
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı
Abdulkadir Uraloğlu, Antalya-Alanya Otoyolu’nun finansman kapanış töreninde
açıklamada bulundu. Bakan Uraloğlu, “Yatırım bedeli 2 milyar 429 milyon Avro
olan Antalya-Alanya Otoyolumuzun yüzde 30’u öz sermaye ile yapılırken yüzde
70’i de banka kredisi ile sağlanacak. Kredi verenler 8’i uluslararası ve 6’sı
yerli olmak üzere 14 finans kuruluşundan oluşuyor”
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı
Abdulkadir Uraloğlu, Antalya-Alanya Otoyolu’nun finansman kapanış töreninde
açıklamada bulundu. Bakan Uraloğlu, Antalya-Alanya Otoyolu’nun temelini 25
Temmuz’da Antalya’da attıklarını hatırlattı. Antalya ve Alanya’nın, her yıl
milyonlarca yerli ve yabancı turisti ağırlayan iki önemli turizm merkezi
olduğuna dikkati çeken Bakan Uraloğlu, açıklamasında şu ifadelere yer
verdi:
“Artan nüfus ve turizm
hareketliliği, ulaşım altyapısında da yeni yatırımları zorunlu kılıyor. İşte bu
noktada hayata geçirdiğimiz bu projemiz, sadece bir ulaşım hattı değil, aynı
zamanda turizmi, ticareti ve bölge ekonomisini güçlendirecek bir kalkınma
hamlesidir. 84 kilometre ana gövde ve 38 kilometre bağlantı yoluyla toplam 122
kilometre uzunluğundaki bu otoyolumuz: 7 farklı seviyeli kavşak, 4 bin 365
metre uzunluğunda 5 tünel, 5 bin 966 metre uzunluğunda 16 viyadük ve 4 otoyol
hizmet tesisiyle modern mühendisliğin örneklerinden biri olacak.”
“Yaz Aylarında Yaşanan Trafik
Çilesini Sona Erdirecek”
Uraloğlu, Serik Kavşağı’ndan
başlayarak Manavgat ve Konaklı’yı geçip Alanya Batı Kavşağı’nda son bulacak bu
yolun, Antalya’nın portakal çiçeği kokusunu, Alanya’nın bahçelerini ve
Akdeniz’in eşsiz güzelliklerini birleştireceğini dile getirdi. Uraloğlu,
“Saatte 140 km tasarım hızıyla mevcut yolda ortalama 2,5 saat; yoğun zamanlarda
4 saate kadar süren yolculuğu 36 dakikaya indirecek. Özellikle yaz aylarında
yaşanan trafik çilesini sona erdirecek.” ifadelerini kullandı.
Yolun, bölgedeki Kleopatra
Plajı’ndan Kaleiçi’ne, Aspendos’tan Manavgat Şelalesi’ne uzanan yolculukları
hızlı, güvenli ve konforlu hale getireceğini de dikkati çeken Uraloğlu,
“Ayrıca, projemiz, zamandan 16,9 milyar lira, akaryakıttan 800 milyon lira
olmak üzere yıllık yaklaşık 17,7 milyar lira tasarruf sağlayacak. 47 bin ton
karbon emisyonunu azaltarak Toroslar’ın çam ormanlarını ve Akdeniz’in berrak
sularını da koruyacağız. Turizm imkan ve faaliyetlerinin artmasının yanında
tarım ürünlerinin de pazarlara daha hızlı ulaşmasını sağlayarak çiftçimizin,
köylümüzün ve esnafımızın da yüzünü güldürecek bir projedir.” bilgisini
paylaştı.
Ankara-Kırıkkale-Delice
Otoyolu’nun Finansal Kapanış Töreni 8 Ekim’de
Söz konusu otoyolun kamu-özel işbirliği
modeliyle inşa edildiğini söyleyen Uraloğlu, söz konusu model hakkında da bilgi
verdi. Uraloğlu, sözlerine şu şekilde devam etti:
“Kamu-özel işbirliği bir yapım
modeli olduğu kadar aynı zamanda bir finansman modelidir. Yüksek kaynak
ihtiyacı duyulan projelerin gerçekleşmesinde, kamu kaynağı kullanılmadan özel
sektör imkânları ve finansmanıyla yatırımların çok daha kısa sürede
gerçekleşmesini sağlıyoruz. Uluslararası finans kuruluşlarının biz bu projeyi
finanse edeceğiz diyerek kredi sağlamaları da, sektörün içindekiler çok iyi
bilir; bir ülkenin istikrarına ve ekonomisine olan güvenin en büyük
göstergelerinden biridir.”
Bu güvenin sadece Antalya-Alanya
Otoyolu ile sınırlı kalmadığını da ifade eden Uraloğlu, “İnşallah iki gün
sonra, 8 Ekim’de, bir başka mega projemiz olan Ankara-Kırıkkale-Delice
Otoyolu’nun finansal kapanış töreninde de yine bir araya geleceğiz. Bu projemiz
de İç Anadolu’nun sanayi ve ticaret potansiyelini daha da güçlendirerek,
ülkemizin ekonomik atardamarlarını bir kez daha uluslararası finans dünyasının
güveniyle besleyecek. Bu projeler, Türkiye’nin istikrarına ve geleceğine
duyulan inancın somut birer kanıtıdır!” dedi.
8 Ayrı Uluslararası ve 6 Yerli
Olmak Üzere 14 Finans Kuruluşu Kredi Verdi
Kamu Özel İşbirliği ile hayata
geçirilen Antalya-Alanya Otoyolu’nun görevli şirketleri Limak İnşaat ve
Antalya-Alanya Otoyol Yatırım İşletmesi tarafından sürdürülen kredi temin
çalışmalarında nihai aşamaya geldiklerini belirten Bakan Uraloğlu, “Yatırım
bedeli 2 milyar 429 milyon Avro olan söz konusu otoyolumuzun 729 milyon Avro’su
yani yüzde 30’u öz sermaye ile yapılırken 1.7 milyar avro yani yüzde 70’i de
banka kredisi ile sağlanacak. Kredi verenler, 3’ü Çin, 2’si Suudi Arabistan,
1’i Kuveyt, 1’i Almanya ve 1’i de Yunanistan merkezli 8 ayrı uluslararası ve 6
yerli olmak üzere 14 finans kuruluşundan oluşuyor.” açıklamasında bulundu.
Antalya-Alanya Otoyolu’nun, gelecek
yıllarda planlanan Denizli-Burdur ve Burdur-Antalya otoyollarıyla entegre
olarak, İzmir’den Avrupa sınırına uzanan kesintisiz bir otoyol ağının parçası
olacağını söyleyen Bakan Uraloğlu, “Bu proje, sadece bölge için değil,
Türkiye’nin küresel lojistik ağındaki rolü için de stratejik bir öneme sahip.”
dedi.sa