Logo

ULAŞTIRMA VE ALTYAPI BAKANI KARAİSMAİLOĞLU: EN YÜKSEK AYAKLI KÖPRÜ EĞİSTE HADİMİ VİYADÜĞÜ’NDE ÇALIŞMALARIN YÜZDE 72'Sİ TAMAMLANDI

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Karaismailoğlu, en yüksek ayaklı ve en uzun dengeli konsol köprüsü Eğiste Hadimi Viyadüğü’nde çalışmaların yüzde 72’sinin tamamlandığını açıkladı. Eğiste Hadimi Viyadüğünü Kasım 2022 trafiğe açmayı planladıklarını bildiren Karaismailoğlu, “Viyadüğün tamamlanmasıyla birlikte seyahat süresi 20 dakika kısalacak. Akdeniz Bölgesi ile İç Anadolu Bölgesi’ni kesintisiz şekilde birbirine bağlıyoruz” dedi.

 

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Eğiste Hadimi Viyadüğü şantiyesindeki incelemelerinin ardından açıklama yaptı. “Cumhurbaşkanı’mızın, ‘Yol Medeniyettir’ diyerek bizlere açtığı yolda, vatanımıza ve milletimize kar kış gece gündüz demeden hizmet vermeye devam ediyoruz” diyen Karaismailoğlu, belirlenen yol haritasıyla yapılan her kilometre yolla, köprüyle, viyadükle Türkiye’nin dört bir köşesini bayındır kıldıklarını söyledi.

Yatırımların toplumsal refahın yükseltilmesinde önemli kilometre taşlarından biri olduğunun bilinciyle hareket ettiklerinin altını çizen Karaismailoğlu, doğu-batı, kuzey-güney demeden Türkiye’yi baştanbaşa yüksek standartlı yol ağıyla kuşattıklarını ifade etti.

 

TOROSLARA ADETA BİR MÜHÜR VURUYORUZ

 

Eğiste Hadimi Viyadüğü’nün de Türkiye’nin ulaşım alanında yapımı devam eden en önemli projelerinden biri olduğunu vurgulayan Karaismailoğlu, şöyle devam etti:

“Türkiye’nin en yüksek ayaklı köprüsünü inşa ederek Toroslara adeta bir mühür vuruyoruz. Akdeniz Bölgesi ile İç Anadolu Bölgesi’ni kesintisiz şekilde birbirine bağlıyoruz. Konya-Hadim-Taşkent ile Karaman'ın Sarıveliler-Başyayla-Ermenek ilçelerini birbirine bağlayan Hadim Devlet Yolu üzerinde inşa ettiğimiz bu viyadüğümüz; ülkemizin en yüksek ayak yüksekliğine sahip olmasının yanı sıra yine ülkemizin en uzun dengeli konsol köprüsü olarak da tarihe geçecek ve simge yapılarımızdan biri olacak. Proje kapsamında 1.372 metre uzunluğunda, 166 metre yüksekliğinde, 27 metre genişliğinde, 9 açıklıklı, dengeli konsol tipinde çift viyadük; Türkiye’nin en uzun ve en yüksek dengeli konsollu köprüsünü inşa ediyoruz. Yapım çalışmaları kapsamında kenar ayaklar ve orta ayaklarda temel ve elevasyon imalatları ile sol eksende üstyapı imalatlarının tamamını bitirdik. Sağ eksende ise üstyapıda; 852 metre ilerleme gerçekleştirdik. Yani toplamda sağ ve sol köprüde 2 bin 224 metre üstyapı ilerlemesine karşılık; projede yüzde 72 gerçekleşme sağladık.”

 

SEYAHAT SÜRESİ 20 DAKİKA KISALACAK

 

Geriye kalan 520 metre üstyapı imalatını da bu yıl içinde tamamlamayı ve Eğiste Hadimi Viyadüğünü Kasım 2022 trafiğe açmayı planladıklarını açıklayan Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu, Eğiste Viyadüğü’nün tamamlanmasıyla birlikte, seyahat süresinin 20 dakika kısalacağını söyledi. “Bunun yanı sıra, Türkiye’nin kuzey ve güney aksının en önemli arterlerinden biri olan Konya-Hadim-Taşkent-Alanya güzergahında zaman ve seyahat konforu en üst seviyeye çıkacaktır” diyen Karaismailoğlu, “Dik yokuş ve keskin virajla aşılan Eğiste Deresi geçişindeki ulaşım rahatlayarak, bu bölge artık sürücülerin ‘korkulu rüyası’ olmaktan çıkarak trafik, can ve mal güvenliği en üst seviyeye yükselecektir” dedi.

