Logo

'Hiçbir hizmeti oldu-bitti anlayışıyla sunmuyoruz'

`Hiçbir hizmeti oldu-bitti anlayışıyla sunmuyoruz`



Arslan, "Türkiye'de Yolcu Taşımacılığı Hizmetlerinin Erişilebilirliği için Teknik Yardım Projesi" tanıtım töreni açılışında yaptığı konuşmada, Türkiye'de ulaştırma alanında en kapsamlı erişilebilirlik programının tanıtımının, 3 Aralık Dünya Engelliler Günü gibi anlamlı bir tarihin arifesinde gerçekleştirildiğini belirtti.

Engelli vatandaşlarla gönül ve fikir birlikteliğini profesyonel çalışmalarla somutlaştırmanın, sözden ve empati cümlelerinden çok daha anlamlı olduğunu düşündüklerini vurgulayan Arslan, ulaşım alanında yaptıkları çalışmalar hakkında bilgi verdi.

Seyahat konforunu artırmak, ticari ilişkiler ve beşeri ilişkilerin önünü açmak adına çok şey yaptıklarını ifade eden Arslan, havalimanı sayısını 26'dan 55'e çıkardıklarını, bu sene 189 milyon yolcuya hizmet etmeyi hedeflediklerini bildirdi.

Denizcilik sektöründe birçok alanda rakamları ikiye ve üçe katladıklarını, demiryolunda toplu taşımayla ilgili mesafe aldıklarını anlatan Arslan, şu anda 4 bin kilometre demiryolu yapım çalışmasının devam ettiğini kaydetti.

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın sektöre olan inancı ve Başbakan Binali Yıldırım'ın ekip anlayışıyla, imkansızın bile başarılabileceği anlayışıyla çok şey gerçekleştirdiklerini belirten Arslan, yapılanların insana, hayata ve özellikle engellilere, yaşlılara ve hareket kısıtlılığı olanlara dokunmasının çok kıymetli olduğunu vurguladı.

Yapılanların insana dokunması adına sivil toplum kuruluşları (STK), üniversiteler, ilgili kamu kurumları ile kullanacak STK'ların görüşlerinin önemli olduğuna dikkati çeken Arslan, "Eğer çözümü taraflarla üretmezseniz ne kadar başarılı olduğunuzu zannederseniz zannedin sonuç almanız mümkün değil ya da gönülden geçen sonucu almanız mümkün değil. İnşallah biz, bu çalışmanın sonucunu sahada da uygulayarak bu konuda istediğimiz hedefe erişmiş olacağız." diye konuştu.

Bakanlık olarak öncelikli misyonlarının bütün vatandaşların hizmetlerden eşit yararlanma hakkını teslim etmek olduğunu ifade eden Arslan, bu doğrultuda 2003'ten bu yana bütün hizmetlerin insan odaklı, eşit hizmet anlayışı merkezinde şekillendiğini ve geliştiğini bildirdi.

Hiçbir hizmeti "oldu-bitti" anlayışıyla sunmadıklarını, yapılan her işi tekrar tekrar değerlendirmeye tabi tuttuklarını, geliştirdiklerini, değişimi de uyguladıklarını kaydeden Arslan, Engelliler, Yaşlılar ve Hareket Kısıtlılığı Olanlar İçin Ulaşım Hizmetlerine Erişilebilirliğin Geliştirilmesi Projesi'nin de erişilebilirliği tekrar değerlendirmeye tabi tutarak, en iyisine odaklandıkları bir revizyon ve yenilenme projesi olduğunu söyledi.

"15 yıldır özenli hizmet için emek veriliyor"

Arslan, son 15 yıldır kaliteli ve özenli hizmet için yurdun her köşesinde gece gündüz emek verildiğini belirterek, bugüne kadar yüksek hızlı trenlerde 850 bin, konvansiyonel trenlerde 3 milyon, Marmaray'da 18 milyon olmak üzere demiryollarında 21 milyon engelli yolcuya ücretsiz hizmet verildiğini dile getirdi. Arslan, hizmet sahalarındaki farklı düzenlemelerle, çeşitli alanlardaki avantajlı tarifelerle uzun yıllardır bu konular üzerinde çalıştıklarını söyledi.

Söz konusu projenin, merkeze insanı koyduğunu ifade eden Arslan, projenin engelli-engelsiz, genç-yaşlı, bütün vatandaşları kapsayacağını bildirdi.

Projeden sonra engellilerin ve hareket kısıtlılığı olanların hayatın her alanında daha aktif ve görünür olacakları için en üst seviyede farkındalığın sağlanacağını anlatan Arslan, şunları kaydetti:

"Süreç sonundaki nihai hedefimiz ülkemizdeki ulaşım hizmetlerine erişimi en iyi noktaya taşıyacak yol haritasını çıkarmak. 2 yıl sürecek çalışmada hazırlanacak strateji belgesi ve eylem planlarının yol göstericiliği ile projenin somut çıktılarını günlük hayatlarımızda görmeye başlayacağız. Eylemleri içeren yol haritası çerçevesinde önce pilot uygulamalar yapılacak. Proje kapsamında büyük belediyelerde ilk etapta pilot uygulamalara başlayacağız."