Logo

Doğu Anadolu'yu Akdeniz'e bağlayan Erkenek Tüneli hizmete girdi

Doğu Anadolu`yu Akdeniz`e bağlayan Erkenek Tüneli hizmete girdi



Arslan, Gümrük ve Ticaret Bakanı Bülent Tüfenkci ve AK Parti Genel Başkan Yardımcısı Öznur Çalık ile Doğu Anadolu'yu Malatya üzerinden Akdeniz Bölgesi'ne bağlayacak D-850 Karayolu üzerindeki Erkenek Tüneli'nin açılış törenine katıldı.

Arslan, burada yaptığı konuşmada, Türkiye'nin son 14 yıldır coğrafyasının kıymetini bilerek Asya ile Avrupa arasında köprü konumunda olan Anadolu'nun hakkını bölünmüş yollarla, demiryollarıyla, havaalanları, denizcilik ve haberleşme sektörüyle verdiğini söyledi.

Avrupa ile Asya arasında taşınan yük miktarının neredeyse milyar tonlara ulaştığını aktaran Arslan, şöyle devam etti:

"Bulunduğumuz coğrafyada ayrıca 1,5-2 milyar insana 3,5-4 saatlik uçuş mesafesiyle erişebiliyoruz. Cumhurbaşkanımızın liderliği, başbakanımızın önderliğinde bu coğrafyanın hakkını verirken insanımızın sosyal refahını artırmak, daha kolay erişebilir, ulaşabilir hale getirmek ama aynı zamanda ticaretimizin önünü açmak, ülkemizin büyümesini sağlayacak sanayinin, endüstrinin önünü açmak ve ülke ekonomisini büyütmek hedefimiz oldu. Bunları yaparken de doğu-batı aksında ana koridorları yapıyoruz. Aynı zamanda kuzey-güney aksında da belirlediğimiz 18 büyük önemli ana koridoru tamamlıyoruz."

- "Malatya çok önemli bir kavşak"

Arslan, Malatya'nın çok önemli ana kavşak halinde olduğuna değinerek, kenti gerek doğu-batı gerekse kuzey-güney aksında bu kavşağın hakkını vermek adına bölünmüş yollarla, köprülerde, tünellerle, viyadüklerle daha güzel hale getirdiklerini ifade etti.

Erkenek geçidinin kış şartlarındaki zorluğuyla bilindiğine değinen Arslan, şu değerlendirmelerde bulundu:

"Özellikle yük taşıyan ağır vasıtaların kışın buralarda neler çektiğini hepiniz benden daha iyi biliyorsunuz. İşte geçit vermeyen Erkenek geçidinin, Erkenek Tüneli ile geçit verir hale gelmesi konusunda Sayın Cumhurbaşkanımın talimatları, Başbakanımızın bakanlığı döneminde verdiği kararlarla bu süreç başladı. Zor bir güzergahta çalıştığımızı da biliyoruz, o nedenle biraz da uzadı. Fakat bugün memnuniyetle görüyoruz ki, 80 yılda bu ülkede 50 kilometre tünel yapılmışken, Bolu Dağı Tüneli'nden 17 yılda çıkabilmiş bir ülkeden 14 yılda 300 kilometrenin üzerinde tünel yapan bir ülke haline geldik. Artık 80 yılda yapılan 50 kilometreye karşılık biz bir yılda onun daha fazlasını yapıyoruz. Sadece bu sene bitireceğimiz tünel 68 kilometre ve bunun önemli bir kısmı Malatya'da."

Bakan Arslan, Erkenek Tüneli'nin yarım saatte gidilen mesafeyi 3-4 dakikaya düşüreceğini belirterek, "Sadece Malatya'nın değil Adıyaman'ın da aynı zamanda hizmetini görecek, ülkemizin Karadeniz'in de Akdeniz'in de. Güzergah üzerindeki bütün illerin seyahatini kolaylaştıracak, yük taşıması anlamında ekonomisine ciddi katkı sağlayacak. Erkenek Tüneli'nde dünden bugüne emeği olanlara teşekkür ediyoruz." diye konuştu.

