık”
İstanbul’u, Avrupa’nın ve
dünyanın en gelişmiş ulaşım altyapısına sahip şehirlerinden biri yapmak için
gece gündüz demeden çalıştıklarını söyleyen Uraloğlu, İstanbul’un trafiğini
rahatlatmanın en büyük anahtarının, raylı ulaşım projeleri olduğunun da altını
çizdi. Bakan Uraloğlu, dünyanın en özgün ve saygın kent içi raylı sistem
projelerini hayata geçirdiklerini dile getirerek sözlerine şu şekilde devam
etti:
“Bugüne kadar İstanbul genelinde
yaklaşık 162 kilometre raylı sistem hattını hizmete açtık. Ancak durmuyor, devam ediyoruz. Şu anda,
Halkalı-İstanbul Havalimanı hattının Halkalı-Arnavutköy kesimi ve bir araya
geldiğimiz Altunizade-Çamlıca Camii-Bosna Bulvarı Metrosu olmak üzere toplam 22
kilometre uzunluğundaki hatlarda yapım çalışmalarımız sürüyor. Ayrıca
Altunizade-Çamlıca Camii-Bosna Bulvarı Metro Hattı’mızı Ümraniye Spor Köyü’ne
kadar uzatacak yeni bir projeyi daha Bakanlığımız üstlendi. Kazım Karabekir-Topağacı-Ümraniye Spor Köyü
Raylı Sistem Hattı ile Bosna Bulvarı’ndan itibaren Yavuztürk, Kazım Karabekir,
Topağacı ve Ümraniye Spor Köyü istasyonlarını hizmete alarak 4,5 kilometre
uzunluğunda yeni bir hat daha kazandıracağız. Böylece, yapımı devam eden hat
uzunluğumuz 26,5 kilometreye, İstanbul genelinde inşa ettiğimiz toplam hat
uzunluğu ise 188 kilometreye ulaşacak.”
“Altunizade-Çamlıca
Camii-Bosna Bulvarı Metro Hattımız 4,53 Kilometre Uzunluğundadır”
Uraloğlu ayrıca yeni projeyle,
Altunizade’den Ümraniye Spor Köyü’ne kesintisiz metro ulaşımı sağlayarak
İstanbulluların hayatını kolaylaştıracak ve Üsküdar-Çekmeköy Metrosu ve
Metrobüs ile entegrasyon sağlayarak bölgedeki ulaşım ağını daha da güçlendireceklerini
de belirtti.
Uraloğlu, “Raylı sistemin
başlangıcı Altunizade kavşağında yer alan Altunizade-Çamlıca Camii-Bosna
Bulvarı Metro Hattımız; Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy Metrosu ve Metrobüs hatlarını
Çamlıca Camii ve Bosna Bulvarı’na bağlayan 4,53 kilometre uzunluğundadır.” bilgisini
paylaştı.
“Yapım Çalışmalarımızı 7/24
Esasıyla Sürdürüyoruz”
Altunizade, Ferah Mahallesi,
Çamlıca Cami ve Bosna Bulvarı olmak üzere 4 istasyondan oluşan hattın Çamlıca
Tepesi’nde yer alan 37 bin 500 kişi kapasiteli Büyük Çamlıca Camisi Külliyesi,
İslam Medeniyetleri Müzesi ve yoğun yerleşim alanı olan Ferah Mahallesi’ne
hizmet vereceğini ifade eden Uraloğlu, “Bu nedenle turistik ve inanç amaçlı
yoğun ziyaret alan bu bölgeler için hattın bir an evvel tamamlanması büyük önem
taşıyor. Bu nedenle yapım çalışmalarımızı 7/24 esasıyla sürdürüyoruz.” şeklinde
konuştu.
“Sadece 71 Metre Ana Hat Tünel
Kazımız Kaldı.”
Bakan Uraloğlu, bugün itibariyle
ana hat tünel kazılarının yaklaşık yüzde 99’unun tamamlandığını belirterek
“Sadece 71 metre ana hat tünel kazımız kaldı. Beton kaplama imalatlarına da
devam ediyoruz. Elektromekanik proje çalışmalarını da büyük oranda tamamladık.”
dedi.
“Yalanlarla Karşı Karşıya
Kaldık”
İstanbul’un ulaşım geleceğini
inşa ederken her zamanki gibi malum çevrelerin bu projeyi İstanbul Büyükşehir
Belediyesi’nin elinden aldıklarına dair yalanlarıyla karşı karşıya kaldıklarını
anımsatan Bakan Uraloğlu, sözlerine şu şekilde devam etti:
“Bakın Altunizade-Çamlıca
Cami-Bosna Bulvarı Hattı projesini geçmişte Büyükşehir Belediyesinin talebi
üzerine bakanlık olarak biz yapıyoruz. Bu hattın Ümraniye Spor Köyüne kadar
uzatılmasıyla ilgili talep de gerek şehircilik gerekse kentin değişen ihtiyaçları
noktasında Ümraniye Belediyemiz ve İstanbul Valiliğimizden geldi. Biz de
Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan’ın onayıyla projeyi üstlendik. Yani
burada büyük şehrin elinde olan değil onların zihninde bile olmayan bir
projeden bahsediyoruz. Lütfen hiç kimse yalanlarla kamuoyunu yanıltmaya gayret
etmesin. Onun yerine hep birlikte İstanbul’da ulaşımın geleceğine,
İstanbulluların konforuna ve trafik güvenliğine odaklanalım.”
İstanbul’un Bin 4 Kilometre
Metro Hattına İhtiyacı Var
İstanbul’un ulaşım sorununu
yüzeyden çözmenin mümkün olmadığını belirten Bakan Uraloğlu, “Şehrin nüfusu ve
ekonomik aktivitesi düşünüldüğünde, yer altı ulaşım ağlarına yapılacak
yatırımların kaçınılmaz hale geldiğini ulaşımdan anlayan herkes teyit edecektir.
Yaptığımız hesaplamalar İstanbul’un bin 4 kilometre metro hattına ihtiyacı
olduğunu gösteriyor. İstanbul’un şu anda 362 kilometre hattı var ve
Bakanlığımızın bu yeni hattımızla birlikte yapımı devam eden projeleri
bittiğinde İstanbul’un raylı sistem uzunluğu yaklaşık 388,5 kilometreye
çıkacak. Demek ki yaklaşık 600 kilometrenin üzerinde bir metro hattı daha
yapılması gerekiyor.” dedi.
“Raylı Sistemler, Sadece
Bugünü Değil, Yarını da İnşa Eder”
Uraloğlu, İstanbul gibi tarihi ve
kültürel bir hazinenin modern çağın gerekleriyle buluştuğu bir şehirde, raylı
sistemlerin vazgeçilmez olduğunu vurgulayarak “Marmaray başta olmak üzere inşa
ettiğimiz metrolara, her bir hat, bu kadim şehrin hikayesine yeni bir sayfa
eklemiştir. Çünkü raylı sistemler, sadece bugünü değil, yarını da inşa eder. Bu
noktada Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak biz her zaman İstanbul ve
İstanbulluların yanındayız.
İstanbulluların ihtiyaçlarına cevap veren, hızlı, emniyetli ve konforlu
ulaşım ağını tesis edene kadar da çalışacağız. İstanbul’un tarihi mirasını da
koruyarak geleceğe taşıyacak, aynı zamanda çağdaş ve yaşanabilir bir şehir inşa
edeceğiz. Çünkü bir şehrin büyüklüğü, yalnızca sınırlarıyla değil, insanlarının
birbirine ulaşma kolaylığıyla ölçülür.” açıklamasında bulundu.