Logo

ULAŞTIRMA VE ALTYAPI BAKANI KARAİSMAİLOĞLU: ALTUNİZADE-ÇAMLICA-BOSNA BULVARI METROSU’NU 2024 YILININ İLK YARISINDA TAMAMLAMAYI HEDEFLİYORUZ

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Altunizade-Çamlıca-Bosna Bulvarı Metrosu’nu 2024 yılının ilk yarısında tamamlamayı hedeflediklerini bildirdi ve “Hattımız, Üsküdar-Ümraniye Çekmeköy Metro ve metrobüs hatlarını Çamlıca, Ferah Mahallesi ve Bosna Bulvarı’na bağlayan yaklaşık 4,5 kilometre uzunluğunda ve 4 istasyonlu bir raylı sistem projesidir. Bosna Bulvarı – Gayrettepe arası seyahat süresi 19 dakika, Bosna Bulvarı – Çekmeköy arası seyahat süresi 32 dakika olacaktır” dedi.

 

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Altunizade-Çamlıca Camii-Bosna Bulvarı Metro şantiyesini ziyaret etti, incelemelerde bulundu. Ardından basın açıklaması yapan Karaismailoğlu, “Şanlı Cumhuriyet’imizin 100. kuruluş yıl dönümünü coşkuyla kutlayacağımız 2023 yılı; Türkiye Yüzyılı’nın da işaret fişeği olacaktır. Hedeflerimize ulaşmak Türkiye’mizi dünyanın çekim merkezine dönüştüreceğiz, gençlerimize yeni istihdam alanları açmaya devam edeceğiz. İşte bu amaçlarla, hizmete aldığımız ve inşasını sürdürdüğümüz yatırımlarımızla yolumuzda kararlılıkla ilerliyoruz” ifadelerini kullandı.

 

Geçen hafta Bursa’da 7 ayrı karayolu projesinin açılışını ve TEKNOSAB Kavşağı’nın temel atma törenini gerçekleştirerek Cumhuriyetin yeni yüzyılına güçlü bir başlangıç yaptıklarını vurgulayan Karaismailoğlu, cumartesi günü de Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ile birlikte Antalya’da olduklarını ve tamamladıkları projeleri milletin hizmetine sunduklarını söyledi. “Sırada daha niceleri var. 2023 yılı da yine çok büyük projeleri tamamlayıp milletimize kazandırdığımız bir sene olacak” diyen Karaismailoğlu, başta İstanbul olmak üzere Türkiye’nin dört yanında adeta bir Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı fırtınası eseceğini kaydetti.

 

ÇEVRECİ, KONFORLU, GÜVENLİ, HIZLI VE TEKNOLOJİK ULAŞTIRMA PROJELERİNE DEVAM EDECEĞİZ

 

Çevreci, konforlu, güvenli, hızlı ve teknolojik ulaştırma projelerine devam edeceklerini dile getiren Karaismailoğlu, konuşmasına şöyle devam etti:

“Ülkemizi demir ağlarla örmeyi sürdürecek, Cumhurbaşkanımız liderliğinde sorumluluk alanımızdaki her sektörde Türkiye Yüzyılı’nı şaha kaldıracak projelere imza atacağız. Bildiğiniz üzere İstanbul’u, Avrupa’nın ve dünyanın en gelişmiş ulaşım altyapısına sahip şehirlerinden biri yapmak için baştan başa modern raylı sistem ağlarıyla donatıyoruz. Dünyanın en özgün ve modern kent içi raylı sistem projelerini bir bir hayata geçiriyoruz. Metro yapım çalışmalarının başarıyla sürdüğü ve projelerin artık tamamlanma aşamasına geldiği bir seneyi geride bıraktık. Kadıköy Kartal metrosunu Pendik’den Sabiha Gökçen Havalimanına kadar uzattığımız 7,4 kilometre uzunluğundaki metro hattını Cumhurbaşkanımızla birlikte 2 Ekim’de açarak hizmete sunduk. Şimdi sırada diğer hatlarımız var. İlk olarak, imalat süreçlerini tamamladığımız, sinyalizasyon testleri devam eden 32 kilometre uzunluğundaki Kağıthane-İstanbul Havalimanı Metro Hattı’nın bu ay açılışını gerçekleştireceğiz. Ardından Başakşehir-Çam ve Sakura şehir Hastanesi-Kayaşehir Metro Hattı’nı, sonrasında ise; Gayrettepe-Kâğıthane Metro Hattı, Kazlıçeşme-Sirkeci Raylı Sistem ve Yaya Odaklı Yeni Nesil Ulaşım Projesi’ni, Bakırköy-Kirazlı Metro Hattı projelerini de tamamlayıp İstanbulluların hizmetine sunacağız. İstanbul Havalimanı Metro Hatlarımız açıldığı an itibarıyla, dünyanın en özgün kent içi raylı sistem projeleri arasına girecek. Saatte 120 kilometrelik hızı ile Türkiye’nin en hızlısı olarak eser fırtınamızın bir sonucu olarak İstanbul’un ve dünyanın hizmetine sunulacak.”

