
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı
Abdulkadir Uraloğlu, bin 10 metre uzunluğundaki Şehit Ahmet Özsoy Tüneli’nin,
2,8 kilometrelik bağlantı yolları ile birlikte toplam 3,8 kilometrelik bir
proje olduğunu belirtti. Bakan Uraloğlu, “Zamandan 30,6 milyon lira,
akaryakıttan 20,1 milyon lira olmak üzere yıllık toplam 50,7 milyon lira
tasarruf edeceğiz. Projeyle mevcut yoldaki keskin virajı ortadan kaldırarak
yolu daha düzgün ve güvenli bir hale getirdik” dedi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı
Abdulkadir Uraloğlu, Amasya’da Aydınca Varyantı ve Şehit Ahmet Özsoy Tüneli’nin
açılışını gerçekleştirdi. Bakan Uraloğlu, yaptığı açıklamada “Amasya bizim
tarihimizin, bizim kültürümüzün hafızası, bağımsızlığımızın, istiklalimizin sembolüdür.”
ifadesini kullandı.
Bakan Uraloğlu, orduları dize
getiren Yıldırım Beyazıt’ın, İstanbul’u fetheden Fatih Sultan Mehmet’in, Amasya
Genelgesi ile Kurtuluş Savaşı’nı mayalayan Mustafa Kemal Atatürk’ün ve daha
nice büyük ismin özünde Amasya olduğunu söyledi. Uraloğlu, sözlerine şu şekilde
devam etti:
“’Vur kazmayı dağa Ferhat, çoğu
gitti azı kaldı’ diyerek başladığımız birçok ulaşım projesinde bizlere feyz
veren ‘Ferhat’ da Amasya’nın bağrından çıkmıştır. Bu devrin Ferhat’ları da
bizleriz… Ferhat’ın dağları deldiği azmin sembolü bu topraklar, bugün de
bizlerin hayata geçirdiği Aydınca Varyantı ve Şehit Ahmet Özsoy Tüneli gibi
projelerle medeniyet yolunda emin adımlarla ilerlemektedir.”
“Şehrimizin Hızla Gelişen
Sosyo-Ekonomik Yapısı Ulaşım Altyapısında Yeni Yatırımları Zorunlu Kılıyor”
Amasya’nın, kuzey-güney yönünde
Orta Karadeniz sahilini iç kesimlere bağlayan, doğu-batı yönünde ise İran
sınırından Bulgaristan’a uzanan kuzey hattında stratejik bir konuma sahip
olduğunu dile getiren Uraloğlu, “Bu stratejik konumunun yanında şehrimizin
hızla gelişen sosyo-ekonomik yapısı da ulaşım altyapısında yeni yatırımları
zorunlu kılıyor.” şeklinde konuştu.
“Şehit Ahmet Özsoy Tüneli, 2,8
Kilometrelik Bağlantı Yollarıyla Birlikte Toplam 3,8 Kilometrelik Bir Proje”
Amasya ile Turhal arasında hayata
geçirdikleri Aydınca Varyantı ve Şehit Ahmet Özsoy Tüneli’ni hizmete açmanın
gururunu yaşadıklarını dile getiren Uraloğlu, “Bin 10 metre uzunluğunda çift
tüplü, bitümlü sıcak karışım kaplama standardındaki Şehit Ahmet Özsoy Tüneli,
2,8 kilometrelik bağlantı yolları ve 12 metre uzunluğundaki altgeçit köprüsüyle
birlikte toplam 3,8 kilometrelik bir proje. Bu projeyle mevcut yoldaki keskin
virajı ortadan kaldırarak yolu daha düzgün ve güvenli bir hale getirdik. Aydınca
yerleşkesindeki transit trafiği dışa aldık.” açıklamasında bulundu.
