ULAŞTIRMA VE ALTYAPI BAKANI KARAİSMAİLOĞLU: GAYRETTEPE-KAĞITHANE-HAVALİMANI METRO HATTINDA % 98 İLERLEME KAYDETTİK
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu,
Gayrettepe-Kağıthane-Havalimanı Metro hattında yüzde 98,
Halkalı-Başakşehir-Arnavutköy-İstanbul Havalimanı hattında da yüzde 87 ilerleme
oranına ulaşıldığını bildirdi. Mega şehir İstanbul’un merkezinden, dünyanın göz
bebeği İstanbul Havalimanı’na iki koldan hızlı, kolay, emniyetli ve konforlu
yolculuk sağlanacağını vurgulayan Karaismailoğlu, “Devam eden sinyalizasyon
testleri ve sertifikasyon sürecinin ardından; Kağıthane-Eyüp-İstanbul
Havalimanı arasındaki bölümü 4 ay içerisinde, Gayrettepe-Kağıthane bölümünü de
yıl sonuna kadar halkımızın hizmetine açmayı hedefliyoruz. Hattın işletmeye
açılmasıyla birlikte, Kağıthane ile İstanbul Havalimanı arası seyahat süresi 24
dakikaya, Göktürk-İstanbul Havalimanı arası seyahat süresi 12 dakikaya inecek”
dedi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil
Karaismailoğlu, Gayrettepe-İstanbul Havalimanı Metro Hattında incelemelerde
bulundu. İncelemenin ardından açıklama yapan Karaismailoğlu, “Ulaştırma ve
Altyapı Bakanlığı olarak, tüm personelimizle, mühendisimizle, işçimizle güzel
ülkemizin aydınlık geleceği için çok yoğun bir çalışma yürütüyoruz.
Türkiye’mizin stratejik hedeflerine uygun planlamaları ulusal ve uluslararası
paydaşlarımızla istişare ediyor, devlet aklıyla sonuçlandırıyoruz. Bu titiz
çalışmamız sahadaki arkadaşlarımızın ilmek ilmek işledikleri, alın teriyle
büyüttükleri dev eserlere dönüşüyor. Gururluyuz” ifadelerini kullandı.
20 YILDIR NEYİ HAYAL ETTİYSEK MİLLETİMİZİN HİZMETİNE SUNMAYI BAŞARDIK
Kamu-Özel işbirliği ile yapılan
projelere dikkati çeken Karaismailoğlu, konuşmasına şöyle devam etti:
“ ‘Kamu özel işbirliği
kazandırır’ dedik; Antalya Havalimanı ile Hazinemize 765 milyon euro yatırım, 8
milyar 555 milyon euro da kira bedeli kazandırarak anlaşmayı imzaladık. 2 milyar
138 milyon euro’luk bölümü Hazine’ye girdi şu anda…Gururluyuz çünkü; Tokat’ın
ticaretinin, istihdamının, kalkınmasının önünü açtık. 2 milyon yolcu kapasiteli
Tokat Havalimanımızı milletimizin hizmete sunduk. Gururluyuz çünkü; Marmaray,
Yavuz Sultan Selim Köprüsü, Osmangazi Köprüsü, Avrasya Tüneli, Çamlıca Kulesi,
İstanbul Havalimanı, Filyos Limanı, Yüksek Hızlı Tren Hatları, İzmir-İstanbul,
Ankara-Niğde ve Kuzey Marmara Otoyollarından sonra 18 Mart Çanakkale Deniz
Zaferi’mizin yıl dönümünde Çanakkale Boğazı’na yakut gerdanlığını da taktık.
