Logo

ULAŞTIRMA BAKANI KARAİSMAİLOĞLU: 1915 ÇANAKKALE KÖPRÜSÜ YENİ TÜRKİYE’NİN MESAJIDIR

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, son 20 yılda karayolu yatırımlarında gerçekleştirilen ‘reform’ niteliğindeki gayretlerle “destan” yazıldığını belirtti ve 1915 Çanakkale Köprüsü ile bu yolda tarihi bir eşiğe gelindiğini söyledi. Karaismailoğlu, “Bu eşsiz proje; ‘iç ve dış mihraklardan medet uman, ata mirasına sahip çıkmayı beceremeyenlere’ yeni Türkiye’nin bir mesajıdır. 1915 Çanakkale Köprümüz de ‘en’lerin projesi olarak Lapseki-Gelibolu arası feribot seferi ile 1.5 saat, bazen de saatler süren geçiş süresini sadece 6 dakikaya indirecek. Böylece atalarımızın kanlarıyla sulanmış Çanakkale Boğazı’na adeta bir mühür vuracak” dedi.

 

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Karayolları Genel Müdürlüğü, TÜHİS ve Türkiye Yol-İş Sendikası arasında gerçekleştirilen istişare toplantısına katıldı. Sosyal güvenlik mevzuatı ile birlikte, toplu iş sözleşmesinin kapsamı ve sendika-işveren ilişkilerinin ele alınacağı bu toplantıyı çok önemsediklerini belirten Karaismailoğlu, “Tüm diğer ulaşım modlarımızla birlikte karayolları, ülkemizin can damarıdır. Her zaman söylediğimiz gibi yollarımız akarsular gibidir. Geçtiği her yere yeni yatırım fırsatları, üretim imkanları ve istihdam olanakları sağlarken, ekonomimizi büyütüyor, ticari hayatı geliştiriyor. Eğitim ve kültürel hayata canlılık katıyor. Böylece, milletimize iş, aş, refah ve huzur getiriyoruz. Cumhurbaşkanımızın vizyonu ve liderliğinde; 2003-2021 yıllarında ülkemizin ulaşım ve haberleşme yatırımları için yaptığımız yaklaşık, 1 trilyon 169 milyar liralık yatırım içinde karayollarımızın oranı yüzde 61. Yatırım miktarı ise 711 milyar lirayı aştı” dedi.

 

OTOYOLLARIMIZIN UZUNLUĞUNU İKİYE KATLADIK

 

Son 20 yılda Türkiye’nin karayolu yatırımlarında kelimenin tam anlamı ile gerçekleştirilen ‘reform’ niteliğindeki gayretlerle “destan” yazıldığını ve yazılmaya da devam edileceğini vurgulayan Karaismailoğlu, konuşmasına şöyle devam etti:

“AK Parti iktidara geldiğinde ülkemiz genelinde 6 bin 100 kilometre olan bölünmüş yol uzunluğunu, el birliğiyle 28 bin 550 kilometreye ulaştırdık. Otoyollarımızın toplam uzunluğunu ikiye katladık. Bin 714 kilometreden alıp, 3 bin 532 kilometreye çıkardık. Tünel uzunluğunu tam 12 kat artışla 50 kilometreden aldık, 651 kilometreye ulaştırdık. Köprü ve viyadük uzunluklarını, 311 kilometreden aldık, 724 kilometreye çıkardık. Karayolu yatırımlarımızda 7/24 esasına göre ‘canla başla’ çalışarak ülkemizin ulaştırma altyapısına çağ atlatmanın haklı gururunu hep birlikte yaşıyoruz. Çünkü halkımızın refahını artırmak, gençlerimize müreffeh bir gelecek sunmak hepimizin amacı. Türkiyemizi, dünyanın en büyük 10 ekonomisinden birine dönüştürmek istiyoruz. Bu yolda son dönemeçteyiz. Yine de daha yapacak çok işimiz var. Bu nedenle; ‘Durmak yok yola devam’ diyoruz. Karıncalar gibi çalışarak; yollarımızı inşa etmeye, refahımızı artırmaya, Türkiye’mizin kalkınma hamlesini desteklemeye hep birlikte devam edeceğiz. Yeni hedeflerimizle bu tarihi adımları destekleyeceğiz. Cumhuriyet’imizin 100. kuruluş yıldönümünde; otoyol uzunluğunu 3 bin 843 kilometreye, bölünmüş yol uzunluğunu 29 bin 516 kilometreye çıkaracağız. Köprü ve viyadük uzunluğunu 771 kilometreye, tünel uzunluğunu da tam 720 kilometreye yükselteceğiz. Hedeflerimize ulaşmak için dün olduğu gibi yarın da omuz omuza, inanarak, isteyerek birlikte çalışacağız ve yine başaracağız.”

