Logo

ULAŞTIRMA VE ALTYAPI BAKANI KARAİSMAİLOĞLU, İHRACATÇILARLA BİR ARAYA GELDİ

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, ihracatçılarla bir araya geldi, bakanlığın yatırımları ve 2053 vizyonu ile ilgili değerlendirmelerde bulundu.

 

 

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Hizmet İhracatçıları Birliği (HİB) tarafından düzenlenen Hizmet İhracatı Sinerji ve İşbirliği Çalıştayı’na katıldı. Her alanda çok ciddi yatırımlarının bulunduğunu kaydeden Karaismailoğlu, dünyayla rekabet edecek şekilde çalışmalarına devam ettiklerini söyledi.

183 milyarlık dolarlık yatırım sayesinde toplam Gayri Safi Yurt İçi Hasıla'ya tam 548 milyar dolarlık etki yaptıklarını aktaran Karaismailoğlu, “Yine, 1.138 milyar dolarlık üretime etkimiz oldu. Yine istihdama da toplam 17,9 milyon kişi katkı sağlamış oldu. Bütün sektörlerde 183 milyar dolarlık yatırımın sonucunda bunları ülkemize kazandırmış olduk” ifadelerini kullandı.

 

İSTANBUL HAVALİMANI DÜNYANIN EN BAŞARILI PROJELERİNDEN BİRİ

 

Yapılan yatırımların çevreye ve ekonomiye sağladığı tasarruflara da değinen Karaismailoğlu, devlet bütçelerini ve kaynaklarını doğru kullanarak hayata geçirdikleri projelerin önemine değindi. Avrasya Tüneli'nin, İstanbul trafiğini rahatlattığını ve dünyanın en özel projelerinden biri olduğuna işaret eden Karaismailoğlu, İstanbul Havalimanı’nın dünyanın en başarılı projelerinden olduğunu söyledi. Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu, "Burası hiç yaşamın ve yeşilin olmadığı, bakmayın bazıları Kuzey ormanları falan bahsediyor ama hiç öyle bir şey de burada yoktu. 200-300 metre derinliğindeki taş ocaklarının, kum ocaklarının olduğu ve insanların, hayvanların giremediği bir bölgede devletten bir kuruş çıkmadan tam 10 milyar avroluk bir yatırım yaparak dünyanın en iyi havalimanlarından birini ürettik ve şu anda dünyanın gıptayla baktığı özel projelerden biri. Avrupa'da birinci, dünyada da beşinci en iyi ve en yoğun havalimanlarından biri. Hakikaten dünyadaki en başarılı projelerden biri. Hem 10 milyar euroluk bir yatırım yaptırdık devletten bir kuruş çıkmadan ve 25 yıl sonucunda da tam 26 milyar avro bir kira geliriyle burayı, buradaki sözleşmeyi 25 yıl sonra kapatacak bir proje olarak önümüzde. Bu proje 25 yıl sonra, yüzyıllar boyu bu ülkeye hizmet edecek dünyanın en kıymetli işlerinden biri" diye konuştu.

 

SADECE İHRACAT İÇİN DEĞİL, YAŞAM İÇİN DE BU YOLLAR GEREKLİYDİ

 

Doğru projelerin, doğru finans yöntemleriyle hayata geçirilmesinin önemine işaret eden Karaismailoğlu, projeleri bu anlayışla yaptıklarını ve devletin kasasına ek gelir sağladıklarını kaydetti. 818 milyon dolarlık yatırımla inşa edilen Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nün 6'ncı yılını kutladıklarına işaret eden Karaismailoğlu, "Toplam tasarrufu 1 milyar 619 milyon dolar. Yani yapım maliyetinin bugüne kadar iki katını sağlamış olduk bu doğru projeler sayesinde. Bugün de yaklaşık 110 bin araç günlük geçiş sağlıyor. Sadece ihracat için değil, yaşam için de bu yollar gerekliydi” dedi.

