Logo

ULAŞTIRMA BAKANI KARAİSMAİLOĞLU: KONYA’DA BÖLÜNMÜŞ YOL UZUNLUĞUNU %647 ARTTIRDIK

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Konya’daki bölünmüş yol uzunluğunu yüzde 647 arttırarak bin 167 kilometreye ulaştırdıklarına dikkati çekti ve “Bizden önce Konya’daki karayolları yatırımları için sadece 972 milyon lira harcanmışken, 2003-2021 döneminde biz bu miktarı 11 kat artırarak 11 milyar 563 milyon liraya çıkardık” dedi.

 

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Akşehir Anayol Köprülü Kavşağı ve Akşehir-Tuzlukçu Yolu açılış töreninde konuştu. Yapılan her yeni yolun geçtiği yerin istihdamına, üretim ve ticaret hacmine, kültür ve sanat faaliyetlerine can kattığını belirten Karaismailoğlu, “İktidardaki 19’uncu yılını dolduracak olan AK Parti döneminde de başta karayolları olmak üzere ulaşımın her alanında adeta destan yazıldı. Bizler milletimizden aldığımız güçle, milletimizle birlikte destan yazarken, yani karıncalar gibi çalışırken, birileri de istikrarı bozmak için her türlü şer odağı ile iş birliğine gitmekten sakınmadılar. Ancak her zaman şiarımız; ‘halka hizmet, Hak’ka hizmet’ oldu. O nedenle bu boş sözlere hiç aldırmadık. Hizmet siyasetinden asla sapmadık” dedi.

 

EDİRNE’DEN ŞANLIURFA’YA, KESİNTİSİZ OTOYOL BAĞLANTISI TESİS ETTİK

 

Marmaray aracılığı ile Asya’dan Avrupa’ya en kısa ticari yolu inşa ettiklerine dikkati çeken Karaismailoğlu, Edirne’den Şanlıurfa’ya kesintisiz otoyol seyahatini mümkün kıldıklarını söyledi. “Milli haberleşme uydumuz Türksat 6A’yı 2023 yılının ilk çeyreğinde fırlatmak için çalışmalarımızı sürdürüyoruz” diyen Karaismailoğlu, konuşmasına şöyle devam etti:

“Demiryollarında reform sürecini başlatarak kullanılan, inşa edilen ve planlanan Yüksek Hızlı Tren hatlarımızla ülkemizin dört bir yanına modern, güvenli ve çevreci ulaşım götürüyoruz. Yatırımlarımızda aslan payını karayolu sektörümüz aldı. Hem doğu-batı koridorlarında hem de kuzey-güney akslarında altyapı ve üstyapı problemlerini büyük ölçüde çözdük. 2003 yılı öncesi mevcut 6 bin 101 kilometre uzunluğundaki bölünmüş yol ağımızı 28 bin 402 kilometreye çıkardık. Osmangazi Köprüsü’nün dahil olduğu İstanbul-İzmir Otoyolu’nu, Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nün içinde olduğu Kuzey Marmara ile Ankara-Niğde ve Menemen Çandarlı otoyollarını bitirdik. Ankara Niğde Otoyolu’nu tamamlayarak Edirne’den Şanlıurfa’ya bin 230 kilometre uzunluğunda kesintisiz otoyol bağlantısı tesis ettik. 50 kilometre olan toplam tünel uzunluğumuzu ise 567 kilometre artırarak 631 kilometreye yükselttik.”

 

KONYA’DA BÖLÜNMÜŞ YOL UZUNLUĞUNU BİN 167 KİLOMETREYE ULAŞTIRDIK

 

Karayollarındaki gelişmeleri Konya’daki karayolu ağına bakarak da görmenin mümkün olduğunu anlatan Karaismailoğlu, “Bizden önce Konya’daki karayolları yatırımları için sadece 972 milyon lira harcanmışken, 2003-2021 döneminde biz bu miktarı 11 kat artırarak 11 milyar 563 milyon liraya çıkardık. 972 milyon lira nere; 11,5 lira milyar nere? Konya’nın bölünmüş yol uzunluğunu 167 kilometreden alıp, yüzde 647 artışla bin 167 kilometreye ulaştırdık. 167 km nere; bin167 km nere? 2003’te sadece 97 km BSK’lı yol var iken, bin 139 km daha BSK yaparak toplamda bin 236 kilometreye yükselttik. 600 kilometre tek yol yapım ve onarımı gerçekleştirdik” diye konuştu.

