
ULAŞTIRMA VE ALTYAPI BAKANI KARAİSMAİLOĞLU: 1915 ÇANAKKALE KÖPRÜSÜ İLE GEÇİŞ 6 DAKİKAYA DÜŞTÜ, ZAMANDAN 3.6 MİLYON SAAT TASARRUF SAĞLANDI
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, 1915 Çanakkale
Köprüsü’nden 2 milyondan fazla aracın geçtiğini açıkladı ve “Malkara-Çanakkale
Otoyolu ve 1915 Çanakkale Köprüsü ile yoldan 27,8 milyon kilometre, zamandan
3.6 milyon saat tasarruf sağladık” dedi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil
Karaismailoğlu, yaptığı yazılı açıklamada 20 yılda 100 yıllık yatırım yaparak
tarihe imza attıklarını vurguladı. Mega projeleri bir bir hayata geçirdiklerini
aktaran Karaismailoğlu, İstanbul Havalimanı, Rize-Artvin Havalimanı, Avrasya
Tüneli, Yavuz Sultan Selim Köprüsü, Osmangazi Köprüsü, 1915 Çanakkale
Köprüsü’nün bu yatırımlar arasında yer aldığını belirtti.
2 MİLYONDAN FAZLA ARAÇ ÇANAKKALE KÖPRÜSÜ’NDEN GEÇTİ
Yatırımların hem üretime hem
milli gelire hem de istihdama katkı sağlamasının yanında ciddi ekonomik
tasarruflar sağladığının altını çizen Karaismailoğlu, 18 Mart’ta hizmete açılan
Malkara-Çanakkale Otoyolu ve 1915 Çanakkale Köprüsü’nün ekonomiye olan etkilerini
açıkladı. 1915 Çanakkale Köprüsü’nden açıldığı günden bu yana 2 milyondan fazla
aracın geçiş yaptığını duyuran Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu,
“Malkara-Çanakkale Otoyolu ve 1915 Çanakkale Köprüsü’nün yapım ve işletme
döneminde; milli gelire 2.8 milyar dolar, üretime 6.1 milyar dolar, ihracata
531 milyon dolarlık katkı sağladık. 133.6 milyon dolarlık vergi geliri elde
ederken, istihdama yıllık ortalama etkisi 27 bin kişi oldu” ifadelerini
kullandı.
YILLIK TOPLAM 415 MİLYON DOLARLIK TASARRUF
Zamandan 382 milyon dolar,
akaryakıttan 31,3 milyon dolar, emisyondan 1.9 milyon dolar olmak üzere yıllık
toplam 415 milyon dolar tasarruf sağlandığını bildiren Karaismailoğlu,
“İlklerin ve enlerin projesi ile saatler süren yolculuğu, 6 dakikaya düşürdük.
27,8 milyon kilometre yol, 3,6 milyon saat zaman tasarrufu sağladık” dedi.
“İLK”LERİN VE “EN”LERİN PROJESİ
“1915 Çanakkale Köprüsü,
Çanakkale Boğazı’na vurulan mühür ve eşsiz bir abidedir. Köprümüz, enlerin,
ilklerin ve rekorların projesidir” diyen Karaismailoğlu, açıklamasına şöyle
devam etti:
“Projemizi, planlanandan 1.5 yıl
önce bitirdik ve halkımızın hizmetine sunduk. Köprü, 2 bin 23 metre orta
açıklık ve 770’er metre yan açıklıkları ile birlikte köprümüz 3 bin 563 metre
uzunluğunda. 365 ve 680 metrelik yaklaşım viyadükleri ile birlikte toplam geçiş
uzunluğu da 4 bin 608 metreye ulaşıyor. Dünyada bu kadar uzun orta açıklıklı
ikiz tabliyeli tasarlanan ilk köprü olarak tarihe geçti. 318 metre kule
yüksekliği ve 16 metrelik mimari amaçlı top mermisi figürüyle deniz
seviyesinden 334 metre yüksekliği ile dünyanın en yüksek kulelere sahip asma
köprüsü ünvanına sahip. 1915 Çanakkale Köprümüz bizim için çok kıymetli olan
pek çok sembolü bağrında taşıyor. 2 bin 23 metre orta açıklık,
Cumhuriyet’imizin 100. yılı olan 2023’e atıftır. 318 metrelik çelik kuleleri,
18 Mart 1915 Çanakkale Zaferi’ne işarettir. 16 metrelik mimari amaçlı top
mermisi figürleri, top mermilerini insanüstü bir güçle sırtlayan Seyit
Onbaşı’ya saygımız, selamımızdır. Kırmızı-beyaz renkli kuleler, al bayrağımızı
işaret ediyor.”
GÜNÜ BİRLİK TARTIŞMALAR YERİNE, MEGA PROJELERE ODAKLANDIK