 

1915 ÇANAKKALE KÖPRÜSÜ YENİ TÜRKİYE’NİN MESAJIDIR

 

Bu yolda tarihi bir eşiğe daha gelindiğine işaret eden Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu, “1915 Çanakkale Köprüsü ve Malkara-Çanakkale Otoyolu projemizin 26 Şubat’ta açılışını yapacağız. Yeni Türkiye’nin geleceğini kara yolcu kardeşlerimizle birlikte aydınlatmaya devam edeceğiz. 1915 Çanakkale Köprüsü ve Malkara-Çanakkale Otoyolu projemizin yapımını, 2 milyar 545 milyon avro yatırımla tamamladık. Yaklaşık 5 bin 100 personel ve 740 adet iş makinesi ile gece gündüz çalışarak inşa ettiğimiz bu eşsiz proje; ‘iç ve dış mihraklardan medet uman, ata mirasına sahip çıkmayı beceremeyenlere’ yeni Türkiye’nin bir mesajıdır. Ülkemizin bölgesinin lider ülkesi olduğunun, en büyük göstergesinden bir tanesidir. 2023 metrelik orta açıklığı ile Cumhuriyet’imizin 100. kuruluş yıl dönümünü sembolize edecek Köprümüz; ‘dünyanın en büyük orta açıklıklı asma köprüsü’ unvanına sahip olacak. 318 metrelik çelik kuleleri Çanakkale Deniz Zaferi’nin kazanıldığı 18 Mart 1915’i işaret edecek. Dünyanın en yüksek kulelerine sahip asma köprüsü olacak. Bu projemizle; Malkara-Çanakkale Otoyolu güzergahı 40 kilometre kısaltırken, 1915 Çanakkale Köprümüz de ‘en’lerin projesi olarak Lapseki-Gelibolu arası feribot seferi ile 1.5 saat, bazen de saatler süren geçiş süresini sadece 6 dakikaya indirecek. Böylece atalarımızın kanlarıyla sulanmış Çanakkale Boğazı’na adeta bir mühür vuracak. 1915 Çanakkale Köprüsü sadece bir köprü olmanın ötesinde aziz şehitlerimizin hatırasını da bağrında taşıyan eşsiz bir abide olacak. Çanakkale Boğazı’nın yakut bir gerdanlık gibi taşıyacağı Köprü’müz, şehit atalarına saygılı, milli bağımsızlık bayrağını taşıyan, dünyayla rekabet eden yeni Türkiye’nin en güzel, en doğru eserlerinden biri olacak.”

 

YILLIK 37.5 MİLYAR TL’LİK TASARRUFA HEP BİRLİKTE İMZA ATTIK

 

2003-2020 yılları arasındaki karayolları yatırımlarıyla Türkiye ekonomisine çok ciddi katkılar sağlandığını dile getiren Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Karaismailoğlu, bunların; Gayri Safi Milli Hasıla için 109 milyar 250 milyon lira, üretim içinse 237 milyar 539 milyon lirayı aştığını söyledi. Yatırımların katkılarının bu rakamlarla sınırlı olmadığını vurgulayan Karaismailoğlu, “Mevcut durum itibarıyla; toplam uzunluğu 28 bin 550 kilometre olan bölünmüş yollarda seyahat eden vatandaşlarımız, yıllık 447 milyon saat zaman ile yaklaşık 2.020 milyon litre akaryakıt tasarrufu sağladılar. Seyahat süresindeki kısalmalardan kaynaklı olarak yaklaşık; 12 milyar 788 milyon liralık işgücü tasarrufu ve 24 milyar 740 milyon liralık akaryakıt tasarrufu olmak üzere; toplam yıllık 37 milyar 528 milyon liralık tasarrufa hep birlikte imza attık. Ayrıca çevrenin korunması için çok kritik olan emisyon salımından da 4,44 milyon ton azalma sağladık. Ülkemiz ekonomisinin yatırım, istihdam, üretim, ihracat ve cari fazlayla büyütme yolunda atılan adımları, her türlü koşulda, kararlılıkla destekliyoruz” diye konuştu.

