Logo

15 TEMMUZ TÜRKSAT ŞEHİDİNİN ADI AMASYA’DA YAŞAYACAK

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, bin 10 metre uzunluğundaki Şehit Ahmet Özsoy Tüneli’nin, 2,8 kilometrelik bağlantı yolları ile birlikte toplam 3,8 kilometrelik bir proje olduğunu belirtti. Bakan Uraloğlu, “Zamandan 30,6 milyon lira, akaryakıttan 20,1 milyon lira olmak üzere yıllık toplam 50,7 milyon lira tasarruf edeceğiz. Projeyle mevcut yoldaki keskin virajı ortadan kaldırarak yolu daha düzgün ve güvenli bir hale getirdik” dedi.

 

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Amasya’da Aydınca Varyantı ve Şehit Ahmet Özsoy Tüneli’nin açılışını gerçekleştirdi. Bakan Uraloğlu, yaptığı açıklamada “Amasya bizim tarihimizin, bizim kültürümüzün hafızası, bağımsızlığımızın, istiklalimizin sembolüdür.” ifadesini kullandı.

 

Bakan Uraloğlu, orduları dize getiren Yıldırım Beyazıt’ın, İstanbul’u fetheden Fatih Sultan Mehmet’in, Amasya Genelgesi ile Kurtuluş Savaşı’nı mayalayan Mustafa Kemal Atatürk’ün ve daha nice büyük ismin özünde Amasya olduğunu söyledi. Uraloğlu, sözlerine şu şekilde devam etti:

 

“’Vur kazmayı dağa Ferhat, çoğu gitti azı kaldı’ diyerek başladığımız birçok ulaşım projesinde bizlere feyz veren ‘Ferhat’ da Amasya’nın bağrından çıkmıştır. Bu devrin Ferhat’ları da bizleriz… Ferhat’ın dağları deldiği azmin sembolü bu topraklar, bugün de bizlerin hayata geçirdiği Aydınca Varyantı ve Şehit Ahmet Özsoy Tüneli gibi projelerle medeniyet yolunda emin adımlarla ilerlemektedir.”

 

“Şehrimizin Hızla Gelişen Sosyo-Ekonomik Yapısı Ulaşım Altyapısında Yeni Yatırımları Zorunlu Kılıyor”

 

Amasya’nın, kuzey-güney yönünde Orta Karadeniz sahilini iç kesimlere bağlayan, doğu-batı yönünde ise İran sınırından Bulgaristan’a uzanan kuzey hattında stratejik bir konuma sahip olduğunu dile getiren Uraloğlu, “Bu stratejik konumunun yanında şehrimizin hızla gelişen sosyo-ekonomik yapısı da ulaşım altyapısında yeni yatırımları zorunlu kılıyor.” şeklinde konuştu.

 

“Şehit Ahmet Özsoy Tüneli, 2,8 Kilometrelik Bağlantı Yollarıyla Birlikte Toplam 3,8 Kilometrelik Bir Proje”

 

Amasya ile Turhal arasında hayata geçirdikleri Aydınca Varyantı ve Şehit Ahmet Özsoy Tüneli’ni hizmete açmanın gururunu yaşadıklarını dile getiren Uraloğlu, “Bin 10 metre uzunluğunda çift tüplü, bitümlü sıcak karışım kaplama standardındaki Şehit Ahmet Özsoy Tüneli, 2,8 kilometrelik bağlantı yolları ve 12 metre uzunluğundaki altgeçit köprüsüyle birlikte toplam 3,8 kilometrelik bir proje. Bu projeyle mevcut yoldaki keskin virajı ortadan kaldırarak yolu daha düzgün ve güvenli bir hale getirdik. Aydınca yerleşkesindeki transit trafiği dışa aldık.” açıklamasında bulundu.

