
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı
Abdulkadir Uraloğlu, Doğunun Boğaz Köprüsü olarak anılan Nissibi Köprüsü’nü 10
yılda 6 milyon 62 bin aracın kullandığını bildirdi. Bakan Uraloğlu, 10 yıllık
süreçte zamandan 1,6 milyar lira, akaryakıttan 1,7 milyar lira olmak üzere
toplam 3,3 milyar lira tasarruf sağladıklarını da kaydetti.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı
Abdulkadir Uraloğlu, Doğunun Boğaz Köprüsü olarak anılan Nissibi Köprüsü’nün
hizmete açılışının 10. yılı dolayısıyla yazılı açıklamada bulundu. Uraloğlu, 21
Mayıs 2015 tarihinde vatandaşların hizmetine sunulan köprünün, Güneydoğu
Anadolu karayolu ulaşım ağı içerisinde en önemli geçiş noktalarından birini
oluşturduğunu söyledi.
“Toplam 3,3 Milyar Lira
Tasarruf Sağladık”
Bakan Uraloğlu, Atatürk
Barajı’nın su tutmasıyla yıllarca feribot aracılığıyla sağlanan Adıyaman ile
Diyarbakır arasındaki ulaşımın Nissibi Köprüsü sayesinde kesintisiz hale
getirildiğini belirterek açıklamasında şu ifadelere yer verdi:
“Diyarbakır’ın batı, Adıyaman’ın
doğu illerine olan ulaşımını 40 kilometre kısaltan köprü ile seyahat süresi
feribota göre yaklaşık bir buçuk daha kısa sürüyor. Nissibi Köprüsü’nü açıldığı
günden bu yana 6 milyon 62 bin araç kullanırken 10 yıllık süreçte zamandan 1,6
milyar lira, akaryakıttan 1,7 milyar lira olmak üzere toplam 3,3 milyar lira
tasarruf sağladık. Çevreye zararlı egzoz emisyonu 99 bin ton azaldı.”
610 Metre Uzunluğunda İnşa
Edildi
Köprünün teknik özellikleri
hakkında da bilgi veren Bakan Uraloğlu, “Adıyaman ve Diyarbakır arasındaki en
kısa karayolu ulaşımını sağlayan Nissibi Köprüsü, gergin eğik kablo askılı
olarak inşa edildi. Orta açıklığı 400 metre, kenar açıklıkları 105’er metre
olmak üzere toplam 610 metre uzunluğundaki köprü; 24,5 metre genişliğinde, 4
şeritli olup kule yüksekliği ise tam 96 metredir.” açıklamasında bulundu.