
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, uluslararası karayolu
hatlarından birine nefes aldıracak Aşık Şenlik Tüneli’nde ışığın görüldüğünü
belirterek, proje ile güzergahın 4 kilometre kısalacağını, yılda 4,4 milyon
liralık tasarruf sağlanacağına dikkati çekti.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil
Karaismailoğlu, Aşık Şenlik Tüneli’nin ışık görme töreninde konuştu. Üç kıta ve
iki büyük deniz havzasının ortasında yer alan Türkiye’nin, stratejik konumu ve
uluslararası ulaşım sistemlerinin kavşak noktasında yer aldığını belirten
Karaismailoğlu, “Bu denli öneme sahip olan ülkemizin ulaşım ve haberleşme
yatırımları için son 20 yılda, 1 trilyon 337 milyar liranın üzerinde yatırım
yaptık. Hükümetlerimiz döneminde; 6 bin 100 kilometre olan bölünmüş yol uzunluğumuz
yaklaşık 28 bin 650 kilometreye ulaştı. Sadece 50 kilometre olan karayolları
tünel uzunluğunu bugün 651 kilometreye çıkarmanın mutluluğunu yaşıyoruz”
ifadelerini kullandı.
MESAFELERİ KISALTTIKÇA GÜVENLİK, KONFOR, HIZ ARTTI
“Biz mesafeleri kısalttıkça;
güvenlik arttı, konfor arttı, hız arttı” diyen Karaismailoğlu, konuşmasına
şöyle devam etti:
“Bu da ulusal ve uluslararası
ticaretimize canlılık katmak demektir. Milletimize yeni iş kapıları, istihdam
olanakları demektir. Hem bugünün hem de yarının Türkiye’sinin refahı, huzuru
demektir. Karayollarının yanı sıra demir, deniz, havayolları ile birlikte
haberleşme ve iletişim alanlarında da dünyanın gıpta ile baktığı ülkeler
arasında yerimizi aldık. Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu hattını açarak Asya’dan
Avrupa’ya kesintisiz demiryolu bağlantısı sağladık. Uzayda izi olmayanın
dünyada gücünün olmayacağına inanıyoruz. Ülkemiz, 2021 yılı içerisinde, Türksat
5A ve Türksat 5B haberleşme uydusunu başarı ile uzaya gönderen dünyanın nadir
ülkeleri arasında yerini aldı. Yerli ve milli haberleşme uydumuz Türksat 6A’yı
Cumhuriyetimizin 100. kuruluş yıl dönümünde uzaya göndereceğiz.”
ARDAHAN’A 6,5 MİLYAR TL’YE YAKIN YATIRIM YAPILDI
Ülke genelinde, ulaşım ve
iletişimde büyük işlere imzalar atarken, Ardahan’ın da çalışmalardan hak ettiği
nasibini aldığındı dile getiren Karaismailoğlu, bugüne kadar Ardahan’ın ulaşım
ve iletişim yatırımları için 6 milyar 538 milyon liraya yakın yatırım
yapıldığını açıkladı. 2003’e kadar Ardahan’da bölünmüş yol bulunmadığına
dikkati çeken Karaismailoğlu, “Bugün 131 kilometre bölünmüş yolumuz
bulunmaktadır. Bitümlü sıcak kaplamalı yolu olmayan Ardahan’a 132 kilometre
sıcak asfaltlı yol yaptık. Ardahan’da; 280 kilometrelik tek yol yapım ve
iyileştirme gerçekleştirdik. 632 metre uzunluğunda 16 köprü inşa ettik.
Ardahan’da tutarları 2 milyar 549 milyon lirayı aşan 9 karayolu projesine de
devam ediyoruz. 79 kilometrelik Türkiye-Gürcistan Azerbaycan yolunu çift hatlı
ve sinyalizasyonlu olarak inşa ettik. Yolumuzu 30 Ekim 2017’de hizmete açarak,
Asya’dan Avrupa’ya kesintisiz demiryolu bağlantısı sağladık. 2021 yılında bu
hattan taşınan yük miktarını bir önceki yıla göre yüzde 80 oranında artırdık.
Anadolu’da bin yıllık Türk tarihinin başladığı yerlerden olan, sıradağlar,
vadi, plato, göl ve göletleriyle bu cennet vatan parçasında, uluslararası
karayolu hatlarından birine nefes aldıracak Aşık Şenlik Tüneli inşaatında bugün
ışığı görüyoruz” dedi.
AKTAŞ SINIR KAPISI VE GÜRCİSTAN’A KADAR YÜKSEK STANDARTLI BİR ULAŞIM
SAĞLAYACAĞIZ
Toplam uzunluğu 16,3 kilometre
olan Çıldır-Aktaş Yolu’nun 8 kilometresinin daha önce hizmete açıldığını
anımsatan Karaismailoğlu, Aşık Şenlik Tüneli’nin de içinde bulunduğu kalan yol
kesiminin 8,4 kilometre olduğunu söyledi. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı
Karaismailoğlu, “Hattın en önemli geçiş noktası olan Mozeret Geçidi’nde inşa
ettiğimiz Aşık Şenlik Tüneli, birisi 2 bin 312 metre, diğeri de 2 bin 34 metre
olan iki tüpe sahiptir. Tünelimiz tamamlandığında, Ardahan ve Doğu Anadolu
Bölgemizin, Çıldır üzerinden Aktaş Sınır Kapısı ve Gürcistan’a kadar yüksek
standartlı bir ulaşım sağlayacağız. Bedeli 659 milyon 321 bin lira olan
projemizle güzergah 4 kilometre daha kısalacak.
Zamandan 2,2 milyon lira, akaryakıttan da 2,2 milyon lira olmak üzere,
bir yılda 4,4 milyon liralık tasarruf sağlayacağız. Bununla birlikte bu güzel
dağlara salınan karbon miktarı 450 ton daha azalacaktır” diye konuştu.
KARAYOLLARIMIZ ÜLKEMİZİN “KILCAL DAMARLARIDIR”
Türkiye’nin imarı için yapılan
yolların, tıpkı akarsular gibi geçtikleri, gittikleri yerlere canlılık kattığını
vurgulayan Karaismailoğlu, şu değerlendirmelerde bulundu;
“Bizler ülkemizi bir vücuda,
yollarımızı da damarlarımıza benzetiyoruz. Hele hele, karayollarımız ülkemizin
her bir köşesine ulaşan ‘kılcal damarlardır.’ Cumhurbaşkanımızın önderliğinde
‘durmak yok, yola devam’ ilkesinin gereği olarak gece-gündüz, canla başla
çalışarak, siz değerli halkımızın gönüllerine giden yolları inşa ediyoruz.
Ardahan’dan Çıldırlı Aşık Şenlik’in dizeleriyle seslenmek istiyorum; Ehli İslam
olan işitsin bilsin. Can sağ iken yurt vermeyiz düşmana.”