
ULAŞTIRMA VE ALTYAPI BAKANI KARAİSMAİLOĞLU: NURDAĞI-GAZİANTEP ARASINDA SEYAHAT SÜRESİ 30 DAKİKAYA DÜŞECEK
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Nurdağı-Gaziantep
yolunu bölünmüş yol standardına yükselteceklerini belirterek, 60 dakikaya kadar
çıkan seyahat süresini 30 dakikaya düşüreceklerine dikkati çekti. Proje ile
yıllık toplam 115 milyon TL tasarruf edileceğini vurgulayan Karaismailoğlu,
bölgedeki ekonomi hacminin büyümesine de önemli bir katkı sağlayacaklarını
söyledi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil
Karaismailoğlu, Nurdağı-Musabeyli Ayrımı-Gaziantep Yolu temel atma törenine
katıldı. Gelişmiş bir medeniyetin ve güçlü bir ülkenin en önemli
göstergelerinden birinin de sahip olduğu ulaşım ağı ve altyapısı olduğunun
altını çizen Karaismailoğlu, karayolu taşımacılığının ülkelerin vazgeçilmez
ulaşım modları arasında yer aldığını söyledi.
“Hem uluslararası hem de yurtiçi
taşımacılık faaliyetlerindeki kilit rolüyle adeta lojistik sistemin kılcal
damarı olarak hayati bir fonksiyona sahiptir” diyen Karaismailoğlu, konuşmasına
şöyle devam etti:
“Yüksek kalitede, kesintisiz,
konforlu ve en üst düzeyde güvenli bir hizmet sunan, yenilikçi değerlerle
bezenmiş, eşit, dengeli, sürdürülebilir kalkınma hamlelerinin öncüsü olan
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, tüm vatandaşlarımız için etkin bir karayolu
ulaşımına imkan sunan yatırımları bir bir hayata geçirdi. Bizden teveccühünü
hiçbir zaman eksik etmeyen milletimizden aldığımız güçle, Türkiye’nin son 20
yılda gerçekleştirdiği atılım, her alanda gözle görülür biçimde vücut buldu.
Her zaman olduğu gibi Türkiye aşkı ile gençlerimize daha iyi bir gelecek, daha
güçlü ve büyük Türkiye bırakmak için karıncalar gibi çalışıyoruz.”
TÜRKİYE’Yİ; ULAŞIMIN HER MODUNDA ULUSLARARASI BİR KORİDORA DÖNÜŞTÜRDÜK
AK Parti iktidarı boyunca 20
yılda, 100 yıllık yatırım ihtiyacı karşılanırken, 2003 yılından bugüne
Türkiye’nin ulaşım ve iletişim altyapısına 1 trilyon 670 milyar liranın
üzerinde yatırım gerçekleştirdiklerini aktaran Karaismailoğlu, Türkiye’yi;
ulaşımın her modunda uluslararası bir koridora dönüştürdüklerini kaydetti.
Karaismailoğlu, “Avrasya Tüneli, Ankara-Niğde Otoyolu, Yavuz Sultan Selim
Köprüsü ve Kuzey Marmara Otoyolu, Osmangazi Köprüsü ve İstanbul-İzmir Otoyolu
ile 1915 Çanakkale Köprüsü ve Malkara-Çanakkale Otoyolu gibi mega karayolu
projelerini başarıyla bitirdik ve milletimizin hizmetine sunduk. Bölünmüş yol
uzunluğumuzu 6 bin kilometrelerden 28 bin 700 kilometrenin üstüne çıkardık.
Kara yollarımızdaki ulaşım hızını güvenli, konforlu hale getirerek trafiğin ve
hareketliliğin önündeki bütün engelleri kaldırdık. Geçit vermeyen dağları
tünellerle, vadileri köprülerle aştık. Karayollarımızdaki tünel uzunluğunu, 13
kattan fazla artırarak, 664 kilometreye çıkardık. Kara yollarımızdaki ulaşımı
hızlı güvenli, konforlu hale getirdik. 20 yıl önce yaklaşık 8 milyon olan araç
sayısı bugün 26 milyona çıkmış olmasına rağmen bugün sahip olduğumuz bölünmüş
yol ağı ile trafik kazası oranları ve can kayıplarını yüzde 82 düzeyinde
azalttık. Konforlu ve emniyetli yollarımızla ulaşımın kalitesini yükselttik”
ifadelerini kullandı.
TÜRKİYE, ARTIK YATIRIMLARIN KAĞNI HIZIYLA KARAR ALINDIĞI DÖNEMİ GERİDE
BIRAKTI
Durmak yok, yola devam diyerek,
2053 yılına kadar karayolu hedeflerini de belirlediklerini vurgulayan Ulaştırma
Bakanı Karaismailoğlu, “Önümüzdeki 30 yılda; bölünmüş yol uzunluğumuzu 38 bin
kilometrenin üzerine, otoyol uzunluğunu da 8 bin 300 kilometrelere çıkarmayı
hedefledik. Bakanlığımız olarak, Türkiye’yi çağın ötesindeki yeniliklerle
buluşturmak için büyük bir çaba gösteriyoruz. 20 yıldır neyin sözünü verdiysek
yerine getirmenin özgüveniyle çalışmalarımıza, başkalarının hayalini bile kuramadığı
yatırımlara devam ediyoruz. Türkiye, artık yatırımların kağnı hızıyla karar
alındığı dönemi geride bıraktı. Ülkemiz, her alanda büyüyen, birbirinden önemli
projeleri hayata geçiren, yaptığı yatırımlarla sadece bölgesinde değil, küresel
planda ana oyun kuruculardan biri haline geldi. Yaptığımız projelerle,
istihdama, ticarete, ekonomiye destek oluyor, adeta kabımıza sığmıyoruz” diye
konuştu.
