
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı
Abdulkadir Uraloğlu, Dörtyol-Hassa Demiryolu ve Otoyol Projesi için 1,55 milyar
Euro dış finansman sağlandığını açıkladı. Bakan Uraloğlu, projenin İskenderun
Limanı’nu Orta Koridor’a bağlayacağını belirterek “Amanos Dağları’nın altından
geçecek tüneller üç farklı tüpten oluşacak ve her birinin uzunluğu yaklaşık 20
kilometre uzunluğunda olacak. Sayın Cumhurbaşkanımızın temin edilen finansmanı
onaylamasının ardından en kısa zamanda yer teslimini yaparak inşaata
başlayacağız.” dedi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı
Abdulkadir Uraloğlu, 1,55 milyar Euro dış finansman sağlanan Dörtyol–Hassa
Demiryolu ve Otoyolu Projesi hakkında açıklamada bulundu. Bakan Uraloğlu, finansmana
ilişkin anlaşmaların Hazine ve Maliye Bakanlığı ile Societe Generale arasında
imzalandığını belirterek, İsveç İhracat Kredi Kuruluşu (EKN), İslam Kalkınma
Bankası bünyesinde faaliyet gösteren İslam Yatırım Sigortası ve İhracat Kredisi
Şirketi’nin (ICIEC) garantisi altında çeşitli ticari bankaların da sürece
katıldığını söyledi. Bakan Uraloğlu, “Sayın Cumhurbaşkanımızın temin edilen
finansmanı onaylamasının ardından en kısa zamanda yer teslimini yaparak inşaata
başlayacağız.” ifadelerini kullandı.
İskenderun’u Gaziantep’e En
Kısa Yoldan Bağlayacak
Bakan Uraloğlu, projenin
tamamlanmasıyla İskenderun Körfezi’nden Amanoslar’ın ardındaki endüstriyel
alanlara ve Gaziantep’e hem kara hem de demiryoluyla doğrudan ulaşım
sağlanacağını belirtti. Bakan Uraloğlu, “Dörtyol-Hassa hattı,
İskenderun-Gaziantep ve İskenderun-Kahramanmaraş arasındaki mesafeyi
kısaltacak. Proje İskenderun Limanı’nı Orta Koridor’a bağlayacak, Akdeniz’e
ulaşımı kolaylaştıracak” dedi.
Dev Tünel Projesi
Toplam 55 kilometre demiryolu
hattı ve 25 kilometre otoyol içeren projenin ilk etabı hakkında bilgi veren
Bakan Uraloğlu, sözlerine şu şekilde devam etti:
“Proje kapsamında, bir demiryolu
hattı tüneli ile 2 gidiş 2 geliş olmak üzere toplam 4 şeritli iki otoyol tüneli
inşa edilecek. Amanos Dağları’nın altından geçecek tüneller üç farklı tüpten
oluşacak ve her birinin uzunluğu yaklaşık 20 kilometre uzunluğunda olacak.
Proje iki etaptan oluşacak olup, tünel yapımını kapsayan ilk etabı Hassa
kavşağında sona erecek. Karayolu bağlantısı ise Toprakkale-İskenderun
Otoyolu’ndan Dörtyol Kavşağı’na bağlanarak Amanos Dağları altından geçip Hassa
üzerinden Kırıkhan-Nurdağı arasındaki mevcut karayoluna entegre edilecek.”
Hatay’ın Sanayi ve Turizm
Potansiyeli Artacak
Uraloğlu, projenin ilk etabı
kapsamında inşa edilecek 25 kilometrelik demiryolu ile yıllık 16,3 milyon yolcu
ve yaklaşık 10 milyon ton yük taşıma kapasitesinin oluşturulacağını belirterek
hattın, bölge illerinin lojistik kapasitesini artırarak sanayi üretiminden
turizme kadar pek çok alanda hareketlilik sağlayacağını vurguladı.
Mesafeler Kısalacak
Bakan Uraloğlu, Dörtyol-Hassa
Projesinin gerçekleştirilmesi ile mevcut durumda, 235 kilometre olan
Kilis-Osmaniye-İskenderun güzergâhının 38,3 kilometre; 77,3 km olan
Kırıkhan-İskenderun-Dörtyol güzergâhı 15,27 kilometre, 121 kilometrelik
Nurdağı-Osmaniye-Dörtyol (Payas) güzergâhının 20,6 kilometre, 78,8 kilometrelik
Dörtyol-Kırıkhan-Hassa güzergâhının 53,4 kilometre ve 84 kilometrelik
Payas-Fevzipaşa arasındaki demiryolu güzergâhının ise 29,6 kilometre
kısalacağını kaydetti.