1915 Çanakkale Köprüsü ve Malkara-Çanakkale Otoyolu ile ülkemize eşsiz bir eser
kazandırdık. Bizi yatırımda, üretimde, ihracatta, istihdamda dünyanın en
büyükleri arasına yükseltecek bu dev projemizi tamamlayarak hem ecdadımıza
saygımızı sunmayı hem de gençlerimize, geleceğimize en güzel armağanı vermeyi
başardık. Cumartesi günüde Malatya şehir içi trafiğini rahatlatacak Malatya
Çevre Yolu’nu hizmete aldık. Gururluyuz çünkü: bunlar sadece son iki haftada
yaptıklarımız. 20 yılda ne dediyse yapmış, neyi hayal ettiyse milletinin
hizmetine sunmayı başarmış AK Parti hükümetleri olarak bu gurur hepimizin.”
İSTANBUL’U RAYLI SİSTEMLERLE NAKIŞ GİBİ İŞLİYORUZ
Türkiye’yi uluslararası ticaret
yollarının kalbi, Yeni İpek Yolu’nun ana güzergahı haline getirirken, kent içi
ulaşım konusunda da önemli adımlar atmaya devam ettiklerini aktaran
Karaismailoğlu, “Çünkü bütünsel kalkınma hedeflerimiz ve ulaşmak istediğimiz
lojistik gelişmişlik düzeyi hem şehirler arasında hem de şehir içinde akıllı
ulaşım yatırımları yapmamızı gerektiriyor. Gayrettepe-İstanbul Havalimanı ile
Halkalı-İstanbul Havalimanı metro hatlarını birlikte takip, kontrol ve
güvenliğini sağlayacağımız kontrol merkezimizdeyiz. Nasıl ki İstanbul
Havalimanı ile bu eşsiz metropolümüzü dünyanın aktarma merkezi haline
getirdiysek, şehrin içini de raylı sistemlerle nakış gibi işliyoruz” dedi.
RAYLI SİSTEM VE DEMİRYOLU ÇALIŞMALARINDA ‘SEFERBERLİK’ İLAN ETTİK
İstanbul’un trafik çilesini
hafifletecek kent içi metro projelerin de sona yaklaşıldığına dikkati çeken
Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu, İstanbul’da şehir içi ulaşımını, daha hızlı,
daha ekonomik, daha çevreci ve daha konforlu hale getirmek için 7/24 hizmet
esasına göre çalıştıklarını söyledi. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak,
Türkiye’deki raylı sistem ve demiryolu çalışmalarında ‘seferberlik’ ilan
ettiklerine vurgu yapan Karaismailoğlu, AK Parti hükümetleri döneminde;
Türkiye’nin ulaştırma ve haberleşme yatırımları için 1 trilyon 337 milyar
liranın üzerinde yatırım yapıldığını belirtti. Bu yatırımlarda demiryollarının
yaklaşık 272 milyar lira ile ön sıralarda yer aldığını kaydeden Karaismailoğlu,
şu değerlendirmelerde bulundu:
“Türkiye’mizi dünyada 8’inci,
Avrupa’da 6’ncı YHT işleticisi ülkesi yaptık. 2013’te hizmete açtığımız asrın
projesi Marmaray’dan bugüne kadar 600 milyonun üzerinde yolcu taşındı. 30 Mart
2022’de Marmaray’da tam 616 bin kişi seyahat etti. Yeni bir rekor kırarak,
günde 1 milyon yolcu hedefimize her geçen gün daha da yaklaşıyoruz. 2016’da
hizmete açtığımız Avrasya Tüneli’nden bugüne kadar tam 81 milyon araç geçti.
Günlük 60 bin araç Avrasya Tüneli’ni şu anda kullanmaktadır. Ülkemizin
ihtiyaçlarını biliyoruz. İstanbul’un ihtiyaçlarını biliyoruz. Devlet aklı,
ileri görüşlülüğü ve planlı bir yaklaşımla İstanbul’u yarınlara eksiksiz olarak
hazırlamak bizim için çok önemli. Tüm ülkemizde olduğu gibi İstanbullular için
de gece gündüz çalışmaya devam edeceğiz. Türkiye genelinde 12 şehrimizde hizmet
veren 811,5 kilometre şehir içi raylı sistem hattının 312,2 kilometresi
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından yapılmıştır. Bakanlığımızda halen
devam eden 14 ayrı proje ile toplam 185 kilometrelik raylı sistem hattı
bulunmaktadır.”