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip
Erdoğan’ın ‘Yol Medeniyettir’ diyerek açtığı müreffeh yolda, vatana ve millete
hizmet vermeyi sürdürmenin gururunu yaşadıklarını dile getiren Karaismailoğlu,
her yıl belirledikleri yol haritasıyla yapılan binlerce kilometre yolla,
köprüyle, viyadükle Türkiye’nin her bir köşesini ulaşılır kıldıklarını söyledi.
GAZİANTEP’İN ULAŞIM VE İLETİŞİM ALTYAPISINA 20.3 MİLYAR LİRANIN
ÜZERİNDE YATIRIM YAPTIK
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı
Karaismailoğlu, İstiklal Harbi’nde düşmana karşı verdiği şanlı mücadele ile
Yüce Meclis tarafından “Gazi” unvanı ile taçlandırılan Antep’in Türkiye’nin en
müstesna şehirlerinden olduğuna vurgu yaparak, “Hiç şüphe yok ki bugün de
Gaziantep bizlerin gözbebeğidir. Bugün ihracat hacmi bakımından en önde gelen
illerimiz arasında olan Gaziantep, özellikle inovasyon alanında çok önemli
projelere imza atarak son 20 yılda hayata geçirdiği markalaşma ve Ar-Ge
projeleri sayesinde patent liginin de en hızlı oyuncularından biri oldu.
Ülkemiz ekonomisi için böylesi önem taşıyan Gaziantep’i ulaşım ve iletişim
altyapısıyla daha da ileri taşımak boynumuzun borcudur. Bu noktada son 20 yılda
Gaziantep’in ulaşım ve iletişim altyapısına 20 milyar 305 milyon lira üzerinde
yatırım yaptık. 2003’te 116 kilometre bölünmüş yolu vardı, 433 kilometreye
yükselttik. Bugün yaklaşık 4 milyar lira proje bedeli ile
Gaziantep-Nizip-Birecik Yolu, Nizip-Karkamış Yolu, Islahiye-Hassa-Kırıkhan
Yolu, Kahramanmaraş-Narlı-Gaziantep Yolu, Osmaniye-Nurdağı Yolu,
Kahramanmaraş-Nurdağı Yolu, Gaziantep-Kilis Yolu gibi 14 ayrı karayolu
güzergahı ve projemizde de çalışmalarımız devam ediyor” şeklinde konuştu.
YILLIK TOPLAM 115 MİLYON TL TASARRUF EDECEĞİZ
Mevcut Nurdağı-Gaziantep yolunun
ağır taşıt trafiğinin Mersin ve İskenderun Limanlarına ulaşımındaki ana
arterlerden biri olduğuna dikkati çeken Karaismailoğlu, bu nedenle yolu 54
kilometre uzunluğunda, 2x2 şeritli, bitümlü sıcak karışım kaplamalı bölünmüş
yol standardında projelendirilerek yapım çalışmalarına başladıklarını söyledi.
Nurdağı-Gaziantep Devlet Yolu’nun tamamlanıp hizmete sunulmasıyla çok daha
güvenli, konforlu ve hızlı erişim imkanı tesis edileceğine işaret eden
Karaismailoğlu, “Trafik güvenliğini en üst seviyeye çıkaracağız. Bölgede ulaşım
hizmeti sağlayan otoyol ve devlet yolu arasında ulaşımın daha dengeli
dağılmasını sağlayarak, trafik yoğunluğu rahatlatacağız. Mevcut durumda 60
dakikaya kadar çıkan güzergahı 30 dakikaya düşüreceğiz. Yaptığımız yol
sayesinde zamandan 68 milyon TL, akaryakıttan 47 milyon TL olmak üzere yıllık
toplam 115 milyon TL tasarruf edeceğiz. Karbon salınımı da 9 bin 586 ton
azaltacağız. Yapılan her yeni yol, akarsular gibi, geçtikleri yerlerin
istihdamına, üretimine, ticaret, kültür ve sanatına can katmaktadır. Güvenli,
hızlı ve kolay ulaşım; ticaretin, üretimin ve ihracatın en önemli bileşenidir.
Çünkü doğru zamanda, doğru yerde, doğru miktarla bulunmak ticaretin altın
kuralıdır. Bu noktada bölünmüş yol olarak dizayn ettiğimiz yeni yolumuz ile
Gaziantep’in hem yurt içi hem de yurt dışı pazarlarına ulaşım kabiliyetini
arttırarak bölgedeki ekonomi hacminin büyümesine önemli bir katkı sağlayacağız”
dedi.