 

“Karbon Emisyonunu Yıllık Bin 178 Ton Azaltarak Amasya’nın Güzel Doğasını Koruyacağız”

 

Samsun’dan başlayıp Doğu ve Güneydoğu Anadolu’ya uzanan karayolu aksında, ticaret ve turizm merkezlerine ulaşımı kolaylaştırarak bölgenin sosyo-ekonomik gelişimine katkı sunduklarının da altını çizen Uraloğlu, sözlerine şu şekilde devam etti:

 

“Özellikle zorlu kış şartlarında trafiği aksatan sorunları en aza indirdik. Güzergâhı 1,1 km kısaltarak, konforlu ve kesintisiz ulaşım sağladık.  Böylece zamandan 30,6 milyon lira, akaryakıttan 20,1 milyon lira olmak üzere yıllık toplam 50,7 milyon lira tasarruf edeceğiz. Karbon emisyonunu yıllık bin 178 ton azaltarak Amasya’nın güzel doğasını koruyacağız. Ayrıca altını çizmek istiyorum ki bu tünelimiz, 15 Temmuz hain darbe girişiminde TÜRKSAT’ta televizyon yayınlarını kesintisiz sürdürmek için canını feda eden kahraman şehitlerimizden Ahmet Özsoy’un adını taşıyor. Bu vesileyle onun aziz hatırasını da bu eserde yaşatmak gurur kaynağı oldu. Değerli ailesine de saygı ve hürmetlerimizi sunuyoruz...”

 

Son 23 Yılda Türkiye’nin Dört Bir Yanı Yüksek Standartlı Yollarla Donatıldı

 

Bakan Uraloğlu, “Yol medeniyettir; sanayi, üretim, turizm, ticaret, emniyet ve dünya ile bütünleşme demektir” anlayışıyla son 23 yılda Türkiye’nin dört bir yanını yüksek standartlı yollarla donattıklarına da dikkati çekti. Uraloğlu, “2002 yılında 6 bin 101 kilometre uzunluğundaki bölünmüş yol ağımızı 29 bin 878 kilometreye çıkardık. Bin 714 kilometre olan otoyol ağımızı 3 bin 796 kilometreye yükselttik.  Sadece 6 il birbirine bölünmüş yolla bağlı iken, bugün, 77 ilimizi, güvenli ve konforlu yollarla birbirine kavuşturduk.” diye konuştu.

 

Badal Tüneli Yıllık 112,8 Milyon Lira Tasarruf Sağlıyor

 

Bakan Uraloğlu, zorlu coğrafyalarda, yüksek dağları ve derin vadileri aşarak, doğaya meydan okuyan köprü ve tünellerle güvenli ve konforlu ulaşım sağladıklarının da altını çizdi. Uraloğlu, 2002’ye kadar 80 yılda sadece 50 kilometre tünel inşa edilmişken, bu uzunluğu 15 kattan fazla arttırarak, 825 kilometreye çıkardıklarını dile getirerek sözlerine şu şekilde devam etti:

 

“Dile kolay tam 825 kilometre tünel. Elbette bu yatırımları eleştirenler var. Bu hizmetleri inatla görmek istemeyen bazı çevrelerin Amasya’da hayata geçirdiğimiz en önemli projelerden biri olan Badal Tüneli ile ilgili ortaya attığı asılsız iddiaları var. Badal Tüneli’nin sadece ‘21 saniye zaman kazandırdığı’ iddiasıyla bu değerli projeyi küçümsemeye çalışıyorlar. Hayatları taş üstüne taş koymayanlar bizleri boş iş yapmakla suçluyorlar.  Karalamak bu kadar kolay olmamalı. Ama Badal Tüneli’nin kıymetini o yolu yaz-kış, gece-gündüz kullanan bölgedeki sakinlerimiz, kamyon, tır ve otobüs kullanan uzun yol şoförlerimiz bilir. Oradaki heyelan riskini ve altından akan suyu da bilmezler.”

 

Badal Tüneli’nin, sürücülerin korkulu rüyası olan, kaza kara noktası olarak bilinen bir geçidi baypas ettiğini söyleyen Uraloğlu, “Özellikle kış aylarında kar ve buzlanmanın yol açtığı kazaları, yarma şevlerinden düşen taşların oluşturduğu tehlikeleri ortadan kaldırıyor. Ayrıca Amasya’ya ve bölgede yaşayan vatandaşlarımıza hizmet etmesinin yanında; doğu- batı yönünde İran sınırından Bulgaristan sınırına kadar Anadolu’yu kat eden Kuzey hattında bulunması bakımından ülkemizin bölgeler ve uluslararası taşımacılık hizmetlerine de önemli katkılar veriyor.” şeklinde konuştu.

