
Ulaştırma ve Altyapı Bakan
Yardımcısı Osman Boyraz, Balıkesir’in sanayi açısından Türkiye’nin en gelişmiş
iki bölgesini birbirine bağladığını belirterek, bu nedenle Balıkesir’in ulaşım
ve iletişim altyapısına 22 yılda 113 milyar liranın üzerinde yatırım
gerçekleştirdiklerini söyledi. Bölünmüş yol uzunluğunu 10 kattan fazla
artırdıklarına işaret eden Boyraz, “Balıkesir Kuzeybatı Çevre Yolu ile mevcut
seyahat süresini de 18 dakikadan 7 dakikaya düşürüyoruz. Böylece çevreyolumuz
ile yıllık toplam 520 milyon lira tasarruf edeceğiz” diye konuştu. Boyraz,
Balıkesir’i, Osmaneli- Bursa-Bandırma–Balıkesir Hızlı Tren Projesi ile hızlı
tren çekirdek ağına katacak çalışmaları da başlattıklarını bildirdi.
Balıkesir'de Kuzeybatı Çevre
Yolu'nun 4,2 kilometrelik bölümü, Ulaştırma ve Altyapı Bakan Yardımcısı Osman
Boyraz, Balıkesir Valisi İsmail Ustaoğlu, AK Parti Balıkesir milletvekilleri
Mustafa Canbey ve Ali Taylan Öztaylan, Balıkesir Büyükşehir Belediye Başkanı
Yücel Yılmaz’ın katıldığı törenle açıldı. Konuşmasına 18 Mart Çanakkale Deniz
Zaferi’nin 109’uncu yıldönümünü kutlayarak başlayan Boyraz, Çanakkale
Cephesi’nde 2 bin 779 şehidiyle en çok şehit veren şehirlerden birinin
Balıkesir olduğunu anlattı. Bakan Yardımcısı Boyraz, Türkiye’nin doğusu,
batısı, kuzeyi, güneyi demeden ulaşım altyapısını güçlendirmek hedefiyle önemli
adımlar attıklarını söyleyerek transit trafiğin yoğun olduğu bölgelerde
kesintisiz trafik akışını sağlayan çevreyolu projelerine de devam ettiklerinin
altını çizdi. Geçen hafta Çanakkale’de
Bayramiç-Etili Çevre yollarını hizmete açtıklarına işaret eden Boyraz, bu sabah
de Balıkesir’e gelmeden önce de Bolu Güney Çevre Yolu’nun açılışını
gerçekleştirdiklerini anımsattı.
Balıkesir’in Bölünmüş Yol Uzunluğu
10 Kat Arttı
Balıkesir’in Türkiye’nin Marmara
ve Ege denizine açılan “yeşil penceresi” olduğunu söyleyen Boyraz, Türkiye’nin
sanayi açısından en gelişmiş iki bölgesini birbirine bağlayan konuma sahip
olduğunun da altını çizdi. İstanbul ve Avrupa’yı İzmir’e ulaştıran İstanbul-İzmir
Otoyolu ve devlet yolu güzergâhında yer aldığını da anımsatan Boyraz, “Yaygın
ulaşım ağı ile tarım ve hayvancılığa dayalı sanayisini yeni yatırımlarla
büyütmektedir. Ülkemizin adeta cennet köşesi önemli turizm merkezlerine de ev
sahipliği yapmakta ve yaz aylarında yoğun bir turizm trafiği yaşamaktadır. Bu
nedenle Balıkesir’in ulaşım ve iletişim altyapısının gelişmesi için çok önemli
yatırımlar gerçekleştiriyoruz. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak 2002
yılından bu yana Balıkesir’in ulaşım ve iletişim alt yapısına yaklaşık 113
milyar 153 milyon lira yatırım gerçekleştirdik. Bölünmüş yol uzunluğunu 10
kattan fazla arttırarak 70 kilometreden 702 kilometreye çıkardık. Bitümlü sıcak
kaplama yol uzunluğunu 31 kilometreden 696 kilometreye yükselttik. 4,4
kilometre uzunluğunda 103 köprüsü vardı, bunu 13 kilometre uzunluğunda 226
köprüye yükselttik. İstanbul-İzmir Otoyolu projesi ile Balıkesir’i de otoyol
konforu ile tanıştırdık. Bursa’ya, İzmir’e, Manisa’ya ve Çanakkale’ye bölünmüş
yollar ile bağladık. Şu anda da; Balıkesir-Dursunbey Yolu, Balıkesir Kuzeybatı
Çevre yolu, Dursunbey-Harmancık-Tavşanlı Yolu, Balya-İvrindi Yolu, Bandırma
Kavşağı gibi 7 milyar 559 milyon Lira proje tutarı ile 15 karayolu projesini
hayata geçiriyoruz” diye konuştu.
