Logo

FİLYOS LİMANI, KARADENİZ’İN YENİ LOJİSTİK ÜSSÜ OLACAK

Cumhurbaşkanı Erdoğan ile Bakan Karaismailoğlu’nun katılacağı tören ile 150 yıllık hayal Filyos Limanı yarın hizmete açılacak.

 

 

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, “Zonguldak kıyılarında inşası tamamlanan Filyos Limanımız, hem bölgeyi hem de ülkemizi lojistik alanında bir adım daha ileriye taşıyarak doğalgaz ve ticarette yeni bir üs olacak dev bir lojistik merkez projesidir” dedi.

 

Türkiye'yi, karayolu, havayolu, demiryolu, denizyolu ve haberleşme altyapısıyla büyüklüğüne ve hedeflerine yaraşır olanaklara eriştirmek için çalışmaları büyük bir heyecan ve kararlılıkla sürdürdüklerini vurgulayan Bakan Karaismailoğlu, "Mavi Vatanımızda güçlenen hakimiyetimizin bir nişanesi olan Filyos Limanı ülkemizin gurur projelerinden biri. Sultan Abdülhamit döneminde hazırlanan 'Anadolu'da Genel Üretim Raporu'nda dahi yer alan, 150 yıllık hayalimiz Filyos Limanı projesini hayata geçirmek Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan'a ve onun liderliğindeki AK Parti hükümetlerine nasip oldu. Zonguldak kıyılarında bulunan Filyos Limanı, sadece bir liman olmasının ötesinde hem bölgeyi hem de ülkemizi lojistik alanında bir adım daha ileriye taşıyacak dev bir lojistik merkez projesidir." diye konuştu.

 

 

 

-“25 milyon ton kapasitesiyle gemilerin yeni adresi olacak”

 

Karadeniz hinterlandının en önemli deniz kapısı olacak olan Filyos Limanı'nın, bölgesel deniz ticaretinin yeni merkezlerinden biri olacağını belirten Karaismailoğlu, “Filyos Limanı hizmete girdiğinde yıllık 25 milyon ton yük elleçleme kapasitesiyle büyük tonajlı gemilerin yeni adresi olacak. Filyos Limanı, sadece Zonguldak'ın değil, başta Karabük ve Bartın olmak üzere tüm Batı Karadeniz ve İç Anadolu'nun ana ihracat merkezi haline dönüşecek” dedi.

 

Filyos Limanı’nın tüm bölgenin yükünü Karadeniz’den; Rusya’ya, Balkanlara hatta İskandinav ülkelerine taşıyacağını bildiren Karaismailoğlu, “Rusya, Balkanlar ve Orta Doğu ülkeleri arasındaki kombine taşımacılık zincirinin aktarma merkezi olarak, tüm bölgenin yükünü Karadeniz'den Rusya'ya, Balkanlar'a hatta İskandinav ülkelerine taşıyacak” diye belirtti.

 

 

 

-“Aynı anda farklı boyutlarda 13 geminin elleçlenmesi yapılacak”

 

Filyos Limanı kapasitesine ilişkin teknik bilgileri de aktaran Bakan Karaismailoğlu,

“Filyos Limanımız, 14 metre derinliğindeki rıhtım ile 70 bin detveyt tonluk Genel Kargo gemileri ile 8 bin TEU’luk Konteyner gemilerine, 19 metre derinliğindeki rıhtım ile 180 bin detveyt tonluk Kuru Yük gemileri ile 14 bin TEU’luk Konteyner gemilerine hizmet verecektir. Aynı anda, farklı boyutlarda 13 geminin elleçlenmesi yapılabilecektir” diye konuştu.

 

 

 

-“Karadeniz’in doğalgazı Filyos'tan çıkacak”

 

Filyos Limanı'nın önemli bir misyonu daha üstleneceğine dikkati çeken Karaismailoğlu, şunları kaydetti:

“Bizleri milletçe sevince boğan doğalgaz keşfinden sonra TPAO'nun Filyos Limanı ve geri sahasından yararlanması için limanımıza tahsis edilen alan da genişlemiştir. Doğalgaz çalışmaları için gereken lojistik destek limanımızdan sağlanacak. Filyos Limanı hizmete girdiği ilk günden itibaren bölgemizi kalkındıracak, ekonomiye, istihdama büyük bir katkı verecektir. Elbette sadece limanı yapmakla iş bitmiyor. Bu limanın bağlantı koridorlarını da en iyi şekilde tesis etmeniz gerekiyor. Filyos Limanı ve Filyos Endüstri Sanayi Bölgesi İltisak Hattı Bağlantısı projesi ile 12 kilometre demiryolu ve 4,5 kilometre karayolu inşa edeceğiz.”

 

 

 

-“Filyos Limanı, bölgenin kalkınmasında lokomotif olacak”

 

Filyos Limanı'nın sadece bir liman olarak düşünülmemesi gerektiğini belirten Karaismailoğlu, "Ülkemizin jeopolitik konumundan maksimum faydalanmak amacıyla uygulamaya koyduğumuz Lojistik Master Planımız çerçevesinde en büyük lojistik üslerinden biri Filyos Limanı olacak. Bölgenin kalkınması adına adeta bir lokomotif olacağına inanıyoruz.’’ diye belirtti.

 

Bakan Karaismailoğlu; 2023 ve 2053 ihracat hedeflerini de şöyle açıkladı:

 

“Küresel lojistik maliyetlerinin düşürülmesi, ticaretin geliştirilmesi ve rekabet gücünün arttırılması için her alanda çok yönlü yatırımlar yapıyoruz. Türkiye olarak 2023 yılında 228 milyar, 2053 yılında ise 987 milyar dolar ihracat rakamına ulaşmayı hedefliyoruz. Ayrıca ulaştırma yatırımları sayesinde ülkemiz üzerinden gerçekleştirilen transit geçişten 2023 yılında 5 milyar dolar, 2053 yılında ise 214 milyar dolar gelir elde etmeyi hedefliyoruz. Bugüne kadar yaptığımız ve yapmaya devam edeceğimiz ulaştırma yatırımları ile bu hedefleri yakalayacağımıza inanıyorum.”