“Karbon Emisyonunu Yıllık Bin
178 Ton Azaltarak Amasya’nın Güzel Doğasını Koruyacağız”
Samsun’dan başlayıp Doğu ve
Güneydoğu Anadolu’ya uzanan karayolu aksında, ticaret ve turizm merkezlerine
ulaşımı kolaylaştırarak bölgenin sosyo-ekonomik gelişimine katkı sunduklarının
da altını çizen Uraloğlu, sözlerine şu şekilde devam etti:
“Özellikle zorlu kış şartlarında
trafiği aksatan sorunları en aza indirdik. Güzergâhı 1,1 km kısaltarak,
konforlu ve kesintisiz ulaşım sağladık.
Böylece zamandan 30,6 milyon lira, akaryakıttan 20,1 milyon lira olmak
üzere yıllık toplam 50,7 milyon lira tasarruf edeceğiz. Karbon emisyonunu
yıllık bin 178 ton azaltarak Amasya’nın güzel doğasını koruyacağız. Ayrıca
altını çizmek istiyorum ki bu tünelimiz, 15 Temmuz hain darbe girişiminde
TÜRKSAT’ta televizyon yayınlarını kesintisiz sürdürmek için canını feda eden
kahraman şehitlerimizden Ahmet Özsoy’un adını taşıyor. Bu vesileyle onun aziz
hatırasını da bu eserde yaşatmak gurur kaynağı oldu. Değerli ailesine de saygı
ve hürmetlerimizi sunuyoruz...”
Son 23 Yılda Türkiye’nin Dört
Bir Yanı Yüksek Standartlı Yollarla Donatıldı
Bakan Uraloğlu, “Yol
medeniyettir; sanayi, üretim, turizm, ticaret, emniyet ve dünya ile bütünleşme
demektir” anlayışıyla son 23 yılda Türkiye’nin dört bir yanını yüksek
standartlı yollarla donattıklarına da dikkati çekti. Uraloğlu, “2002 yılında 6
bin 101 kilometre uzunluğundaki bölünmüş yol ağımızı 29 bin 878 kilometreye
çıkardık. Bin 714 kilometre olan otoyol ağımızı 3 bin 796 kilometreye
yükselttik. Sadece 6 il birbirine
bölünmüş yolla bağlı iken, bugün, 77 ilimizi, güvenli ve konforlu yollarla birbirine
kavuşturduk.” diye konuştu.
Badal Tüneli Yıllık 112,8
Milyon Lira Tasarruf Sağlıyor
Bakan Uraloğlu, zorlu
coğrafyalarda, yüksek dağları ve derin vadileri aşarak, doğaya meydan okuyan
köprü ve tünellerle güvenli ve konforlu ulaşım sağladıklarının da altını çizdi.
Uraloğlu, 2002’ye kadar 80 yılda sadece 50 kilometre tünel inşa edilmişken, bu
uzunluğu 15 kattan fazla arttırarak, 825 kilometreye çıkardıklarını dile
getirerek sözlerine şu şekilde devam etti:
“Dile kolay tam 825 kilometre
tünel. Elbette bu yatırımları eleştirenler var. Bu hizmetleri inatla görmek
istemeyen bazı çevrelerin Amasya’da hayata geçirdiğimiz en önemli projelerden
biri olan Badal Tüneli ile ilgili ortaya attığı asılsız iddiaları var. Badal
Tüneli’nin sadece ‘21 saniye zaman kazandırdığı’ iddiasıyla bu değerli projeyi
küçümsemeye çalışıyorlar. Hayatları taş üstüne taş koymayanlar bizleri boş iş
yapmakla suçluyorlar. Karalamak bu kadar
kolay olmamalı. Ama Badal Tüneli’nin kıymetini o yolu yaz-kış, gece-gündüz
kullanan bölgedeki sakinlerimiz, kamyon, tır ve otobüs kullanan uzun yol
şoförlerimiz bilir. Oradaki heyelan riskini ve altından akan suyu da
bilmezler.”
Badal Tüneli’nin, sürücülerin
korkulu rüyası olan, kaza kara noktası olarak bilinen bir geçidi baypas
ettiğini söyleyen Uraloğlu, “Özellikle kış aylarında kar ve buzlanmanın yol
açtığı kazaları, yarma şevlerinden düşen taşların oluşturduğu tehlikeleri
ortadan kaldırıyor. Ayrıca Amasya’ya ve bölgede yaşayan vatandaşlarımıza hizmet
etmesinin yanında; doğu- batı yönünde İran sınırından Bulgaristan sınırına
kadar Anadolu’yu kat eden Kuzey hattında bulunması bakımından ülkemizin
bölgeler ve uluslararası taşımacılık hizmetlerine de önemli katkılar veriyor.”
