
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, sezon açılışında
balıkçılara eşlik etti, onlarla birlikte “vira bismillah” dedi. Mavi vatandaki
gücün her geçen gün pekiştirildiğine dikkat çeken Karaismailoğlu, “Hem
balıkçılarımızı destekliyoruz, onların daha kaliteli, güvenle hizmet
verebilmesi için ülkemizin dört bir tarafında kaliteli, konforlu balıkçı
barınakları yapıyoruz, yapmaya da devam edeceğiz” ifadelerini kullandı.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı
Karaismailoğlu, Poyrazköy Balıkçı Barınağı'nda 2022-2023 Su Ürünleri Av Sezonu
açılışına katıldı. Denize açılmadan önce açıklama yapan Karaismailoğlu,
"Yeni Sezonun açılmasından dolayı heyecanlıyız. İnşallah bereketli,
hayırlı bir sezon geçiririz ve teknelerimiz balıkla dolar. Biz bu akşam sizleri
dinleyeceğiz, sizlere eşlik edeceğiz" ifadelerini kullandı.
4,5 aylık bir aradan sonra yeni
sezona hazır olunduğunu dile getiren Karaismailoğlu, balıkçılığın zor ve
meşakkatli olduğunu, balıkçıların tüm vatandaşların sofrasına ucuz ve kaliteli
balık göndermek için büyük bir özveriyle çalışacaklarını, emek üreteceklerini
kaydetti. İstanbul Boğazı'nın önemine işaret eden Karaismailoğlu, "Boğaz
da balık göç yollarının önemli bir geçiş güzergahı. İstanbul Boğazı'nın
kıyılarında Karadeniz tarafında, Marmara Denizi'nde önemli balık avlanma
alanları var. Poyrazköy, Rumeli Feneri, Sarıyer bunlar tabii balıkçılıkla
geçinen köylerimiz. İnşallah bu sezon verimli bir sezon olarak
geçecektir." diye konuştu.
EN KISA ZAMANDA KANAL İSTANBUL'U YAPARAK BOĞAZ'DAKİ RİSKLERİ ORTADAN
KALDIRACAĞIZ
İstanbul Boğazı'nın dünyanın en
zor geçiş güzergahlarından biri olduğuna işaret eden Karaismailoğlu,
"Özellikle 40 bin civarındaki geminin geçiş yaptığı çok önemli
güzergahlardan birisi. Bu önemli trafik yoğunluğunun olduğu bölgede
balıkçılarımız da önemli bir işlevi yerine getiriyorlar. Tabii Kanal
İstanbul'un planlaması aslında buradaki bu ihtiyaçlarından doğan bir planlama.
O yüzden hem bu küresel lojistik, ticaret hacimlerinin artması hem Marmara
Denizi'nde, Karadeniz'deki bekleme sürelerinin azaltılması, İstanbul Boğazı'nın
yükünün hafiflemesi gerekiyor. Onun için de en kısa zamanda Kanal İstanbul'u da
yaparak Boğaz'daki bu riskleri, tehlikeleri ortadan kaldıracak ve İstanbul
Boğazı'nı İstanbulluların hizmetine sunacak önemli bir proje Kanal İstanbul
projesi. Orada da çalışmalarımız etap etap başladı, devam ediyor. Tabii uzun
soluklu, dünyanın en büyük altyapı projelerinden bir tanesi. Onu da süresi
içerisinde bitirmek için de şu anda ulaşım yollarıyla birlikte hizmetimiz devam
ediyor" değerlendirmelerinde bulundu.
MAVİ VATANIMIZDAKİ GÜCÜMÜZÜ HER GEÇEN GÜN PEKİŞTİRİYORUZ
Bakan Karaismailoğlu, Montrö
Boğazlar Sözleşmesi'nin ülkeye vermiş olduğu hakları yerine getirerek
Boğaz'daki uğraksız geçişlerdeki fiyat tarifesini yeniden düzenlediklerini hatırlattı
ve şöyle devam etti:
"Biz Türkiye olarak İstanbul
Boğazı'ndan uğraksız geçenlerden fener, tahlisiye ve sağlık ücreti alıyorduk.
Onu da günümüz koşullarına uyarlayarak yeni bir düzenlemeyle faaliyete geçirmiş
olduk. Tabii denizlerimiz bizim mavi vatanımız. Egemenlik sınırlarımızın
devamı. O yüzden mavi vatanımızdaki gücümüzü de her geçen gün pekiştiriyoruz.
Hem balıkçılarımızı destekliyoruz, onların daha kaliteli, güvenle hizmet
verebilmesi için ülkemizin dört bir tarafında kaliteli, konforlu balıkçı
barınakları yapıyoruz, yapmaya da devam edeceğiz. Ayrıca balıkçı
barınaklarımızdaki su seviyelerini artırmak için de tarama gemilerimiz bedelsiz
olarak balıkçılarımıza hizmet etmek için dört bir tarafta da
çalışıyorlar."
Türkiye'de, balıkçılık, liman sektörlerinde,
deniz ticaretinde ve gemi inşa sanayisinde çok önemli gelişmeler bulunduğunu
aktaran Karaismailoğlu, "Dünyanın balıkçılık sektöründeki en büyük
ülkeleri olan İzlanda, İrlanda, İngiltere gibi ülkelere balıkçılık avlama ve
balık taşıma tekneleri ihraç ediyoruz. Yine yat gemilerinde de ülkemiz dünyanın
öncülerinden bir tanesi. Bütün sektörlerle birlikte denizcilik sektöründe
varlığımızı bütün dünyaya hissettiriyoruz. Bundan sonra da bunlar devam
edecektir " diyerek sözlerini tamamladı.