Logo

ULAŞTIRMA VE ALTYAPI BAKANI KARAİSMAİLOĞLU, BAKIRKÖY-KİRAZLI METRO HATTININ İLK RAY KAYNAĞINI YAPTI KAYAŞEHİR- BAKIRKÖY SAHİL ARASI SEYAHAT SÜRESİ 39 DAKİKAYA DÜŞECEK

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Bakırköy-Bahçelievler-Güngören-Bağcılar (Kirazlı) Metro hattının ilk ray kaynağını yaptı. Metro hattı projesinde yüzde 78 ilerleme kaydedildiğini bildiren Karaismailoğlu, hattın saatte 80 kilometre hızla günde 1 milyon yolcu kapasitesi ile İstanbullulara hizmet edeceğini söyledi. Hattın 2023 yılının ikinci yarısında işletmeye alınması ile Kayaşehir-Bakırköy sahil arası seyahat süresi 39 dakikaya düşeceğinin altını çizen Karaismailoğlu, 25 yıllık toplam ekonomik kazancın ise 1,2 milyar dolar olacağını vurguladı.

 

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Bakırköy-Bahçelievler-Güngören-Bağcılar (Kirazlı) Metro Hattı İlk Ray Kaynağı Töreni'ne katıldı. Törende konuşan Karaismailoğlu, Türkiye’nin doğusu, batısı, kuzeyi, güneyi demeden, topyekûn hizmet anlayışıyla yatırımın, istihdamın, üretimin, turizmin, ticaretin, altyapısını inşa ettiklerini belirtti.

Türkiye genelinde 5 bine yakın şantiyede, 700 bine yakın çalışma arkadaşıyla yarının ihtiyaçlarını en doğru şekilde karşılayacak yatırımları bir bir inşa ettiklerini aktaran Karaismailoğlu, “Bütün dünya krizlerle boğuşurken, Türkiye yatırımlarını artırarak devam ediyor. Hizmet ve eser fırtınası estirmeye devam ediyoruz. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak sadece Ekim ve Kasım ayları bile çok büyük ve önemli ulaşım projelerinin açılışını yaptığımız bir dönem oldu. İlk olarak 2 Ekim’de Pendik-Sabiha Gökçen Havalimanı Metro Hattımızın açılışını gerçekleştirdik. Ardından; Çanakkale Ayvacık-Küçükkuyu Yolu ve Assos-Troya Tünelleri, Malatya-Hekimhan Yolu Diyarbakır Çevre Yolu, Bitlis Çevre Yolu, Bandırma Kavşağı ve Bağlantı Yolları, Gaziantep GAZİRAY, Yeni Yusufeli bağlantı yolları ile 56 kilometre uzunluğunda 39 adet tünel ve 21 köprü viyadük ve son olarak bu hafta sonu Cumhurbaşkanı’mızın katılımları ile ülkemizin en yüksek viyadüğü olan Eğiste Hadimi Viyadüğü’nü ve açtık. Perşembe günü 70 kilometre uzunluğunda Ağrı Hamur Tutak Patnos bölünmüş yolunu, cumartesi günü de Şanlıurfa çevre yolunu vatandaşımızın milletimizin hizmetine açacağız” ifadelerini kullandı.

 

BİRİLERİ GİBİ ALGI SİYASETİ DEĞİL, HİZMET VE ESER SİYASETİ YAPIYORUZ

 

İstanbul’da Bakırköy-Bahçelievler-Güngören-Kirazlı Metro projesinin ilk ray kaynağı törenini gerçekleştirerek çok önemli bir aşamayı geride bıraktıklarını vurgulayan Karaismailoğlu, dünyanın en önemli metropollerinden İstanbul’u dev eserlerle buluşturduklarını söyledi.  Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu, “Bugüne kadar; Marmaray, Avrasya Tüneli, İstanbul Havalimanı, Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve Kuzey Marmara Otoyolu, Osmangazi Köprüsü, İstanbul-Ankara HT Hattı, Çamlıca Kulesi ve Pendik-Sabiha Gökçen Havalimanı Metrosu ile birlikte 270 kilometreyi bulan raylı sistem ağı gibi dev projeler ile İstanbul’u bambaşka bir noktaya taşıdık. Tabii bunlarla yetinmeyeceğiz. İstanbul’u geleceğe taşıyacak proje ve yatırımlarımızda hız kesmek olmaz. Bizde durmak yok, yola devam ilkesi vardır. Çünkü, birileri gibi algı siyaseti değil, hizmet ve eser siyaseti yapıyoruz” diye konuştu.