 

KARAYOLLARINDA DA ÇOK BÜYÜK PROJELERİ TAMAMLAYIP HİZMETİNE SUNACAĞIZ

 

Altunizade-Çamlıca-Bosna Bulvarı Metrosu’nu da 2024 yılının ilk yarısında tamamlamayı hedeflediklerine dikkati çeken Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu, İstanbul’da yaklaşık 96 kilometre uzunluğundaki 6 hatta 7/24 esasıyla çalışmalara devam ettiklerini belirtti. Karaismailoğlu, “Ülkemizin; üretim, istihdam, yatırım, ihracat ve cari fazla ile büyümesinde güçlü bir kaldıraç görevi gören projelerimiz, arasında yer alan raylı sistem yatırımlarımız elbette sadece İstanbul ile sınırlı değildir. Çalışmaların sürdüğü Ankara’da AKM-Gar-Kızılay Metrosu’nu, Kocaeli’nde Gebze Sahil- Darıca OSB Metrosu’nun ilk etabını ve Kayseri’de Anafartalar-HT Tramvay Hattı’nı da önümüzdeki günlerde hizmete alacağız. 2023 yılı içerisinde karayollarında da çok büyük projeleri tamamlayıp milletimizin ve dünyanın hizmetine sunacağız. Aydın-Denizli Otoyolu’nun önemli bir bölümünü trafiğe açacağız. Ankara-Kırıkkale-Delice Otoyolu, Antalya-Alanya Otoyolu ve Kınalı-Tekirdağ-Malkara- Çanakkale- Otoyolu’nun Kınalı-Malkara kesiminin yapım çalışmalarına başlayacağız. Ülkemizin ve Avrupa’nın en uzun çift tüplü karayolu tüneli olacak Zigana Tüneli’ni, Adana 15 Temmuz Şehitler Köprüsü’nü, Ankara da Çayırhan Köprüsü ve Bağlantı Tüneli’ni, Yağdonduran Tüneli ve ilk etabını hizmete açtığımız Malatya Çevre Yolu’nun önemli bir bölümünü daha milletimizin ve dünyanın hizmetine sunacağız. Ankara-Sivas Yüksek Hızlı Tren Projesi’ni de tamamlıyoruz. Çukurova Bölgesel Havalimanı’nı da 2023 yılının ilk çeyreğinde hizmete alarak havayolu ulaşım ağımızın gücüne güç katacağız” diye konuştu.

 

İSTANBULLULARA BİR SÖZ VERDİK: KADERİNİ KİMSENİN KEYFİNE BIRAKMAYIZ

 

Demiryollarında, dolayısıyla hem şehirlerarası hem de kent içi ulaşımda başlattıkları reformun, kararlılıkla devam edeceğini aktaran Karaismailoğlu, şu an Türkiye genelinde farklı hatlarda, 152 kilometre uzunluğundaki kent içi raylı sistem inşaatlarını sürdürdüklerini belirtti. “İstanbullulara bir söz verdik: Kaderini kimsenin keyfine bırakmayız dedik" ifadelerini kullanan Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu, bu sözlerini tuttuklarına dikkati çekti. Karaismailoğlu, İstanbul’da kentsel hareketliliği teşvik edecek ve insanları aktif hareketliliğe, toplu taşıma ve diğer akıllı ulaşım çözümlerine yönlendirecek çalışmalara devam edeceklerinin altını çizerek, İstanbulluların kendilerine fayda sağlayacak projeleri yakından takip ettiğini anlattı.

