Logo

ULAŞTIRMA BAKANI KARAİSMAİLOĞLU: TURİSTİK DOĞU EKSPRESİ TÜRKİYE’NİN SAKLI GÜZELLİKLERİNİ TANITMAK ÜZERE YOLA ÇIKTI

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Turistik Doğu Ekspresi’nin, Türkiye’nin saklı güzelliklerini ve zenginliklerini çok daha konforlu şekilde dünyaya tanıtmak üzere yola çıktığını belirterek, Turistik Doğu Ekspresi’nin zorunlu molasını bitirdiklerini söyledi.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Turistik Doğu Ekspresi uğurlama töreninde konuştu; “1856’da İzmir-Aydın hattına ilk rayın döşenmesinden bu yana demiryollarımız; milletimizin acılarının, sevinçlerinin, ayrılıklarının ve kavuşmalarının tarihini bağrında taşır. Trenlerimiz, o günlerden itibaren geçen sürede yalnızca yük ve yolcu taşımadı, birlik ve beraberliğimizi sağlayan değerlerimizi de taşıdı. Trenlerimiz; öğrencileri okullarına, askerleri ailelerine, sevenleri birbirine kavuşturdu” dedi.

Doğu Ekspresi’nin her şeyden önce Anadolu kültür mirasının maddi ve manevi değerlerinin izinde dolaştığını ve dolaşmaya devam ettiğini aktaran Karaismailoğlu, şöyle devam etti:

“Turistik Doğu Ekspresi, ülkemizin saklı güzelliklerini ve zenginliklerini çok daha konforlu şekilde dünyaya tanıtmak üzere yola çıkmıştı. İlk seferinden itibaren 368 sefer gerçekleştirerek toplamda 483 bin 920 kilometre yol kat etti. Seyahat yazarları tarafından dünyanın en güzel ilk 4 tren rotasından biri seçilen Doğu Ekspresi güzergahında, fotoğraf tutkunlarından gezginlere kadar her kesimden binlerce yolcu seyahat etti. Ancak maalesef tüm dünyayı etkisi altına alan koronavirüs nedeniyle 2020 Mart ayının ortasından itibaren seferlerimize istemeyerek ara verdik. Bugün ise Turistik Doğu Ekspresi’mizin bu zorunlu molasını bitiriyoruz. Aşılama çalışmalarında yakaladığımız hızla, tedbiri de elden bırakmadan Doğu Ekspresi’ni ülkemizin güzelliklerini tanıtmak üzere tekrar raylara döndürüyoruz.”

“Turistik Doğu Ekspresi; bize tarihimizi ve kültürümüzü hatırlatmak, inci tanesi gibi Anadolu’ya serpilen dünya güzeli köylerimizi, kasabalarımızı tanıtmak için yeniden yollara düşüyor” diyen Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu, Ankara’dan Kars’a uzanan bir serüven, Anadolu’nun eşsiz tarihi ve coğrafyasında geçen bir yolculuk olduğunu söyledi.

DOĞU EKSPRESİ BİZE TÜRKİYE FOTOĞRAFI SUNUYOR.

Doğu Ekspresi’nin, bin 300 kilometrelik parkurunu yaklaşık 31,5 saatte tamamladığını ve hem vatandaşlara hem de Türkiye’ye gelen konuklara eşsiz bir gezi ve manzara şöleni sunduğunu aktardı. Yolcuların Türk mutfağının farklı lezzetlerini tadarken, tarihi ve kültürel değerleri de görme imkanına kavuştuğunu vurgulayan Karaismailoğlu, “Trenimiz, sadece Kars'ın değil, güzergahında bulunan Kayseri, Sivas, Erzurum ve Erzincan'ın keşfedilmesi için de bir fırsat. Ankara–Kars arasında; İliç ve Erzurum'da, Kars-Ankara arasında; Erzincan, Divriği ve Sivas'ta 3'er saat durarak grup ve bireysel olarak seyahat eden yolculara turistik yerleri gezme imkanı sağlıyor. Trenimiz, yolcularını Karanlık Kanyon, Üç Kümbetler, Çifte Minareli Medrese, Ani Arkeolojik alanı, Divriği Ulu Camisi, Gök Medrese’nin de aralarında bulunduğu doğal ve kültürel mirası keşfe çıkarıyor. Doğu Ekspresi bize, adeta bir Türkiye fotoğrafı sunuyor” ifadelerini kullandı.

KÜLTÜR DOLU YENİ ROTALARIN PLANLAMASINI YAPIYORUZ

Turistik Doğu Ekspresi’ne gösterilen ilgiden fazlasıyla memnun olduklarını aktaran Karaismailoğlu, “Kültür dolu yeni rotaların planlamasını yapıyoruz. Ülkemizdeki demiryolu kültürünü ve faaliyetlerini, demiryollarının hikayesini de, gençlerimize, tarihi dokumuza giden en güzel güzergahlarda anlatacağız. Birlikte gastronomi, doğa ve kültür keşfine çıkacağız. Farklı pek çok turistik rotaları da hayata geçirmek için çalışmalarımızı sürdürüyoruz” dedi.

