
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı
Abdulkadir Uraloğlu, Ankara-İzmir Yüksek Hızlı Tren Hattı’nın en uzun tüneli
olan Köroğlu Tüneli’nde kazı çalışmalarının tamamlandığını ve ışık göründü
töreninin gerçekleştirildiğini açıkladı.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı
Abdulkadir Uraloğlu, Ankara-İzmir Yüksek Hızlı Tren Hattı’nın en kritik
noktalarından biri olan Köroğlu Tüneli’nde kazı çalışmalarının tamamlandığını ve
ışık göründü töreninin gerçekleştirildiğini duyurdu. Bakan Uraloğlu, “Köroğlu
Tüneli, Ankara ile Afyon arasındaki hattın en önemli kesimlerinden biriydi. 5
bin 142 metre ile hattın en uzun tüneli olan Köroğlu Tüneli’nde kazı
çalışmalarının tamamlanmasıyla çok önemli bir eşiği daha aşmış olduk” dedi.
Tünel hakkında bilgi veren Bakan
Uraloğlu, “Polatlı – Afyonkarahisar kesiminde yer alan Köroğlu Tüneli,
Afyonkarahisar ilinin kuzeydoğusunda, Bayat ilçesine yaklaşık 5 kilometre
mesafede bulunuyor. 13,5 metre çapındaki ana tünelin solunda, 4 bin 967 metre
uzunluğunda 4,5 metre çapında bir kaçış tüneli de bulunuyor. Kaçış tüneli, her
500 metrede bir ana tünele bağlanan toplam 9 adet bağlantı tüneli ile 10 adet
manevra cebi ile destekleniyor.” şeklinde konuştu.
Ankara-İzmir YHT Hattı 505
Kilometre Uzunluğunda Olacak
Ankara-İzmir hızlı tren
projesinin tamamlanması ile mevcut demiryolu bağlantısıyla 824 kilometre olan
mesafenin 624 kilometreye ineceğine dikkati çeken Bakan Uraloğlu, “Ankara-İzmir
arası hat uzunluğu 624 kilometre olacak. Ancak bizim çalışmalarımız Polatlı’ya
kadar mevcut olan hızlı tren hattından sonra başladığı için Ankara-İzmir Yüksek
Hızlı Tren Hattı kapsamında Ankara- Banaz, Banaz-Sahilli ve Salihli-İzmir
kesimleriyle toplam 505 kilometre uzunluğunda bir prestij projesi inşa
ediyoruz.” dedi.
Proje kapsamında; Emirdağ,
Afyonkarahisar, Uşak, Alaşehir, Salihli, Manisa, Muradiye, Ayvacık, Emiralem ve
Menemen İstasyonları olacak şekilde 10 istasyon tasarlandığını belirten Bakan
Uraloğlu, “Hat genelinde 40,9 kilometre uzunluğunda 49 tünel, 25,5 kilometre
uzunluğunda 67 viyadük, 81 köprü, 781 menfez ve 177 üstgeçit ile 244 adet
altgeçit inşa ediyoruz.” diye konuştu.
11,5 Milyon Kişi Doğrudan
Hızlı Tren Konforuna Kavuşacak
Hat tamamıyla hizmete girdiğinde
Ankara-Afyonkarahisar-Uşak-Manisa ve İzmir illerinde yaşayan yaklaşık 11,5
milyon insanın doğrudan hızlı tren konforuna kavuşacağını dile getiren
Uraloğlu, seyahat süresinde gerek konvansiyonel tren gerekse de karayoluna göre
önemli avantajlar sağlanacağını kaydetti. Uraloğlu, açıklamasında şu ifadelere
yer verdi:
“Ankara-İzmir arası demiryolu ile
14 saat karayoluyla ise 7 saat olan seyahat süresi ise 3,5 saate düşecek.
Ankara- Afyonkarahisar arası seyahat süresi 1 saat 40 dakikaya, Ankara-Uşak
arası seyahat süresi 2 saat 10 dakikaya, Ankara-Manisa arası 2 saat 50 dakikaya
düşecek. Hattımız tamamlandığında yılda yaklaşık 13,3 milyon yolcu ve 90 milyon
ton yük taşıyacağımızı öngörüyoruz.” dedi.