 

İSTANBULLULAR DA GERÇEKLERİ İYİ BİLİYOR

 

Karaismailoğlu, “Bizim derdimiz hizmet, bizim derdimiz İstanbulluların hak ettiği ve sağlıklı bir şekilde işleyen toplu ulaşım taleplerinin bir an evvel karşılanması, bizim derdimiz İstanbulluların gönül rahatlığıyla, hızla, konforla, güvenle seyahat edebilmeleri. İstanbullular da gerçekleri iyi biliyor. Milletimiz, ‘Suyu getirenle, testiyi kıranı’ gayet iyi görüyor. Her projenin takipçisiyiz. Milletimizin hayatının çileye dönüşmesine izin vermedik; vermeyiz” şeklinde konuştu.

 

TURİZM BÖLGESİ ÇAMLICA’YA METRO HATTI

 

Altunizade – Ferah Mahallesi – Çamlıca Camii - Bosna Bulvarı Metro Hattı ile ilgili bilgiler de veren Karaismailoğlu, “Hattımız, Üsküdar-Ümraniye Çekmeköy Metro ve metrobüs hatlarını Çamlıca, ferah mahallesi ve Bosna Bulvarı’na bağlayan yaklaşık 4,5 kilometre uzunluğunda ve 4 istasyonlu bir raylı sistem projesidir. Çamlıca Tepesi’ne ve yoğun yerleşimli Kısıklı, Ferah, Mehmet Akif Ersoy ve Yavuztürk Mahallelerine hizmet verecek. Bu bölgeler hem turistik hem de ibadet amaçlı olarak çok ziyaret edilen alanlar. Proje kapsamında toplam 4 bin 615 metre tünel imalatı yapılacak. Bugüne kadar aralıksız çalışmalarla günde ortalama 10 metre tünel açarak yüzde 36 seviyesinde ilerleme kaydettik. İstasyonlarda bulunan toplam 542 adet fore kazık imalatının da 412’sini tamamlayarak ilerleme seviyesini yüzde 76’ya yükselttik. Altunizade İstasyonu’ndan Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy Metrosu ve yine Altunizade de metrobüs hattı ile entegre olacak projenin hizmete alınmasıyla; Bosna Bulvarı – Gayrettepe arası seyahat süresi 19 dakika, Bosna Bulvarı – Çekmeköy arası seyahat süresi 32 dakika, Ferah Mahallesi – Söğütlüçeşme arası seyahat süresi 11 dakika, Ferah Mahallesi – Taksim arası seyahat süresi 33 dakika, Ferah Mahallesi – Sabiha Gökçen Havalimanı arası seyahat süresi 50 dakika ve Bosna Bulvarı – İstanbul Havalimanı arası seyahat süresi de 50 dakika olacak. Bildiğiniz gibi inşa ettiğimiz tüm eserlerle, zaman, yakıt, ve karayolu işletme ve bakım maliyetlerinden tasarruf ederek büyük kazançlar da sağlıyoruz” değerlendirmesinde bulundu.

 

İSTANBUL’UN HER KÖŞESİNE RAYLI SİSTEMİ ERİŞTİRMEMİZ LAZIM

 

İstanbul ulaşım ana planına atıfta bulunan Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu, bu plana göre İstanbul’un 1100 kilometre metro hattına ihtiyacı olduğunu söyledi. Karaismailoğlu, “İstanbul’un her köşesine raylı sistemi eriştirmemiz lazım. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak adımlarımızı bu yönde atıyoruz ve çalışıyoruz. Hiç kimsenin şüphesi olmasın ki Cumhurbaşkanımız başta olmak üzere hükümetimizin İstanbul’daki hizmet süreci bitmez. Biz, her zaman İstanbul ve İstanbulluların yanında ve yakınındayız” diyerek sözlerini tamamladı.

Fotoğraflar