ALGI OPERASYONLARIYLA SİYASİ RANT DEVŞİRMİYORUZ
“Biz, halka hizmeti, Hak’ka hizmet
olarak görüyoruz” diyen Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu, “Başkalarının
yaptıkları hizmetlerin üzerine konup, algı operasyonlarıyla siyasi rant
devşirmiyoruz. Görev alanlarımıza giren işlerden imtina edip, yükü başkalarına
atmıyoruz. Başkalarının ne dediğine kulak asmadan, polemiğe girmeden, eser
siyasetimizden ödün vermeden, milletimiz için çalışmalarımızı sürdüreceğiz.
Bozulan otobüsler, bitirilemeyen metro hatları, yenilenemeyen yollar, bu
zihniyetin en iyi yaptığı şey karşı çıkmak. 15 Temmuz Şehitler Köprüsü, Fatih
Sultan Mehmet Köprüsü’ne Yavuz Sultan Selim Köprüsü’ne, Marmaray’a, Avrasya
Tüneli’ne, İstanbul Havalimanı’na, Osmangazi Köprüsü’ne “istemezük” dediler.
İzmir Otoyolu’na, Kuzey Marmara Otoyolu’na ve tabii 1915 Çanakkale Köprüsü’ne
de karşı çıktılar. Bu gayri ciddi ve kısa vadeli zihniyetleri hiç dikkate
almadık. Neticede bu eserler halkımızın günlük yaşantısına hız getirdi,
tasarruf getirdi, konfor getirdi. Bu zihniyeti dinlemeden yolumuza durmadan
devam ediyoruz” ifadelerini kullandı.
İSTANBUL’DAKİ RAYLI SİSTEMLER AĞI 363 KİLOMETREYE YÜKSELECEK
Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu,
yurt sathında bu göz kamaştırıcı gelişmeler yaşanırken, kuşkusuz İstanbul ve
İstanbulluların da yapılan hizmetlerden yararlandığını kaydeden Karaismailoğlu,
İstanbul’daki raylı sistem ağının 260 kilometre olduğunu, yapımı devam eden
projelerin tamamlanmasıyla, bu rakamın 363 kilometreye yükseleceğini söyledi.
İstanbul’da 7 ayrı hatta, 103 kilometrelik kent içi raylı sistem üzerinde gece
gündüz çalışıldığını aktaran Karaismailoğlu, hatlar hakkında şu bilgileri
verdi;
“Bu hatlarımız;
Pendik-Tavşantepe-Sabiha Gökçen Havalimanı Metro hattı, Bakırköy
(IDO)-Bahçelievler- Güngören-Bağcılar (Kirazlı) Metro hattı, Başakşehir-Çam
Sakura Şehir Hastanesi-Kayaşehir Metro hattı, Küçükçekmece (Halkalı)-Başakşehir
- Arnavutkoy-İstanbul Havalimanı Metro hattı, Altunizade-Ferah
Mahallesi-Çamlıca -Bosna Bulvarı Raylı Sistem Projesi, Kazlıçeşme-Sirkeci Raylı
Sistem ve Yaya Odaklı Yeni Nesil Ulaşım Projesi ve Gayrettepe-Kağıthane-Eyüp-İstanbul
Havalimanı Metro hattıdır. 37,5 kilometrelik Gayrettepe-Kağıthane-Havalimanı
Metro hattımızda yüzde 98 oranında ilerleme kaydettik. Bunun yanında, 31,5
kilometrelik Halkalı-Başakşehir-Arnavutköy-İstanbul Havalimanı hattımızda da
yüzde 87 ilerleme oranına ulaştık. Projelerimiz tamamlandığında, Mega şehir
İstanbul’un merkezinden, dünyanın göz bebeği İstanbul Havalimanı’na iki koldan
kolay, emniyetli ve konforlu yolculuk sağlanacak. Bununla birlikte
Küçükçekmece, Başakşehir, Arnavutköy, Eyüp, Kağıthane, Şişli ve Beşiktaş
ilçeleri bu metro hatları ile birbirine bağlanacak. Devam eden sinyalizasyon
testleri ve sertifikasyon sürecinin ardından; Kağıthane-Eyüp-İstanbul
Havalimanı arasındaki bölümünü 4 ay içerisinde, Gayrettepe-Kağıthane bölümünü
de yıl sonuna kadar halkımızın hizmetine açmayı hedefliyoruz. Hattın işletmeye
açılmasıyla birlikte, Kağıthane ile İstanbul Havalimanı arası seyahat süresi 24
dakikaya, Göktürk-İstanbul Havalimanı arası seyahat süresi 12 dakikaya inecek.
