
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı
Abdulkadir Uraloğlu, “Gaziantep Bahçe-Nurdağı Fevzipaşa Varyantı Demiryolu
Tüneli, Türkiye’nin en uzun demiryolu tüneli (17km) olması özelliğine sahip.
Proje tamamlandığında Adana-Gaziantep seyahat süresi 1 saat 30 dakikaya, yük
trenlerinde seyir süreleri 80 dakikadan 15 dakikaya, yolcu trenlerinde seyir
süreleri ise 60 dakikadan 10 dakikaya düşecek” dedi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı
Abdulkadir Uraloğlu, Gaziantep’te Bahçe-Nurdağı Fevzipaşa Varyantı Demiryolu
Tüneli “Işık Görme” törenine katıldı. Törende konuşan Uraloğlu, projenin
özelliklerine ve projenin tamamlanmasıyla Gaziantep ve çevre iller yönünden
önemine değindi. “Yatırımlarımız ile Türkiye Yüzyılının önemli kilometre
taşlarını bir bir örmeye devam ediyoruz” diyen Uraloğlu, Türkiye’nin en uzun
çift tüplü tünel olma özelliğine sahip projeye ilişkin şu bilgileri verdi:
“Bahçe – Nurdağı Hızlı Tren
projemiz ile Bahçe- Nurdağı İstasyonları arası 32.5 kilometreden 17 kilometreye
düşecek. 60 km olan işletme hızı 160 km’ye çıkacak. Yük trenleri seyir süreleri
80 dakikadan 15 dakikaya, Yolcu trenleri seyir süreleri 60 dakikadan 10
dakikaya düşecek. Projemizde yer alan çift tüplü tünelimizin birincisinin; açma
işlemini 2020 yılı şubat ayında tamamlamıştık. 2021 yılı şubat ayında delme
işlemine başladığımız T1 Tüneli’nde de bugün ışığı görüyoruz. Türkiye’nin en
uzun çift tüplü demiryolu tüneli sayesinde Bahçe İstasyonu’nu Nurdağı
İstasyonu’na bağlayacağız. Projemizle birlikte aynı zamanda Adana- Gaziantep
arası seyahat süresi de 1 saat 30 dakikaya düşecek.”
Bakan Uraloğlu, konuşmasında
Gaziantep’e bugüne kadar yapılan yatırımlar ve devam eden projelere de vurgu
yaptı. Gaziantep sınırları içerisinde 377 kilometrelik demiryolu ağının
bulunduğunu belirterek şöyle konuştu:
“Nurdağı-Başpınar arasındaki
yaklaşık 70 km’lik Hızlı Tren Hattı yapım çalışmalarımız devam etmektedir.
Projelerimiz tamamlandığında, yenilenebilir enerji kaynaklarından temin
edilebilen elektrikli işletmecilik sayesinde “yeşil enerji koridorunun” önemli
bir bölümünü oluşturacağız. Hatlarımızı elektrikli hale getirerek aynı zamanda fosil
yakıt tüketiminin ve dışa bağımlı olan enerji ihtiyacının azalmasını
sağlayacağız. Projelerimizle vatandaşlarımıza güvenli, konforlu bir ulaşım
imkânı sağlarken, çevreci ve doğa dostu olmasını da önemsiyoruz. Gaziantep’teki
ilimizdeki demiryolu projelerimiz sayesinde enerjiden yıllık 280 milyon lira
tasarruf, karbon salınımından ise 26 bin ton azalma sağlamış olacağız. Ayrıca, İstanbul-Eskişehir-Ankara-Konya YHT
hatları ve Konya-Karaman ile Konya-Aksaray-Ulukışla üzerinden Mersin Yenice’ye
bağlanan Hızlı Tren projelerimizin devamı niteliğinde olan
Mersin-Adana-Osmaniye-Gaziantep Hızlı Tren Projemizde yapım çalışmalarımız
devam ediyor. Projemiz tamamlandığında Mersin-Gaziantep arası 361 kilometre
olan mesafeyi, 295 kilometreye düşüreceğiz. 6 saat 23 dakika olan seyahat
süresi de 2 saat 15 dakikaya düşecek. Bu projemiz ile zamandan yıllık yaklaşık
2 milyar TL tasarruf elde edeceğiz. Konya’dan Osmaniye ve Gaziantep’e kadar
uzanan hızlı tren koridoru Konya, Karaman, Aksaray, Niğde, Mersin, Adana,
Osmaniye, Kahramanmaraş ve Gaziantep il sınırlarından geçerken, tamamlandığında
çevre iller ile birlikte 10’dan fazla il ve çok sayıda ilçeye hizmet verecek.
