
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı
Abdulkadir Uraloğlu, Avrasya Tüneli’nin ülke ekonomisine 9 yılda 2,6 milyar
dolar katkı sağladığını açıkladı.
Bakan Uraloğlu, “Tünel, 9 yıllık
işletme sürecinde 250 milyon saat zaman, 304 bin ton yakıt tasarrufu sağladı”
dedi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı
Abdulkadir Uraloğlu, Asya ve Avrupa kıtalarını deniz tabanının altından
birleştiren çift katlı ilk ve tek karayolu tüneli olan Avrasya Tüneli’nin 9.
yıldönümü vesilesiyle açıklamada bulundu.
Bakan Uraloğlu, tünelin 20 Aralık
2016 tarihinde resmi açılışının yapıldığını hatırlatarak “İstanbul’un Asya ve
Avrupa yakalarını 5 kilometrelik çift katlı denizaltı karayolu tüneliyle
birleştiren Avrasya Tüneli, Kazlıçeşme ile Göztepe arasında yaklaşım
yollarıyla beraber toplam 14.6 kilometrelik bir güzergahta inşa edildi.”
ifadesini kullandı.
Proje kapsamında, Avrupa ve Asya
yakalarında yer alan yaklaşım yolları genişletilerek kavşak, araç alt
geçitleri ve yaya üstgeçitleri inşa edildiğini kaydeden Uraloğlu, “Sadece hafif
taşıtlar tarafından kullanılacak şekilde tasarlanan tünelden motosiklet,
otomobiller ve minibüsler geçebiliyor. Avrasya Tüneli’nden 2025 yılında günde
ortalama 77 bin araç geçişiyle garanti seviyesinin yüzde 8 üzerine çıktık.”
dedi.
“Ülke Ekonomisine Katkısı
Toplamda 2,6 Milyar Dolara Ulaştı”
Söz konusu güzergahta ulaşım
mesafelerinin yaklaşık 10 kilometre kısaltılmasıyla önceden 100 dakikaya varan
seyahat süresini 15 dakikaya kadar indirmeyi amaçladıklarını da belirten Bakan
Uraloğlu, açıklamasında şu ifadelere yer verdi:
“ Avrasya Tüneli, sahip olduğu
ileri teknoloji ve mühendislik altyapısıyla, kıtaları birleştiren güzergâhı
sayesinde İstanbul Boğazı geçişine hızlı, ekonomik, güvenli, konforlu ve çevre
dostu bir alternatif sunuyor. Kozyatağı–Bakırköy koridoru baz alınarak yapılan
hesaplamalara göre; tünel, 9 yıllık işletme sürecinde 250 milyon saat zaman,
304 bin ton yakıt tasarrufu sağladı. 139 bin tonluk emisyon azalımıyla Avrasya
Tüneli, 5,5 milyon ağacın sağlayacağı çevresel etkiye eşdeğer bir katkı sundu.
687 milyon araç/kilometrelik trafik azalımı sayesinde kaza maliyetlerinden de
önemli ölçüde tasarruf ettik. Tünelin 9 yılda ülke ekonomisine katkısı ise
toplamda 2,6 milyar dolara ulaştı.”
UNESCO Dünya Mirası’na Saygılı
Tasarım
UNESCO Dünya Miras Listesi’ne
kayıtlı İstanbul’un tarihi yarımadasında yapılan tüm tasarım ve inşaat
çalışmalarının UNESCO önerileri dikkate alınarak gerçekleştirildiğini de ifade
etti. Bakan Uraloğlu, sözlerine şu şekilde devam etti:
“Avrupa yakasında şehir ile deniz
arasındaki yaya bandı 55 metreden 277 metreye çıkartılarak şehrin denizle olan
bağlantısını geliştirdik. Avrupa yakası sahil parkına 11 bin 642 adet yeni ağaç
dikerek, 2,7 kilometre uzunluğunda bisiklet yolu ve yaya yolları inşa ettik.
Oyun ve egzersiz alanlarını yenileyerek proje bölgesinde, çocuk oyun
alanlarını yüzde 100, ağaçlandırmayı ise yaklaşık yüzde 400 artırdık.
Engelli standartlarına uygun yaya üstgeçitleri ve hemzemin yaya geçitleriyle
İstanbulluların yenilenen sahil parkına erişimini kolaylaştırdık.”