 

Tünelin faydasının sadece bir yol kısaltması ve tasarruf gibi düşünülürse eksik olacağını söyleyen Uraloğlu, “Badal Tüneli ile ayrıca zamandan 102 milyon lira, akaryakıttan yaklaşık 11 milyon lira olmak üzere yıllık yaklaşık 113 milyon lira tasarruf sağlıyoruz. Karbon emisyonunu da 626 ton azaltıyoruz. Bu gerçekleri de buradan tekrar hatırlatmış ve anlamak istemeyenlere yeniden izah etmiş olma ihtiyacı hissettim.” dedi.

 

Amasya’nın Ulaşım ve Haberleşme Altyapısına Yaklaşık 52 Milyar Lira Yatırım

 

Amasya’da sadece tünel de inşa etmediklerini söyleyen Bakan Uraloğlu, son 23 yılda Amasya’nın ulaşım ve haberleşme altyapısına yaklaşık 52 milyar lira yatırım gerçekleştirdiklerini belirtti. Bakan Uraloğlu, sözlerine şu şekilde devam etti:

 

“Bölünmüş yol uzunluğunu 29 kilometreden 271 kilometreye, bitümlü sıcak kaplama yol uzunluğunu 301 kilometreye çıkardık. Hiç tüneli yoktu, 7,8 km uzunluğunda tünelimiz var. Amasya Çevre Yolu, Amasya-Turhal Yolu, Amasya-Samsun Yolu, Amasya-Ankara Yolu ve Merzifon Havalimanı Yolu gibi önemli karayolu projelerini tamamladık ve hizmete açtık.”

 

Şu anda da Çorum- Mecitözü- Amasya, Ladik- Taşova, Amasya- Göynücek Yolları ve Amasya-Turhal Arası ikmal işi gibi 6 projede çalışmalara devam ettiklerini belirten Uraloğlu, “Buradaki programımız bittikten sonra Mecitözü yolundaki çalışmalarımızı da yerinde inceleyeceğiz.” dedi.

 

Bakan Uraloğlu, Amasya’nın ulaşım ağını ulaşımın tüm modlarıyla birlikte geliştirdiklerini belirterek “Amasya’nın 81 km’lik konvansiyonel demiryolu hattının tamamını yeniledik ve modernize ettik. Geçtiğimiz aylarda Delice’den başlayarak Çorum ve Merzifon’u geçip Samsun’a ulaşacak 293 kilometrelik Ankara-Kırıkkale -Çorum-Amasya- Samsun Hızlı Tren Hattı’nın 1.etabı olan 120 km’lik Kırıkkale (Delice)-Çorum kesiminde yapım çalışmalarına başladık.” Şeklinde konuştu.

 

Uraloğlu, söz konusu projenin 2.etabı olan Çorum-Merzifon kesiminin ve 3.etabı olan Merzifon-Samsun kesiminin ise yapım çalışmalarına da başlamayı planladıklarını söylerdi.

 

2008 yılında Amasya-Merzifon Havalimanını sivil havacılık faaliyetlerine başlattıklarını da hatırlatan Uraloğlu, “Havayolu ulaşımına yönelik yolcu talebinin artması ve yolcu hizmetinde istenilen hizmet kalitesine ulaşılabilmesine yönelik olarak da 2022 yılında Amasya Merzifon Havalimanı’nı genişlettik, yeni bir terminal binası kazandırdık. 2024 yılında 125 bin üstünde, bu yılın ilk 8 ayında ise 92 bin üstünde yolcu ağırladık. Amasya Merzifon Havalimanı’ndan İstanbul ve Sabiha Gökçen Havalimanlarına haftada 18 sefer gerçekleştiriyoruz.” dedi.

Fotoğraflar