Bu projemizi 2025 yılında tamamlayarak vatandaşlarımızın hizmetine sunmayı
hedefliyoruz. Dolayısıyla, İstanbul’dan trene binen vatandaşlarımız
Eskişehir-Ankara-Konya-Karaman-Niğde-Mersin ve Adana üzerinden Hızlı Tren
konforu ile güvenli bir yolculuk yaparak Osmaniye’ye, oradan da Gaziantep’e
ulaşabilecek.”
DEPREMİN KARANLIK İZLERİ
SİLİNİYOR
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı
Abdulkadir Uraloğlu, 6 Şubat Kahramanmaraş merkezli deprem felaketinin 11 ilde
büyük yıkıma neden olduğu ve 14 milyon insanı doğrudan etkilediğini ve binlerce
canın sona erdiğini hatırlatarak, “Yüzyılın en büyük felaketinde çok zorlu
zamanlar geçirdik. Ama hamdolsun her geçen gün depremin karanlık izlerinin
biraz daha silindiğini ve hayatın normal akışına dönmeye başladığını görüyoruz.
Her geçen gün bir önceki günden daha iyi durumdayız. Buraları eskisinden çok
daha iyi hale getirmek bizim görevimiz. Yıkılması gereken binaların yıkılması,
enkazların kaldırılması, alt yapılarının tesisi ve yeniden inşa çalışmaları ile
bu normalleşme sürecinin bir an evvel bitmesi için çalışmalarımızı titizlikle
sürdürüyoruz. Elbette Nurdağı için de İslâhiye için de daha doğrusu tüm
Gaziantep için de kolları sıvadık” dedi.
YÜZYILIN FELAKETİYLE YÜZYILIN
DAYANIŞMASINI SAĞLADIK
Bakan Uraloğlu, “Bakanlığımızca,
deprem hasarlarının giderilmesi için depremden etkilenen illerdeki mevcut
demiryolu hatlarımızdaki altyapı, sanat yapıları, üstyapı, EST, gar ve istasyon
binalarımız ile diğer bina ve tesislerimizde meydana gelen hasarların
giderilmesine yönelik çalışmaları ivedilikle hayata geçirdik. Söz konusu
hatlarda altyapı, üstyapı, elektrifikasyon, sinyalizasyon, haberleşme ve sanat
yapılarının yenilenmesi, iyileştirilmesi, güçlendirilmesi, gar ve istasyon
binalarımız ile diğer bina ve tesislerimizde meydana gelen hasarların
giderilmesiyle işletmecilik faaliyetlerine devam ederken, deprem nedeniyle
seyrüsefer hizmetlerinin aksatılmadan yürütülmesi amacıyla ‘Deprem Hasarlarının
Giderilmesi’ projemizi 2023 Yılı Yatırım Programına aldık. Yüzyılın en büyük
felaketinde, yüzyılın en büyük dayanışmasını sergiledik. Bizim işimiz hizmet,
gücümüz sizlersiniz. Bu zamana kadar nasıl Türkiye’nin önünü açan yatırımlar
yaptıysak, Bundan sonra da ülkemizin aydınlık geleceği için karıncalar gibi
çalışacağız” diye konuştu.
ÜRETİM VE İHRACAATIN ÖNEMLİ
MERKEZİ
Güneydoğu’yu Akdeniz’e,
Anadolu’yu Ortadoğu’ya bağlayan yolların kavşağında yer alan Gaziantep’in,
üretim, istihdam ve ihracatta ülkemizin önemli merkezleri arasında yer aldığını
vurgulayan Bakan Uraloğlu, “Bu önemli şehrimizin ulaşım ve iletişim altyapısına
2003 yılından bu yana yaklaşık 54 milyar 310 milyon lira harcama yaptık. İlimiz
sınırları içerisinde 377 kilometrelik demiryolu ağımız var ve yapımı devam eden
birçok demiryolu çalışmamız var” diye konuştu.