 

İSTANBUL’U BAŞTAN BAŞA MODERN RAYLI SİSTEM AĞLARIYLA DONATIYORUZ

 

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak İstanbul’da dünyanın en özgün ve modern kent içi raylı sistem projelerini bir bir hayata geçirdiklerini vurgulayan Karaismailoğlu, İstanbul’un Türkiye’nin her bir şehrinden evladını bağrında yaşattığını dile getirdi. “Onlara iş oluyor, aş oluyor. Tabii nüfusu ve araç sayısı da artıyor; trafik problemi de artıyor. Trafik sıkışıklığını ortadan kaldırmanın en etkili yolu hiç şüphesiz toplu taşıma ve raylı sistemleri yaygınlaştırmaktır” diyen Karaismailoğlu, İstanbul’u baştan başa modern raylı sistem ağlarıyla donattıklarını söyledi.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Karaismailoğlu, İstanbul’da halkın hizmetine sunulan raylı sistemlerin uzunluğunun Pendik-Sabiha Gökçen Havalimanı hattı ile birlikte 270 kilometreye ulaştığının altını çizerek, konuşmasına şöyle devam etti:

“İstanbul’da an itibarıyla; Gayrettepe-Kağıthane-Eyüp-İstanbul Havalimanı Metro Hattı, Küçükçekmece Halkalı-Başakşehir-Arnavutköy-İstanbul Havalimanı Metro hattı, Altunizade-Ferah Mahallesi-Çamlıca - Bosna Bulvarı Raylı Sistem hattı, Başakşehir-Çam Sakura Şehir Hastanesi - Kayaşehir Metro Hattı, Kazlıçeşme-Sirkeci Raylı Sistem ve Yaya Odaklı Yeni Nesil Ulaşım Projesi ve Bakırköy sahilden başlayıp Bahçelievler, Güngören, Bağcılar, Kirazlı Metro Hattı Projesi olmak üzere 96 kilometre uzunluğundaki 6 hatta 7/24 esasıyla çalışmalarımıza devam ediyoruz. Yapımı devam eden projelerimiz bittiğinde İstanbul’un raylı sistem ağını 363 kilometreye yükselteceğiz. Milletimizin, İstanbullunun hayatı kolaylaştıkça, konforu arttıkça heyecanımız da artıyor; hizmet aşkımız da katlanıyor. İstanbul’da kentsel hareketliliği teşvik edecek ve insanımızı aktif hareketliliğe, toplu taşıma ve akıllı ulaşım çözümlerine yönlendirecek çalışmalarımıza da devam edeceğiz.”

 

PROJEDE YÜZDE 78 İLERLEME KAYDEDİLDİ

 

Bakırköy-Bağcılar Kirazlı Metro hattımızın ray kaynağına başlayarak projede çok önemli bir aşamayı daha geride bıraktıklarını kaydeden Karaismailoğlu, “Mühendislik açısından en zorlu koşullarda çok yoğun nüfusun yaşadığı ilçelerimizde çalışmamıza rağmen, çevreyi koruyarak tünel kazılarımızın tamamı, betonarme imalatlarımızın da büyük bir kısmını tamamladık. Tünel kazılarımızı bitirdiğimiz 7 Mayıs’ta da sizlerle bir araya gelmiş, çalışmalarımızı paylaşmıştık. O günden bugüne büyük gelişmelere imza attık. Çalışmalarımıza hızla devam ettik ve proje genelinde toplam ilerleme oranımız yüzde 78’e ulaştı. Hiç kimsenin şüphesi olmasın ki vatandaşlarımıza daha konforlu ve güvenli bir ulaşım alternatifi sağlayacak olan bu metro hattını bir an önce bitirmek adına çalışmalarımıza 7 gün 24 saat esasına göre tüm mühendislik gereklerini yerine getirerek devam ediyoruz. Hattımızı 2023 yılı ikinci yarısında hizmete alacağız” şeklinde konuştu.