 

DEVAM EDEN 15 AYRI KARAYOLU PROJESİNİN BEDELİ 6.1 MİLYAR TL’Yİ AŞIYOR

 

Çalışmaları burada bırakmadıklarının altını çizen Karaismailoğlu, devam eden 15 ayrı karayolu projesinin toplam bedelinin 6 milyar 110 milyon lirayı aştığını söyledi. Konuşmasında Akşehir’in önemine dikkati çeken Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu, şu değerlendirmelerde bulundu:

“Akşehir; tarihi, doğal zenginlikleri ve kültür mirası Nasrettin Hocası ile Göller Yöresi Turizm Gelişim Bölgesi içerisinde yer alan çok önemli merkezimiz. Konya’nın Ege’ye açılan kapısı konumuyla, tarih boyunca önemli bir ulaşım güzergâhı da olmuştur. Bu nedenle Akşehir’in bölgedeki yerleşkelere ve Polatlı üzerinden Başkent Ankara’ya yüksek standartlı bağlanması çalışmaları kapsamında Akşehir-Yunak-Ankara İl Sınırı Yolunu projelendirdik. Akşehir Anayol Köprülü Kavşağı ve Akşehir-Tuzlukçu Yolu, 94,6 kilometre uzunluğundaki ‘Polatlı-Yunak-Akşehir’ projesi içerisinde yer alıyor. Akşehir- Tuzlukçu Ayrımı arasında kalan 21 kilometrelik kesim 2x2 şeritli, bitümlü sıcak karışım kaplamalı bölünmüş yol standardında tamamlandı. Proje kapsamında; 85 metrelik Akşehir Anayol Köprülü Kavşağı, 29 metrelik Devlet Demir Yolları Üstgeçidi, 23 metrelik Adıyan Köprüsü ve 35 metrelik Yunak Kavşak Köprüsü ve bağlantı yolları da yer alıyor. Ayrıca, (Akşehir-Yunak) Ayrımı-Tuzlukçu İl Yolu’nun 2 kilometresi bölünmüş, 6 kilometresi tek yol olmak üzere 8 kilometrelik kesimi de bitirildi.”

 

EGSOZ EMİSYONUNU 2 BİN 100 TON AZALTACAĞIZ

 

Hayata geçirilen proje ile Doğu-Batı aksında bölünmüş yol ağı üzerinde yer alan Akşehir’in Kuzey-Güney yönündeki ulaşım ağını da bölünmüş yol haline getirerek bölgedeki ulaşım standardını arttırdıklarını kaydeden Karaismailoğlu, daha önce sathi kaplamalı tek yol olarak hizmet veren Akşehir -Tuzlukçu Ayrımı arasını bölünmüş yol haline getirdiklerini söyledi. Yeni yapılan alt geçitlerle, menfezlerle ve kavşaklarla hızlı, güvenli ve konforlu bir trafik akışı sağladıklarını ifade eden Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Karaismailoğlu, artık trafik yoğunluğundan kaynaklanan beklemelerin ortadan kalkacağına vurgu yaptı. Karaismailoğlu, “Zamandan 5,6 milyon TL, akaryakıttan 5,2 milyon TL olmak üzere yıllık toplam 10,8 milyon TL tasarruf sağlayacağız. Ayrıca araçların çevreye bıraktıkları egzoz emisyonu da 2 bin 100 ton azaltacağız.” dedi.

 

ANKARA-ANTALYA ARASINA ALTERNATİF GÜZERGÂH

 

“Polatlı-Yunak-Akşehir” projesinin tamamının hizmete sunulmasıyla Akşehir’in, Ankara’ya bölünmüş yol ağı ile bağlanacağının altını çizen Karaismailoğlu, böylece, Ankara-Antalya arasında alternatif bir güzergâhın hizmete sunulacağını kaydetti. “Ayrıca; ülkemizde doğu-batı yönünde ulaşım sağlayan iki önemli devlet yolumuz D-200 ve D-300 arasında bölünmüş yol bağlantısı da tesis edilecek” diyen Karaismailoğlu, bölgenin kalkınması ve gelişmesinin çok daha hızlı olacağını sözlerine ekledi.

Açılışın ardından Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu, yeni yolda test sürüşü yaptı.

Fotoğraflar