
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı
Abdulkadir Uraloğlu, Elmalı Şehir Geçişi ve Elmalı-Finike Yolu
(Elmalı-Avlanbeli Arası) Açılış Töreni ile Elmalı-Finike Yolu (Avlanbeli-Finike
Arası) Temel Atma Töreni’nde konuştu. Bakan Uraloğlu, Elmalı-Avlanbeli kesimi
ile seyahat süresini 26 dakikadan 18 dakikaya indirdiklerini belirterek “29
kilometre uzunluğundaki güzergâhımız, Elmalı Şehir Geçişi’ni ve
Elmalı-Avlanbeli kesimini kapsıyor” dedi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı
Abdulkadir Uraloğlu, Elmalı Şehir Geçişi ve Elmalı-Finike Yolu
(Elmalı-Avlanbeli Arası) Açılış Töreni ile Elmalı-Finike Yolu (Avlanbeli-Finike
Arası) Temel Atma Töreni’nde konuştu. Bakan Uraloğlu, Elmalı’da yaptığı
açıklamada Antalya’ya her geldiklerinde, şehre yeni hizmetler ve yeni eserler
kazandırmanın gururunu yaşadıklarını söyledi.
Temmuz ayındaki ziyaretlerinde
Antalya-Alanya Otoyolu’nun temelini attıklarını ve Demre Yat Limanı’nı hizmete
açtıklarını hatırlatan Bakan Uraloğlu, “Bugün ise öğlen saatlerinde Kepezüstü
ve Sanayi Farklı Seviyeli Kavşakları’nın açılışını yaparak Antalya’nın şehir
içi ulaşımına nefes aldırdık. Şimdi de burada, Elmalı’da, iki büyük müjdeyle
karşınızdayız: Elmalı Şehir Geçişi ve Elmalı-Finike Yolu’nun Elmalı-Avlanbeli
kesiminin açılışını yapıyor, aynı zamanda Avlanbeli-Finike kesiminin temelini
atıyoruz. Elmalı’nın kalbine giden yolları açıyor; bu güzel ilçeyi daha güçlü
bir geleceğe taşıyoruz. Yaparsa AK Parti yapar diyoruz.” ifadelerini kullandı.
“Ülkemizin Dört Bir Yanını
Yüksek Standartlı Yollarla Donattık”
Karayolunun yük ve yolcu
taşımacılığında sunduğu esnekliğin, aktarmasız ulaşım imkânı ve yüklerin hızlı
taşınması gibi avantajlarla, lojistik sistemin ana damarı olduğunu dile getiren
Bakan Uraloğlu, sözlerine şu şekilde devam etti:
“Gelişmiş ülkelerde olduğu gibi
Türkiye’de de karayolları, sanayi, tarım ve turizm faaliyetlerinin ekonomik
büyümeye katkısını artıran temel bir unsurdur. Son 23 yılda, karayolu
altyapımıza yaptığımız yatırımlarla Türkiye’yi adeta yeniden inşa ettik. Ülkemizin
dört bir yanını yüksek standartlı yollarla donattık. 2002 yılında 6 bin 101
kilometre uzunluğundaki bölünmüş yol ağımızı 29 bin 926 kilometreye çıkardık.
Bin 714 kilometre olan otoyol ağımızı 3 bin 796 kilometreye yükselttik. Sadece
6 il birbirine bölünmüş yolla bağlı iken, bugün 77 ilimizi güvenli ve konforlu
yollarla birbirine kavuşturduk. Zorlu coğrafyalarda, yüksek dağları ve derin
vadileri aşarak, doğaya meydan okuyan köprü ve tünellerle güvenli ve konforlu
ulaşım imkânı tesis ettik. Bu yatırımlarımız, sanayi üretiminin hızlanmasını,
tarım ürünlerinin pazarlara daha hızlı ulaşmasını ve turizm faaliyetlerinin
artmasını sağlıyor.”
