Logo

Bakan Karaismailoğlu: “2015 yılında başlatılan en büyük demiryolu modernizasyon projesi tamamlandı.”

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Türkiye’nin ilk demiryolu hatlarından birisi olan ve 1932 yılında hizmete açılan Samsun-Sivas Kalın demiryolu hattının 83 yıl hizmet verdikten sonra 29 Eylül 2015’te modernize edilmek amacıyla ulaşıma kapatıldığını hatırlattı. Proje kapsamında, 378 km hattın tüm altyapı ve üstyapısı yenilenerek Avrupa Birliği standartlarında sinyal sisteminin yapıldığını anlatan Karaismailoğlu, “Ülkemizin en büyük demiryolu modernizasyon projesinde deneme seferlerini başlatmıştık. Şu anda da test sürüşlerimizi 2 lokomotif, 6 yük vagonu ve 1 personel vagonu olmak üzere toplamda 500 ton yük ile devam etmekte. Test sürüşlerini 1 Mayıs itibariyle tamamlayarak 4 Mayıs günü hattımız ticari deneme seferlerine başlayacak” dedi.  

 

40 Tarihi Köprü Restore Edildi

Karaismailoğlu, Karadeniz’in Anadolu’ya açılan iki demiryolu hattından biri olan ve Samsun Limanı’nı İç Anadolu Bölgesi’ne bağlamak amacıyla inşa edilen Samsun-Sivas Kalın hattının modernizasyonu kapsamında 40 tarihi köprünün de restore edildiğini anlattı. Proje ile demiryolu alt yapısı platform genişliğinin 6.70 metre şeklinde zemin iyileştirmesi yapılarak yenilendiğini anlatan Bakan Karaismailolğlu, 12 adet tünelde de iyileştirme çalışması yaptıklarını, hattın ray, travers, balast ve makas üst yapısının değiştirildiğini açıkladı. Modernizasyon sonrasında hat kapasitesinde yüzde 50’lik artış olacağını da vurgulayan Karaismailoğlu, “Koronavirüs salgını nedeniyle güvenli taşımacılığa en çok ihtiyaç duyduğumuz bu dönemde bu hattı ticari deneme seferlerine açarak, vatandaşlarımızın ihtiyaçlarını en hızlı ve en güvenli şekilde bu hat üzerinden taşımaya başlamayı da  amaçlıyoruz” diye konuştu.