Çamlıca Kulesi,
Kurban Bayramı’nda ziyaretçilerin ilgi odağı oldu.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, Çamlıca Kulesi’ni 9 günlük
Kurban Bayramı süresince yaklaşık 30 bin kişinin ziyaret ettiğini açıkladı.
Kule ziyarete açıldığı 1 Haziran 2021 tarihinden bugüne dek ise 98 bin 418 kişi
tarafından ziyaret edildi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu ve
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın katılımlarıyla İstanbul’un Fethi’nin
568’inci yıl dönümünde açılan Çamlıca Kulesi, bayram tatilini şehirde geçirmeyi
planlayan İstanbulluların yanı sıra İstanbul’u ziyarete gelen yabancı
turistlerin de ilgi odağı oldu. Çamlıca Kulesi’ni Bayramın ilk günü 3 bin, 2.
Günü 4 bin 200, 3.günü ise 5 bin 245 kişi ziyaret etti.
- Çamlıca Kulesi, iki
ayda 98 bin 418 ziyaretçi ağırladı
Dünyada ilk defa aynı anda 100 FM radyo yayını yapabilen
Çamlıca Kulesi’nin, teknik özellikleri ve mimarisiyle İstanbul’un yeni
simgelerinden birisi olduğuna dikkat çeken Bakanlık, Kule’yi bayramın ilk üç
gününde 12 bin 445 kişinin ziyaret ettiğinin bilgisini paylaştı. Bakanlık, 9
günlük Kurban Bayramı süresince ise toplamda 29 bin 838 kişinin kuleyi ziyaret
ettiğini açıkladı. Ailelerin İstanbul’un yeni zirvesinde bir araya gelerek hem
bayram sevinci yaşadıklarını hem de Kule’den İstanbul’un büyüleyici
manzarasının keyfini çıkardıklarını ifade eden Bakanlık, ayrıca Kule’nin 1
Haziran 2021’den bugüne dek 98 bin 418 ziyaretçiyi ağırladığının bilgisini
verdi.
-Çamlıca Kulesi’ne
turistlerin ilgisi büyük oldu
Kule’nin uzunluğunun 369 metre, deniz seviyesinden
yüksekliğinin ise 587 metre olduğunu hatırlatan Bakanlık, Kule’nin bu özelliği
ile Avrupa’nın en yüksek kulesi olduğunu ifade etti. Dünyanın çeşitli
bölgelerinden gelen yabancı turistlerin Kule’ye büyük ilgi gösterdiklerini
belirten Bakanlık, Kurban Bayramı süresince Kule’de keyifli anlar yaşayan
ziyaretçilerin çektikleri fotoğraf ve videolarla ziyaretlerini
ölümsüzleştirdiğini aktardı.
Bakanlık, Çamlıca Kulesi’nin hediyelik eşya mağazaları,
kafeteryası ve eşsiz İstanbul manzarasına hâkim seyir terasları ve 2,5 milyon
ziyaretçi kapasitesi ile İstanbul’un ekonomisine ve turizmine katkı sağlayacak
bir cazibe merkezi haline geldiğini vurguladı.