Aynı şekilde; Esenler-İstanbul Havalimanı arası seyahat süresi 45 dakika,
Taksim-İstanbul Havalimanı arası seyahat süresi 41 dakika, Arnavutköy- Beşiktaş
arası seyahat süresi 36 dakika, Başakşehir (Metrokent)-Kağıthane arası seyahat
süresi 48 dakika, Küçükçekmece- Kemerburgaz arası seyahat süresi de 50 dakika
olacaktır. Bunun yanında; Zincirlikuyu-İstanbul Havalimanı arası seyahati 33
dakikada, 4. Levent- İstanbul Havalimanı arası seyahati de 35 dakikada
yapabilecektir.”
BU PROJEDE ÜLKEMİZ İLKLERİ YAŞAYACAK
İstanbul’u raylı sistem hatları
ile örerken, bu hatlardaki metro araçlarının da yerli üretim olması için yoğun
gayret sarf ettiklerine vurgu yapan Karaismailoğlu, havalimanı metro
araçlarındaki yerlilik oranını yüzde 60 olarak belirlediklerini söyledi. Bu
projede Türkiye’nin ilkleri yaşayacağına dikkati çeken Karaismailoğlu, “İlk
defa bu projede motorları yerli olarak üretilmiş metro trenleri kullanılacak.
Tren sinyalizasyon ve ara yüz çalışmaları, yerli imkanlarla hayata geçirilecek.
İlk kez metro araçlarında yerli elektrik sistemleri ve yerli bataryalar
kullanıyoruz. Yine metro araçlarımızda özel düzenlenmiş valiz ve
bisiklet-scooter bağlama alanları yer alacak. Hatlarımızın sinyalizasyon
sistemlerinde de ‘ilk’leri yaşayacağız. Havalimanı metro hatlarımızda, ilk defa
yerli imkanlarla geliştirilen sinyalizasyon sistemlerini kullanıyoruz.
Sinyalizasyonla ilgili sahada yazılım, donanım test ve montajları tamamlandı.
Kontrol merkezi ile trenler arasında haberleşme test ve güvenlik kontrollerinde
son aşamaya geldik. Toplam 69 kilometre uzunluğundaki, Gayrettepe-İstanbul
Havalimanı ve Halkalı-İstanbul Havalimanı işletmesi için, birisi Terminal-2
istasyonunda, diğeri de Depo sahasında olmak üzere iki kontrol merkezi inşa
ettik. Kontrol merkezlerimizde tüm ana hat, istasyonlar ve trenler, depo ve
atölye sahası başta olmak üzere her yer kontrol edilebilecek. Her iki hattın
kontrol merkezinde tüm sistem ve ağlar kendi içinde yedekli olacak çalışacak”
diye konuştu.
GÜNÜBİRLİK TARTIŞMALAR YERİNE, ASRIN PROJELERİNİ YAPIYORUZ