
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı
Abdulkadir Uraloğlu, 34 kilometrelik Siirt-Kurtalan Yeni Demiryolu Projesi ile
Siirt il merkezine kadar demiryolunun ulaşacağını bildirdi. Bakan Uraloğlu,
yolcu ve yük taşımacılığı yapılacak hat ile hem sanayi ve tarım ürünlerinin iç
ve batı bölgelere taşınacağını hem de limanlara bağlantı sağlanacağını
bildirdi. Uraloğlu, yeni hattın Güneydoğu Anadolu Bölgesinin ulaşım altyapısını
güçlendireceğini ve bölgesel kalkınmaya katkı sağlayacağını ifade etti.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı
Abdulkadir Uraloğlu, 2025 yılı yatırım programına alınan Siirt-Kurtalan Yeni
Demiryolu Projesi hakkında yazılı açıklamada bulundu. Bakan Uraloğlu,
Yolçatı-Diyarbakır-Kurtalan Hattı’nın devamı olacak Siirt-Kurtalan demiryolunun
saatte 160 kilometre hıza uygun projelendirildiğini ifade etti.
Uraloğlu, “34 kilometrelik
Siirt-Kurtalan Hattı ile Siirt’in merkezine kadar demiryolunu getirmiş
olacağız. Böylece Siirt il merkezi
ulusal demiryolu ağına da bağlanmış olacak. Hat kapsamında Kurtalan İstasyonu,
Havaalanı ve Üniversite İstasyonu ile Siirt İstasyonu’nu inşa edeceğiz.”
açıklamasında bulundu.
“61 Bin Metre Uzunluğunda Hat
Serimi Gerçekleştireceğiz”
Çalışmalar kapsamında toplam 15
bin 574 metre uzunluğunda 6 tünel, 11 bin 690 metre uzunluğunda 12 kaçış tüneli
ile bin 523 metrelik 2 aç-kapa tünel yapımı planladıklarını dile getiren
Uraloğlu, “Hat kapsamında toplam uzunluğu 597 metre olan 2 viyadük ile 7
üstgeçit ve 6 üstgeçit de inşa edeceğiz. 61 bin metre uzunluğunda hat serimi
gerçekleştireceğiz. İnşa edilecek tünel ve viyadüklerle bölgedeki ulaşım daha
hızlı ve güvenli hale gelecek.” dedi.
-“Demiryolu Projesi ile
Limanlara Bağlantı Sağlanacak”
Söz konusu hattın Siirt'in ulaşım
altyapısını güçlendireceğini vurgulayan Uraloğlu, ekonomik, ticari ve turistik
faaliyetlere de önemli katkılar sağlayacağını söyledi. Güneydoğu Anadolu
Bölgesi’nin kalkınmakta olan illeri arasında yer alan Siirt Organize Sanayi
Bölgesi’nde 128 iş yeri ile metal, gıda, makine hazır giyim sektörlerinde 85
sanayi tesisi bulunduğunu ifade eden Uraloğlu, 2021 yılında ise Türkiye'nin ilk
çinko izabe tesisinin de Siirt’te kurulduğunu anımsattı. Uraloğlu,
açıklamasında şu ifadelere yer verdi:
“Demiryolu projesi ile hem sanayi
ve tarım ürünleri iç ve batı bölgelere taşınacak hem de limanlara bağlantı
sağlanacak. Demiryolu sayesinde karayolu ile yapılan taşımacılığı azaltarak
daha ekonomik, emniyetli ve çevreci bir ulaşım alternatifi sunmayı
hedefliyoruz.
Diyarbakır-Mardin Demiryolu
Etüt ve Proje Çalışmaları Devam Ediyor
Yolçatı-Diyarbakır-Kurtalan ve
Diyarbakır-Mazıdağ hattını modernize ederek dizayn hızını saatte 160
kilometreye çıkaracaklarını belirten Uraloğlu, “Diyarbakır-Mazıdağı arasındaki
demiryolunun güneydeki Mardin’e bağlanması amacıyla Diyarbakır-Mardin Demiryolu
etüt ve proje çalışmalarına devam ediyoruz.” diye konuştu.