 

PANDEMİ SÜRECİNDE ALINAN TEDBİRLERLE ŞANTİYELERİMİZİ HEP AÇIK TUTTUK

 

Özellikle pandemi sürecinde alınan tedbirlerle şantiyeleri hep açık tuttuklarını ifade eden Karaismailoğlu, bu sayede 2020 yılında dünya ekonomisi yüzde 3,1 küçülürken, Türkiye’nin yüzde 1,8 ile büyüyen ikinci ülke olduğunu söyledi. 2021 yılında ise Türkiye’nin ilk çeyrekte yüzde 7,2, ikinci çeyrekte yüzde 21,7, üçüncü çeyrekte yüzde 7,8 oranında büyüyerek bir önceki yılki başarısını katladığını kaydetti. İhracatta Cumhuriyet tarihi rekorunun yine bu olumsuzluklara rağmen 2021 yılında kırıldığını aktaran Karaismailoğlu, şu değerlendirmelerde bulundu:

“Pandemi sonrasında ülkemizin sağladığı dış ticaret ve büyüme rakamlarında sizlerin katkıları çok büyüktür. Tüm bu katkıları; toplam 74 bin 64 kişilik dev bir aile olarak gerçekleştiriyoruz. Tüm bu büyüme ve kalkınma için emek sarf eden çalışanlarımıza toplu iş sözleşmelerinde destek oluyoruz. Enflasyona ezdirilmemeleri konusunda azami gayret gösteriyoruz. Bakanlığımızı temsilen TÜHİS’in Yol-İş Sendikamız ile Şubat 2023’e kadar geçerli olan Toplu İş Sözleşmesi’nde ayrıca sosyal destekler de sunuyoruz. 19’uncu dönem Toplu İş Sözleşmemizde; kadın istihdam alanları genişletilirken, aidat kesintileri ve servis ücret destekleri de sağladık. Bakanlığımıza bağlı, ilgili ve ilişkili kuruluşlarda da yine sendikalarımızla, işçi-işveren ilişkilerimiz yoğun ve etkin bir şekilde devam ediyor. Otoyollar, bölünmüş yollar, köprü ve viyadükler yapmak kadar, yollarımızın bakım onarım ve trafiğe açık tutulması da son derece önemli. Karayollarımız, karla mücadele çalışmalarını; 12 bin 645 personel ve 10 bin 916 adet makine ve ekipman, araç takip sistemi desteği ile 446 merkezde 7/24 esasına göre başarıyla yürütüyor, yürütmeye devam edecektir.”

 

MİLLETİMİZ, ŞANTİYELERİ TOPRAKLA KAPATANLARI ÇOK İYİ GÖRMEKTEDİR

 

Sahada işin başında canla başla çalışılmaya devam edildiğini aktaran Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu, “Milletimiz de bu emeklerimizi takdirle karşılıyor. Milletimiz, suyu getirenle, testiyi kıranları, hizmet getiren ile ‘temel atmama’ töreni düzenleyenleri, metro ve raylı sistemlerle hayata hız ve konfor katanlarla, şantiyeleri toprakla kapatanları, güçlü yönetim ve ilkeli ittifakla ülke için çalışanlar ile yabancı ülkelere mektup yazanları çok iyi görmektedir. Bizler; Tokat yöresinin bir türküsünde olduğu gibi, ‘yola yolladım seni, yollar yormasın seni’ diyen kadirşinaz halkımızı sevdiklerine yorulmadan kavuşturmayı hedef belirledik. Halkımızın gönlüne giden yollar yapıyoruz. ‘Durmak yok, yola devam’ diyoruz” dedi.

Fotoğraflar