“Elmalı, Ülkemizin Tarımına
Hayat Veriyor”
Antalya’nın, denizi, tarihi
dokusu ve doğal güzellikleriyle olduğu kadar, bereketli topraklarındaki meyve
ve seracılık faaliyetleriyle de Türkiye’nin parlayan yıldızı olduğunu söyleyen
Uraloğlu, “Elmalı da bu bereketli topraklarda tarımın kalbi olarak atıyor;
meyve ve sebze üretimiyle ülkemizin tarımına hayat veriyor. Bizler de bu
kapsamda Antalya’nın özellikle meyve yetiştiriciliği ve seracılık faaliyetleri
bakımından önemli merkezleri arasında yer alan Korkuteli ve Elmalı ilçeleri ile
yüksek turizm kapasitesiyle öne çıkan Finike ve sahil kesimindeki diğer
merkezler arasında çok önemli projeler hayata geçirdik.” ifadelerini kullandı.
18 Ocak 2025 tarihinde
Korkuteli-Elmalı kesimini bitümlü sıcak karışım kaplamalı bölünmüş yol
standardında hizmete sunduklarını hatırlatan Uraloğlu, “Bu önemli adım,
bölgenin tarım ve turizm potansiyelini daha da güçlendirdi. Bugün ise, bu aksın
devamı niteliğindeki Elmalı Şehir Geçişi ve Avlanbeli’ne kadar uzanan 29 km
uzunluğundaki Elmalı-Avlanbeli kesiminin açılışını gerçekleştiriyoruz. Elmalı-Finike Yolu’nun sathi kaplamalı tek
yol olarak hizmet veren Avlanbeli-Finike arasındaki 31 kilometrelik kesiminin
de bitümlü sıcak karışım kaplamalı bölünmüş yol standardında yapım
çalışmalarını başlatıyoruz.” şeklinde konuştu.
Elmalı-Finike Yolu’nda
gerçekleştirdikleri çalışmalarla; mevcut haliyle sathi kaplamalı olarak trafiğe
hizmet veren güzergâhın tamamını, bitümlü sıcak karışım kaplamalı bölünmüş yol
standardına yükselttiklerini kaydeden Uraloğlu, sözlerine şu şekilde devam
etti:
“Açılışını gerçekleştirdiğimiz
toplam 29 kilometre uzunluğundaki güzergâhımız, 7 kilometrelik Elmalı Şehir
Geçişi’ni ve 22 kilometrelik Elmalı-Avlanbeli kesimini kapsıyor. Bitümlü sıcak
karışım kaplamalı, 2 geliş 2 gidiş şeritli olarak inşa ettik. Seyahat süresini
26 dakikadan 18 dakikaya indirdik. Bu projeyle, zamandan 307 milyon lira,
akaryakıttan 94 milyon lira olmak üzere yıllık toplam 401 milyon lira tasarruf
sağlayacağız. 5.717 ton karbon salınımını azaltarak Elmalı’mızın tertemiz
doğasını da koruyacağız. Ayrıca, şimdi sizlerle birlikte Elmalı-Finike Yolu’nun
Avlanbeli-Finike arasındaki 31 kilometrelik kesimin de temelini atarak yapım
çalışmalarını başlatıyoruz.”
Bu kesimi de tamamladıklarında,
Elmalı-Finike arasında 60 kilometrelik modern bir bölünmüş yol aksı tesis etmiş
olacaklarını söyleyen Bakan Uraloğlu, “Buranın yapım çalışmaları da bittiğinde,
Elmalı-Finike Yolu’nun tamamında seyahat süresini 53 dakikadan 37 dakikaya
düşüreceğiz. Zamandan 429 milyon lira, akaryakıttan 135 milyon lira olmak üzere
yıllık toplam 564 milyon lira tasarruf sağlayacağız. Karbon salınımını da 8 bin
223 ton azaltacağız.” şeklinde konuştu.
Bakan Uraloğlu, bu proje ile
Türkiye’nin en önemli turizm ve sebze-meyve üretim merkezlerinden iç kesimlere
daha hızlı ve konforlu bir ulaşım ve nakliye koridoru oluşturduklarını
belirterek “İç Anadolu ve Batı Akdeniz arasında da en kısa ulaşım imkânını tesis
ediyoruz. Çiftçimizin ürünlerini, esnafımızın emeğini, turizmcimizin
misafirperverliğini daha geniş pazarlara ulaştırıyoruz. Elmalı’nın bereketli
topraklarını, Finike’nin turizm potansiyeliyle buluşturan bu yollar, sadece
birer ulaşım projesi değil, aynı zamanda bölgenin tarımına, ticaretine ve
turizmine can suyu olacak kalkınma hamleleridir.” dedi.