Logo

'2005'te haftada sadece 3 uçuşun olduğu İstanbul-Tiflis hattında sefer sayısı 47’ye çıktı'

`2005`te haftada sadece 3 uçuşun olduğu İstanbul-Tiflis hattında sefer sayısı 47’ye çıktı`



Arslan, TAV tarafından tamamlanan Tiflis Havalimanı yeni etabının açılış töreninde yaptığı konuşmada, bu tür projelerin iki ülke arasındaki ilişkilerin gelişmesinde etkili olduğunu söyledi. 

TAV'ın Türkiye'nin marka yüzlerinden olduğuna işaret eden Arslan, "Tiflis Havalimanı yeni etabı, büyüyen ve gelişen Tiflis'in yeni yüzünü dünyaya göstermesi açısından çok önemli. Yeni etapla havalimanı yüzde 50 büyümekle kalmadı, yıllık yolcu kapasitesi de 4 milyona yükseldi." diye konuştu.

"TAV, Gürcistan'da önemli projelere imza attı"


Arslan, 2005 yılından bu yana TAV'ın Gürcistan'da önemli projelere imza attığına değinerek, son dönemde Türk firmalarının bu ülkede yaptığı yatırımların önemli oranda artış gösterdiğini dile getirdi.
Bu kapsamda, 2005'te haftada sadece 3 uçuşun olduğu İstanbul-Tiflis seferlerinin sayısının 47'ye çıktığını vurgulayan Arslan, siyasi, ekonomik, taşımacılık ve kültürel alandaki ilişkilerin daha ileriye taşındığını kaydetti. 


Arslan, Gürcistan'ın bağımsızlığını kazanmasından bu yana iki ülke arasında ilişkilerin geliştiğini, çeşitli alanlarda çok sayıda anlaşma imzalandığını hatırlattı.
Yüksek Düzeyli Stratejik İşbirliği Konseyi'nin son iki yılda iki kez toplandığını belirten Arslan, son toplantıda yenileme çalışmaları nedeniyle 2018'e kadar yüzde 40 kapasiteyle çalışmak durumunda olan Sarp Sınır Kapısı'na alternatif olarak Muratlı-Maradid mevkisinde yeni bir gümrük kapısı açılmasının da gündeme geldiğini bildirdi.
"Türkiye, Gürcistan'ın en büyük ticaret ortağı"


Arslan, Türkiye'nin 2007'den bu yana Gürcistan'ın en büyük ticaret ortağı olduğunu ve buraya en çok doğrudan yatırım yapan ülkeler arasında ilk sırada yer aldığını vurgulayarak, şöyle devam etti: 
"Gürcistan'ın, hem Hazar enerji kaynaklarının ülkemize ve Batı pazarlarına taşınması hem de ülkemizle Azerbaycan, Rusya ve Orta Asya cumhuriyetleri arasındaki ulaşım bağlantıları bakımından transit ülke konumunda olması ülkelerimizin birçok noktada birlikte hareket etmesi için önemli nedenlerdir. Ülkemiz Gürcistan'ın batıya açılan kapısı durumundadır. Bakü-Tiflis-Ceyhan Petrol Boru Hattı ve Bakü-Tiflis-Erzurum Doğal Gaz Boru Hattı ile halen yapımı devam eden Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Projesi iki ülke iş birlikleri açısından en somut örneklerdir."


Vatandaşların 2011 itibarıyla sadece kimlik belgeleriyle iki ülke arasında seyahat yapılabildiğini anımsatan Arslan, Türkiye'nin, Gürcistan'ın Avrupa-Atlantik kurumlarıyla bütünleşme çabalarını ve bu ülkenin toprak bütünlüğünü güçlü şekilde desteklediğini söyledi. 


Arslan, iki ülke arasındaki ticaret hacminin memnuniyet verici olduğunun altını çizerek, "Gürcistan'a doğrudan yabancı yatırımın yüzde 20'sini Türk firmaları yapmaktadır. Tarımdan ileri teknolojiye, ulaştırmadan enerji sektörüne kadar birçok alanda iş birliği imkanlarına sahibiz." değerlendirmesinde bulundu.

"Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Projesi'nde sona yaklaşıldı"


Tarihi İpek Yolu'nun yeniden canlandırılmasında önemli bir adım teşkil edecek Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Projesi'nde sona yaklaşıldığına işaret eden Arslan, şunları kaydetti: 
"Avrupa-Kafkasya-Orta Asya-Uzakdoğu-Güney Asya arasında hızlı ve güvenilir bir uluslararası demiryolu ulaşımına sahip olacağız. Hazar geçişli ulaştırma hattı Gürcistan ürünlerinin yeni pazarlara ulaştırılmasına imkan sağlayacak ve Gürcistan'ın transit ülke konumunu güçlendirecektir. Ticaretimizi ve iş birliklerimizi çeşitlendirmeli, katma değeri yüksek alanlara taşımalı ve artırmalıyız. Biz, ortak çıkarlarımız, ortak geçmişimiz ışığında kendimize yeni bir gelecek inşa edelim." 


Türkiye'nin, yakın tarihin en önemli altyapı projelerini 15 yılda gerçekleştirdiğini hatırlatan Arslan, dünyada toplam 17 ayrı havalimanın inşasını ve işletmesini üstlenen TAV'ın gösterdiği başarının örnek nitelikte olduğunu belirtti.