 

ÜRETTİĞİMİZ PROJELERDEN KENDİ BÜTÇESİNİ OLUŞTURAN BAKANLIĞA DÖNÜŞECEĞİZ

 

Kuzey Marmara Otoyolu, Osman Gazi Köprüsü ve İstanbul-İzmir Otoyolu yatırımlarına da değinen Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu, bu tür kaliteli, güvenli ve konforlu yolların aynı zamanda istihdam ve sanayinin gelişimine katkı sağladığını vurguladı. Karaismailoğlu, 2025 yılından sonra projelere verilen destekle gelir akışının birbirini dengelediğine dikkati çekti ve "2036'lara geldiğimizde hiçbir projeye destek vermediğimiz gibi sözleşmesi biten projeleri yeniden gelir akışlı finansal yönetime dönüştürdüğümüzde artık bu projelerden topladığımız gelirlerle Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı; Türkiye'nin en büyük yatırımcı bakanlığına, ürettiği projelerden kendi gelirini, bütçesini oluşturan bakanlığa dönüşünüyor" ifadelerini kullandı.

 

MARMARAY’DA 745 MİLYON KİŞİ TAŞIDIK

 

Yap-işlet-devret projelerinin yanında kamu bütçesiyle hazırlanan projelere ilişkin de bilgi veren Karaismailoğlu, 3,2 milyar dolarlık yatırım bütçesiyle hayata geçirilen Marmaray'ın bugüne kadar 745 milyon kişiyi taşıdığını bildirdi. İstanbul-Ankara Yüksek Hızlı Tren projesinden de bahseden Karaismailoğlu, Türkiye'de şu anda demir yolu yatırımı ağırlıklı dönem geçirdiklerini ve 4 bin 500 kilometrelik demir yolu ağında çalışma yapıldığını dile getirdi. 2053 hedeflerine de değinen Karaismailoğlu, şöyle devam etti:

“Geçen yıl 225 milyar dolar ihracata ulaştık. Bu yıl 250 milyar dolara inşallah ulaşacağız ama bu her yıl katbekat artarak devam edecek. O yüzden bu altyapıyı daha da geliştirmemiz gerekiyor. O yüzden önümüzdeki 30 yıllık planı da yaptık. 2053'e gelindiğinde bölünmüş yol ağını 38 bin kilometreye çıkaracağız. Demir yolu ağımızı 28 bin 500 kilometreye çıkarıyoruz. Havalimanı altyapımız tamamlandı aslında, devam eden 3 havalimanı inşaatımız var, onları da tamamlayacağız. Liman sayımızı da 235'e çıkaracağız."

 

2053 YILINA KADAR 197,9 MİLYAR DOLARLIK YATIRIM YAPACAĞIZ

 

Bakan Karaismailoğlu, 2053 yılına geldiğinde 197,9 milyar dolarlık yatırım yapacaklarını aktararak, "Buradan da milli gelire 1 trilyon dolarlık katkı sağlayacağız. Üretime 2 trilyon dolarlık katkı sağlayacağız. İstihdama da 28 milyon kişi katkı sağlayacağız. Elektrikli araçlar için uygun altyapıları tamamlayacağız. Yüksek hızlı tren ve hızlı trene ulaşmış il sayımızı 8'den 52'ye çıkaracağız. Hava yolundaki yıllık yolcu sayımızı 210 milyondan 344 milyona yükselteceğiz. Yıllık demir yolu yük taşımasını 38 milyon tondan 448 milyon tona çıkaracağız. Yani sizler için ulaşımda hiçbir sıkıntı yok. Ulaştırma altyapısı hazır. Siz yeter ki üreteceksiniz, ihracat yapacaksınız, biz de sizin önünüzdeki bütün tıkanıklığı ortadan kaldıracağız. O yüzden ulaştırmayla ilgili hiçbir derdiniz yok" şeklinde konuştu.

Fotoğraflar