Yılda 520 Milyon Lira Tasarruf
Boyraz, Balıkesir Kuzeybatı Çevre
Yolu’nun 147 metre uzunluğunda 3 köprünün bulunduğu 4.2 kilometrelik kesimini
hizmete açtıklarını açıklayarak, “Özellikle İstanbul, Bursa ve Ankara’dan
Edremit ve Ayvalık ilçeleri ile Kaz Dağları’na erişim sağlayan şehir geçişine
alternatif bölünmüş yol bağlantısı sağlayacak olması bakımından büyük önem arz
eden bir projemiz. 10,2 kilometre uzunluğunda, 2x3 şeritli, bitümlü sıcak
karışım kaplamalı bölünmüş yol standardında projelendirdik. Şehir içerisinde kalan mevcut yol yerine
kentin kuzeyinden geçecek bu yol ile bölgedeki ulaşım standardını önemli ölçüde
arttıracağız. Hızla artan sanayi tesislerine ve limanlara konforlu erişim
imkanı da sağlayacağız” dedi. Yolun tamamının hizmete sunulmasıyla 13 kilometre
kat ederek geçilen güzergâhın 3 kilometre kısalacağını bildiren Boyraz, seyahat
süresini de 18 dakikadan 7 dakikaya düşüreceklerinin altını çizdi. Boyraz,
“Böylece çevreyolumuz ile zamandan 453 milyon lira, akaryakıttan 67 milyon lira
olmak üzere yıllık toplam 520 milyon lira tasarruf edeceğiz. Çevreye zarar
veren araçların karbon emisyonunu da 5 bin ton azaltarak doğanın korunmasına
katkı sağlayacağız” diye konuştu.
“Balıkesir’i Hızlı Tren Ağına
Bağlıyoruz”
Bakan Yardımcısı Boyraz, Balıkesir
karayolu ağını güçlendirdikleri gibi Balıkesir’in tüm demiryolu ağını da
yenilediklerini anımsatarak, Bandırma-Balıkesir-Manisa ve
Eskişehir-Kütahya-Balıkesir güzergahlarında sinyalizasyon ve elektrifikasyon
işlerini bitirdiklerini anlattı. Balıkesir’e Gökköy Lojistik Merkezini
kazandırdıklarını da hatırlatan Boyraz, “Bu merkezi; otomobil, konteyner,
mermer, sentetik malzemeler, kömür gibi yüklerin yüklenip yurtiçi ve yurtdışına
taşınacağı yeni adres yaptık. Balıkesir’i, Osmaneli- Bursa-Bandırma –Balıkesir
Hızlı Tren Projesi ile hızlı tren çekirdek ağına katacak çalışmaları da
başlattık. 2018 tarihinde TCDD tarafından ihalesi gerçekleştirilen
Bursa-Yenişehir arası 56 kilometre demiryolu üstyapısı ile Yenişehir-Osmaneli
arası 50 kilometre hem altyapı hem üstyapısını içeren projemizin kapsamını
genişlettik. 2020 yılında gerçekleştirdiğimiz ikinci bir ihale ile 95 kilometre
uzunluğundaki Bandırma-Bursa arasının hem altyapı hem de üstyapısını da
ekledik” dedi. Balıkesir Koca Seyit
Havalimanı’nın yanı sıra Balıkesir Merkez Havalimanı’nın terminal binalarını da
yenilediklerini kaydeden Boyraz, Koca Seyit Havalimanı’nın yolcu kapasitesinin
3 milyon, Merkez Havalimanı’nın kapasitesinin 1 milyon yolcuya çıkarıldığını
açıkladı. Boyraz, Koca Seyit Havalimanı’nın 2002 yılında 3 bin 567 olan yolcu
trafiğinin 2023 yılında 260 binin üzerine çıktığını da belirtti.