2003 yılı öncesinde, neredeyse yarım asır boyunca demiryollarının ihmal edildiğini, tabiri caizse çivi çakılmadığına dikkati çeken Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu, şu değerlendirmelerde bulundu:

“Ancak Cumhurbaşkanı’mızın liderliğinde demiryollarında reform başlattık. Demiryollarımızı çağdaş, konforlu ve güvenli bir yapıya kavuşturduk. Bin 213 kilometresi YHT olmak üzere, toplam 2 bin 149 kilometre yeni hat yaptık. Demiryolu ağımızı 12 bin 803 kilometreye çıkardık. Yeni hat yapımının yanı sıra mevcut konvansiyonel hatları da tamamen yeniledik. Bugüne kadar yaklaşık 60 milyon yolcu Yüksek Hızlı Trenler ile seyahat etti. Ülkemizden geçen ve başta Çin olmak üzere Uzak Doğu ülkelerini Avrupa Kıtasına bağlayan güzergah olarak bilinen adıyla Orta Koridor. Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Hattı’nın hizmete girmesiyle Çin-Avrupa arasındaki demiryolu yük trafiğinde Orta Koridor’un aktif olarak kullanmaya başladık. 11 bin 483 kilometrelik Çin-Türkiye parkuru 12 günde tamamlanıyor. İlerleyen yıllarda kuzey hat olarak belirtilen Çin-Rusya (Sibirya) üzerinden Avrupa’ya gerçekleşen yıllık 5 bin blok trenin yüzde 30’unun geçişini Türkiye’ye kaydırmak için çalışıyoruz. Orta Koridor ve Bakü-Tiflis-Kars güzergahından yılda bin 500 blok tren işletmeyi ve Çin-Türkiye arasındaki toplam 12 günlük seyir süresini 10 güne düşürmeyi hedefliyoruz.”

2023’TE DEMİRYOLLARINDA 50 MİLYON TONUN ÜZERİNDE YÜK TAŞIYACAĞIZ

Demiryollarında 2021 yılı yük taşıma hedefinin 36 milyon ton olduğunu ifade eden Karaismailoğlu, 2023 yılında 50 milyon tonun üzerine yükselteceklerini kaydetti. Türkiye’nin, bölgesel yük taşımacılığında önemli bir ticaret hacmine sahip olduğunu, bu potansiyeli lojistik merkezler yaparak daha da artıracaklarını anlatan Karaismaioğlu, konuşmasını şöyle sürdürdü:

“Ulaştırma ve Lojistik Master Planı çalışmaları kapsamında planladığımız projelerle de karasal taşımacılıkta demiryolunun payını ilk etapta yüzde 5’ten yüzde 11’e çıkarmayı hedefliyoruz. 4 bin 7 kilometre Hızlı Tren, 357 kilometre konvansiyonel hat olmak üzere toplam 4 bin 364 kilometre hattımızın yapım çalışmalarına devam ediyoruz. Karaman-Konya Hızlı tren hattını yakın zamanda işletmeye açacağız. Ankara-Sivas, Ankara-İzmir, Halkalı-Kapıkule, Bursa-Yenişehir-Osmaneli, Mersin-Adana-Gaziantep, Karaman-Ulukışla, Aksaray-Ulukışla-Mersin-Yenice Hızlı Tren Hatlarında da çalışmalarımız devam ediyor. Ayrıca, Ankara-Yozgat (Yerköy)-Kayseri Hızlı Tren Hattımızın ihale çalışmalarının planlamasını tamamladık. Türkiye’nin geleceği açısından üzerinde yoğun mesai harcadığımız Gebze-Sabiha Gökçen Havalimanı-Yavuz Sultan Selim Köprüsü-İstanbul Havalimanı-Çatalca-Halkalı Hızlı Tren Projesi için çalışmalarımız sürüyor. Bu proje ile birlikte Türkiye açısından ekonomik anlamda birden fazla kritik değere sahip Yavuz Sultan Selim Köprüsü, demiryolu ulaşımıyla iki kıtayı birbirine bir kez daha entegre edecek. İmalat sektörünün lojistik maliyetini düşürmek ve ihracatı artırmak için demiryolu yatırımlarına devam edeceğiz.”

DEMİRYOLLARINDA BAHAR HAVASINI YENİDEN OLUŞTURDUK

Demiryolu yatırımlarıyla her yıl 770 milyon dolar tasarruf elde ettiklerini belirten Karaismailoğlu, Lojistik Master Planı ışığında, bir taraftan demiryolu ağını ve lojistik merkezlerin etkinliği ve verimliliğinin artırılması için işletme modelleri geliştirdiklerinin altını çizdi. “Diğer taraftan da demiryolu hat uzunluğunu 28 bin 590 kilometreye çıkarmak üzere çalışmalarımızı yürütüyoruz” diyen Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu, sözlerini şöyle tamamladı:

“Doğu Ekspresi’nin son dönemde bu kadar rağbet görmesinin ardında, gelişen demiryolu sektörümüzün yeni yüzü ve yeni vizyonu yatıyor. Demiryolu taşımacılığında yaşanan gelişmeler, vatandaşlarımızın seyahat tercihlerini de etkiledi. Demiryollarımız tekrar vatandaşımızın güvenini kazandı. Demiryollarında bahar havasını yeniden oluşturduk. O muhteşem heyecanı yeniden yakaladık. Şayet, AK Parti Hükümetleri demiryollarına yatırım yapmasaydı, bugün Doğu Ekspresi’nden, yenilikçi demiryollarından, tren kültüründen bahsetmek de mümkün olmayacaktı. Biz Türkiye’nin geleceğine heykellerle değil, demiryolu ağımızı millîleştirerek yatırım yapıyoruz. Demiryollarının Türkiye için stratejik önemde olduğunu biliyoruz. Bu bilinçle mozaiğin parçalarını birleştirircesine demiryollarını ayağa kaldırıyoruz. Bir yandan Türkiye’yi uluslararası bir üretim ve lojistik üssüne dönüştürüyoruz. Diğer yandan da ekonomiden kültüre her alandaki gelişmişliği ülke sathına yayıyoruz.”