 

TOPLAM EKONOMİK KAZANÇ 1,2 MİLYAR DOLAR OLACAK

 

7 istasyonu bulunan Bakırköy-Kirazlı Metro hattının 8,4 kilometre uzunluğunda olduğunun altını çizen Karaismailoğlu, bu istasyonların Bakırköy Sahil, Özgürlük Meydanı, İncirli, Haznedar, İlkyuva, Yıldıztepe, Molla Gürani olduğunu söyledi. Hattın saatte 80 kilometre hızla günde 1 milyon yolcu kapasitesi ile İstanbullulara hizmet edeceğine dikkati çeken Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Karaismailoğlu, açıklamasına şöyle devam etti:

“Hattın işletmeye alınması ile Kayaşehir-Bakırköy sahil arası seyahat süresi 39 dakika, Çam ve Sakura Şehir Hastanesi – İncirli arası seyahat süresi 31 dakika, Kayaşehir-Kirazlı arası seyahat süresi 27 dakika, Başakşehir Metrokent-Bakırköy Özgürlük meydanı arası seyahat süresi 30 dakika olacak. Bakırköy-Bağcılar Kirazlı Metro Hattımızın 25 yıllık projeksiyonda; karayolu bakım ve işletmeden elde edilen kazanç 536 milyon dolar, trafik kazalarının engellenmesi sonucu elde edilen kazanç 16.1 milyon dolar, zaman kazancı 689.9 milyon dolar olmak üzere toplam 1,2 milyar dolar olacaktır. Sadece bu ekonomik kazanç dahi gerçek anlamda kimin İstanbul için çalıştığının en güzel göstergesidir. Milletimiz zaten ‘Suyu getirenle, testiyi kıranı’ gayet iyi biliyor.”

 

İSTANBULLULAR İBB’NİN DE SORUMLULUKLARINI VE GÖREVLERİNİ HATIRLAMASINI BEKLİYOR

 

Pendik –Sabiha Gökçen hattının ardından şimdi sırada Kağıthane- İstanbul Havalimanı ve Başakşehir- Kayaşehir Metro hatlarının olduğuna vurgu yapan Karaismailoğlu, saatte 120 kilometre ile Türkiye’nin en hızlı metrosu unvanına sahip, dünyanın sayılı metrolarından olacak 37,5 kilometrelik Beşiktaş (Gayrettepe)- Kağıthane –Eyüp- İstanbul Havalimanı Metrosu’nun, Kağıthane-Havalimanı kesiminin yapımını tamamladıklarını belirtti.

Metro hattını sinyalizasyon testleri biter bitmez, kısa süre içinde hizmete sunacaklarını dile getiren Karaismailoğlu, “Başakşehir - Çam ve Sakura Şehir Hastanesi- Kayaşehir Metrosu’nun yapımını da hızla tamamladık. Testlerimizin devam ettiği bu hattımızı da yakında hizmete açıyoruz. İstanbul’un her köşesine raylı sistemi eriştirmemiz lazım. İstanbul ulaşım ana planı; İstanbul’un 1100 kilometre metro hattına ihtiyacı olduğunu gösteriyor. Bu nedenle İstanbullular metro yatırımlarının birinci derece sorumlusu olan İBB’nin de sorumluluklarını ve görevlerini hatırlamasını bekliyor. Bizler de günübirlik tartışmalar yerine, ülkemizi ve İstanbul’u geleceğe taşıyacak mega projeleri hayata geçirmeye devam edeceğiz. Gördüğünüz gibi, İşimize bakıyoruz. Çünkü; milletimizin kaderini, bugününü, geleceğini kimsenin keyfine bırakacak değiliz. Hiç kimsenin şüphesi olmasın ki Cumhurbaşkanı’mızın liderliğindeki hükümetlerimizin Türkiye genelindeki hizmetleri artarak devam ediyor. Dev eserler ve simge yapılar ile İstanbul’u ve Türkiye’yi geleceğe taşıyacak proje ve yatırımlarımızı sürdüreceğiz. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak bundan sonra da milletimize sunduğumuz hizmetin denetçisi ve takipçisiyiz” diyerek sözlerini tamamladı.

Fotoğraflar