şeklinde konuştu.
Tünelin faydasının sadece bir yol
kısaltması ve tasarruf gibi düşünülürse eksik olacağını söyleyen Uraloğlu,
“Badal Tüneli ile ayrıca zamandan 102 milyon lira, akaryakıttan yaklaşık 11
milyon lira olmak üzere yıllık yaklaşık 113 milyon lira tasarruf sağlıyoruz.
Karbon emisyonunu da 626 ton azaltıyoruz. Bu gerçekleri de buradan tekrar
hatırlatmış ve anlamak istemeyenlere yeniden izah etmiş olma ihtiyacı
hissettim.” dedi.
Amasya’nın Ulaşım ve
Haberleşme Altyapısına Yaklaşık 52 Milyar Lira Yatırım
Amasya’da sadece tünel de inşa
etmediklerini söyleyen Bakan Uraloğlu, son 23 yılda Amasya’nın ulaşım ve
haberleşme altyapısına yaklaşık 52 milyar lira yatırım gerçekleştirdiklerini
belirtti. Bakan Uraloğlu, sözlerine şu şekilde devam etti:
“Bölünmüş yol uzunluğunu 29
kilometreden 271 kilometreye, bitümlü sıcak kaplama yol uzunluğunu 301
kilometreye çıkardık. Hiç tüneli yoktu, 7,8 km uzunluğunda tünelimiz var.
Amasya Çevre Yolu, Amasya-Turhal Yolu, Amasya-Samsun Yolu, Amasya-Ankara Yolu
ve Merzifon Havalimanı Yolu gibi önemli karayolu projelerini tamamladık ve
hizmete açtık.”
Şu anda da Çorum- Mecitözü-
Amasya, Ladik- Taşova, Amasya- Göynücek Yolları ve Amasya-Turhal Arası ikmal
işi gibi 6 projede çalışmalara devam ettiklerini belirten Uraloğlu, “Buradaki
programımız bittikten sonra Mecitözü yolundaki çalışmalarımızı da yerinde
inceleyeceğiz.” dedi.
Bakan Uraloğlu, Amasya’nın ulaşım
ağını ulaşımın tüm modlarıyla birlikte geliştirdiklerini belirterek “Amasya’nın
81 km’lik konvansiyonel demiryolu hattının tamamını yeniledik ve modernize
ettik. Geçtiğimiz aylarda Delice’den başlayarak Çorum ve Merzifon’u geçip
Samsun’a ulaşacak 293 kilometrelik Ankara-Kırıkkale -Çorum-Amasya- Samsun Hızlı
Tren Hattı’nın 1.etabı olan 120 km’lik Kırıkkale (Delice)-Çorum kesiminde yapım
çalışmalarına başladık.” Şeklinde konuştu.
Uraloğlu, söz konusu projenin
2.etabı olan Çorum-Merzifon kesiminin ve 3.etabı olan Merzifon-Samsun kesiminin
ise yapım çalışmalarına da başlamayı planladıklarını söylerdi.
2008 yılında Amasya-Merzifon
Havalimanını sivil havacılık faaliyetlerine başlattıklarını da hatırlatan
Uraloğlu, “Havayolu ulaşımına yönelik yolcu talebinin artması ve yolcu
hizmetinde istenilen hizmet kalitesine ulaşılabilmesine yönelik olarak da 2022
yılında Amasya Merzifon Havalimanı’nı genişlettik, yeni bir terminal binası
kazandırdık. 2024 yılında 125 bin üstünde, bu yılın ilk 8 ayında ise 92 bin
üstünde yolcu ağırladık. Amasya Merzifon Havalimanı’ndan İstanbul ve Sabiha
Gökçen Havalimanlarına haftada 18 sefer gerçekleştiriyoruz.” dedi.