 

3 BİN 617 ADET KÖPRÜ VE VİYADÜK İNŞA ETTİK

 

Üç kıtanın ortasında bir köprü konumunda olan Türkiye’nin stratejik konumunun gereği olarak tüm ulaşım sistemlerini önce birbirlerine, sonra da dünyaya entegre ettiklerini aktaran Karaismailoğlu, yeni planlamaları da buna uygun şekilde hazırladıklarını dile getirdi. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Karaismailoğlu, “Ne mutlu bize ki Cumhuriyet’imizin, 100. yılının eşiğindeyiz. Projelerimizde de ulaşım, lojistik ve haberleşmede ülkemizi bölgesinde lider, dünyada da önemli bir kavşak noktası haline getirdik ve bu konumumuzu korumaya devam edeceğiz. Bugüne kadar inşa ettiğimiz eserlerde olduğu gibi bundan sonrakilerde de ekonomik bağımsızlığımızı güçlendirmek için çalışmalarımızı sürdüreceğiz. Ülkemizin jeostratejik konumunun avantajlarından hareketle akslarımızdaki uluslararası ticaret ağlarını merkeze alan, küresel ve bölgesel bütünleşmeyi sağlayan çalışmalarımızı da hızla sürdürüyoruz. Geçit vermeyen dağları tünellerle, vadileri köprüler, viyadüklerle aşıyoruz. 2003 öncesi 83 adet olan tünel sayımızı 466’ya, Sadece 50 kilometre olan toplam tünel uzunluğunu da yüzde 1.202 artırarak toplam 651 kilometreye çıkardık. 3 bin 617 adet köprü ve viyadük inşa ederek köprü ve viyadük uzunluğumuzu 727 kilometreye ulaştırdık” değerlendirmesinde bulundu. 

 

PHASELİS TÜNELİ AK PARTİ HÜKÜMETİNİN ÖNEMLİ ESERLERİNDEN BİRİ OLACAK

 

Yarın, açılacak Phaselis Tüneli’nin de AK Parti hükümetinin önemli eserlerinden biri olacağının altını çizen Karaismailoğlu, “Antalya-Kemer-Tekirova-Finike bölünmüş yol hattı üzerindeki tünelimiz sayesinde; yol güzergâhı 2 kilometre, seyahat süresi de 10 dakika kısalacak. Yani, yine ekonomimize ve milletimize kazandıracağız. Yollarımızı inşa ederken yürüttüğümüz politikalar ve faaliyetlerle, dünyada en hızlı gelişim gösteren ülkelerden biri haline geldik. Kısa süre içinde açılışını yaptığımız 1915 Çanakkale Köprüsü, Tokat Havalimanı, Malatya Çevreyolu gibi eserlerle bu gelişime taze kan pompalamaya devam ediyoruz. Yollarımızı inşa ederken yürüttüğümüz politikalar ve faaliyetlerle, dünyada en hızlı gelişim gösteren ülkelerden biri haline geldik. Yatırım maliyeti büyük projeleri, yap-işlet-devret gibi finans modelleriyle hayata geçiriyor, 50 yıllık, 100 yıllık hayalleri, bu dev eserleri çok daha kısa sürelerde vatandaşımızın hizmetine sunuyoruz. Böylece ülke sathında hedeflenen karayolu yatırımlarının da gerçekleştirilmesine imkan sağlıyor, bütünsel ve sürdürülebilir bir kalkınmaya erişimin yolunu açıyoruz. Yani milletimize sadece yol değil, yeni iş imkanları, istihdam sunuyoruz. Ülkemizin kalkınmasına, ekonomisine katma değer sağlıyoruz” diye konuştu.

 

20 YILDA NEYİN SÖZÜNÜ VERDİYSEK YAPTIK

 

2003’te Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın ortaya koyduğu ‘ulaşan ve erişen Türkiye’ vizyonunu 20 yılda hayata geçirdiklerine işaret eden Karaismailoğlu, “Yani, 20 yılda neyin sözünü verdiysek yaptık. Bunun özgüveni ve gururuyla şimdi de ülkemizin yakın geleceği için harekete geçtik. 2035 ve 2053 yılına kadar olan yatırımlarımızı planladık ve hedeflerimizi belirledik. Bildiğiniz gibi Ulaştırma ve Lojistik Master Planı-Ulaştırma 2053 Vizyonumuzun lansmanını yaptık. 5'er yıllık planlamalarla demiryolu, karayolu, denizyolu, havayolu ve haberleşme için 198 milyar dolar yeni yatırım yapacağız. 2053 yılına kadar karayollarında; bölünmüş yol ağımızı 38 bin 60 kilometreye, otoyol ağımızı ise 8 bin 325 kilometreye yükselteceğiz. Akıllı ve otonom teknolojiler ile donatılmış, hızlı, emniyetli yol altyapısı ile kaza oranlarını azaltacağız. Yolculuk planlamalarına göre elektrikli şarj altyapısı tesis edecek, elektrikli araçlar için uygun altyapılar oluşturacağız. Karayollarında fosil yakıt yerine elektrikli ve alternatif enerji kullanımını artıracağız. Gelecek vizyonumuzun en önemli unsurlarından biri, ülkemizin rekabet gücüne ve toplumun yaşam kalitesinin yükseltilmesine katkıda bulunmaktır. Güvenli, ekonomik, konforlu, çevreye duyarlı, kesintisiz, dengeli ve sürdürülebilir bir ulaştırma sistemi oluşturmaktır. Bu çerçevede, gelecekte görmeyi hedeflediğimiz Türkiye fotoğrafını daha da netleştirmekteyiz. Eğiste Hadimi Viyadüğü de en yüksek ayaklı ve en uzun dengeli konsol köprü olarak ülkemizin en önemli ulaşım yatırımlarından biri olmuştur ve gelecek nesillerimize yeni atılımlara ilham verecektir” ifadelerini kullandı.

Fotoğraflar