Türkiye genelinde yapılan çalışmalar hakkında da bilgiler veren Ahmet Arslan, şunları kaydetti:

"Ülke genelinde 80 yılda 6 bin 100 kilometre bölünmüş yol yapılmışken biz bunu bugün 25 bin 350 kilometreye çıkarmış durumdayız. Aynı şey Malatya'da da var. Malatya'da 80 yılda 36 kilometre bölünmüş yol yapılmışken 14 yılda yapılan miktar 363 kilometre. Malatya'daki bölünmüş yol ağı da aşağı yukarı 11 kat artmış durumda." 

Bakan Arslan, Erkenek Tüneli'nin açılış töreni sonrası kendi kullandığı makam otomobiliyle Gümrük ve Ticaret Bakanı Bülent Tüfenkci ve AK Parti Genel Başkan Yardımcısı Öznur Çalık ile tüneli gezdi.

Daha sonra gazetecilere açıklamalarda bulunan Arslan, Doğu ve Güneydoğu Anadolu'yu Akdeniz'e bağlayan Malatya'daki tüneller halkasına bir yapı daha eklediklerini belirtti. Erkenek Tüneli'nden seyahat edecek vatandaşların yandaki eski yolu gördüklerinde aradaki farkı çok iyi anlayacaklarını söyleyen Arslan, "Bir tarafta kesintisiz bir şekilde dümdüz standartları çok yüksek tünelleri viyadükleri olan bir yol, bir yanda da kıvrım kıvrım adeta eziyet şeklindeki bir yol. Bir tanesi geçit vermez Erkenek Geçidi, bir tanesi de tam tersi geçit veren Erkenek Tüneli. İnşallah ramazan ayında çok daha rahat ve konforlu seyahat yapmış olurlar. Bu bölgeye hizmet edecek bir proje. Vatandaşlarımız kazasız belasız kullansın diyoruz." diye konuştu.

- Trafik kurallarına uyun

Ne kadar konforlu, rahat yollar yapılırsa yapılsın karayollarında altın kuralın, trafik kurallarına uymak olduğunu vurgulayan Arslan, "Vatandaşın kurallara uyması lazım. Ramazan günü önümüz bayram kurallara uyup hem kendi hayatını hem de karşı taraftaki insanların hayatını hiçe saymaması lazım. Ne yazık ki, ülkemizde zaman zaman kazalarla karşılaşıyoruz. Son günlerde birçok insanımızın hayatını kaybettiği kazalarla karşı karşıya geldik. İnsanlarımızın erişimini, ulaşımını kolaylaştırmak adına yolları bu kadar konforlu yaparken vatandaşımız hayatını kaybetsin istemiyoruz. Ricamız o ki, kurallara uyalım. Özellikle karşıdaki insanların da hayatına saygı gösterelim." ifadelerini kullandı.

Konuşmaların ardından Bakanlar Arslan ve Tüfenkci, Erkenek Tüneli'nde hatıra fotoğrafı çektirdi, tünelin açılış kurdelesi kesildi.
 

- Doğu Anadolu'yu Akdeniz'e bağlıyor

Yapımına 2011'de başlanan, zemindeki bazı sıkıntılarla aşırı şişme ve deformasyon problemleri nedeniyle planlandığı sürede tamamlanamayan Erkenek Tüneli, Malatya'nın Doğanşehir ve Adıyaman'ın Gölbaşı ilçelerini birbirine bağlıyor.

Toplam maliyeti yaklaşık 253 milyon lira olan ve bin 816 metre uzunluğunda 2 tüpten oluşan tünel, Doğu Anadolu'yu Malatya üzerinden Akdeniz Bölgesi'ne bağlıyor.

Karayolları Genel Müdürlüğünce yaptırılan en zorlu tünel çalışması olduğunu belirtilen ve yapımında son teknoloji cihaz ve makinelerin kullanıldığı tünel, mevcut zor ve riskli yolu güvenli ve konforlu hale getiriyor.