Logo

ULAŞTIRMA BAKANI KARAİSMAİLOĞLU: AVRUPA’NIN EN UZUN TÜNELİ ZİGANA’DA IŞIK GÖRÜNDÜ

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Türkiye’nin ve Avrupa’nın en uzun, dünyanın ise 3. en uzun çift tüp karayolu tüneli Zigana’da ışığı gördüklerini belirterek, Zigana Tüneli ve bağlantı yollarının yapımı, tasarımı ve kontrolünde yüzde 100 yerli ve milli kaynakların kullanıldığına dikkati çekti. Karaismailoğlu, “Mevcut yolun kısalması ile seyahat süresi otomobiller için 30 dakika, ağır tonajlı araçlar için 60 dakika azalacak. Böylece zamandan 19 milyon TL, akaryakıttan 40 milyon TL olmak üzere yıllık toplam 59 milyon TL tasarruf sağlanacak” dedi.

 

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Zigana Tüneli Işık Görme Töreni’nde konuştu. “Ülkemizin ve Avrupa’nın en uzun, dünyanın ise 3. en uzun çift tüp karayolu tüneli olacak Zigana Tüneli’nde, kazı çalışmalarını tamamlayarak, çok önemli bir aşamayı daha geride bırakıyoruz” diyen Karaismailoğlu, “Ülkemize ve milletimize olan sevgimizi hayata geçirdiğimiz dev eser ve projelerimizle ortaya koyuyoruz. Türkiye, artık yatırımlarını bütçe bulamadığı için yapamadığı dönemleri çok geride bıraktı. Ülkemiz her alanda büyüyen, birbirinden önemli projeleri hayata geçiren, yaptığı yatırımlarla sadece bölgesinde değil, küresel planda ana oyun kuruculardan biri haline geldi. Türkiye’ye çağ atlatan projelerimizle, istihdama, ticarete, ekonomiye destek oluyor; geleceğin Türkiye’sini inşa ediyoruz. Lafla peynir gemisi yürütmeye çalışanlara inat; gençlerimize iş, hanelere aş, halkımıza refah taşıyor; Türkiye’yi şaha kaldırıyoruz” ifadelerini kullandı.

 

KÖİ MODELİ İLE DEVLETİMİZ İLAVE GELİRLERE KAVUŞACAK

 

2003 yılından bugüne Ulaşım ve Lojistik Master planı doğrultusunda planlı bir şekilde Türkiye’nin jeostratejik önemini gözeterek yatırımları gerçekleştirdiklerini belirten Karaismailoğlu, şöyle devam etti:

“Eserlerimizi, ülkemize ve tüm dünyaya bir bir armağan ediyoruz. Üç kıtanın kesişim noktasındaki ülkemiz, yalnızca 4 saatlik uçuşla 1 milyar 650 milyon insanın yaşadığı, 38 trilyon dolar Gayri Safi Millî Hasıla’ya ve 7 trilyon dolar ticaret hacmine sahip 67 ülkenin merkezindedir. Çin ile Avrupa arasında 700 milyar doları aşan ticaret hacminin tam ortasındayız. Son 20 yıl boyunca, tüm ulaşım stratejilerini küresel eğilimleri dikkate alarak bütün yatırımları gerçekleştirdik. Bu yatırımlarımızın 2003-2020 yılları arasında Gayri Safi Yurtiçi Hasılaya 410 milyar dolar etkisi oldu. İstihdama etkileri de yıllık ortalama 705 bin kişidir. 19 yılda tamamlanan 1 trilyon 145 milyarlık projelerimizin yüzde 20’sini Kamu Özel İş Birliği modeli çerçevesinde hayata geçirdik. KÖİ projeleri ile 38 ayrı proje de yapım sırasında devletin kasasından 1 kuruş çıkmadan 37,5 milyar dolarlık yatırımla, havalimanları, limanlar ve 1250 kilometre otoyol altyapısını tamamlandık. Bugün Türkiye, son 19 yıldaki çalışkanlığı sayesinde, Avrupa’da en iyi performans sağlayan 3. ülke konumunda; KÖİ yatırım hacmi sıralamasında ise dünyada 13. sırada yer alıyor. Havayolu, karayolu ve denizcilik alanlarında KÖİ Modeli ile yapılan yatırımlar incelendiğinde, 2024 yılında ‘başa baş noktaya’ gelineceği görülüyor. 2025 yılından itibaren elde edeceğimiz gelirler, yapacağımız ödemelerin üzerinde olacaktır. Böylece ulaştırma sektörü genel olarak değerlendirildiğinde, KÖİ Modeli ile yapılan projeler özelinde net nakit akışı sağlanacak. Dolayısıyla, devletimiz ilave gelirlere de kavuşacak.”

 

ZİGANA TÜNELİ ULUSLARARASI ULAŞIM KORİDORLARININ ÖNEMLİ BİR PARÇASI

 

Zigana Tüneli’nin de tıpkı Marmaray gibi, Avrasya Tüneli gibi, Kuzey Marmara Otoyolu, İstanbul Havalimanı, Osmangazi Köprüsü, Ordu-Giresun Havalimanı, İyidere Lojistik Limanı, Yavuz Sultan Selim Köprüsü, 1915 Çanakkale Köprüsü gibi uluslararası ulaşım koridorlarının önemli bir parçası ve dünya çapında bir eser olduğuna vurgu yapan Karaismailoğlu, “Milletimiz için gurur kaynağıdır. Zigana Tüneli’ne de bu açıdan bakmamız gerekiyor. Zigana Tüneli’ni sadece Trabzon ve Gümüşhane’yi ilgilendiren bir proje olarak göremeyiz. Biz burada, bu çalışmamızla, Doğu Karadeniz’in en önemli ticaret merkezi konumundaki Trabzon’u, Gümüşhane üzerinden Bayburt, Aşkale ve Erzurum’a bağlıyoruz. Bu projemiz; Karadeniz’de olduğu kadar Doğu Anadolu’da da ticaretin, ihracatın ve istihdamın gelişmesi için kritik öneme sahip. Başta İran olmak üzere tüm Ortadoğu ve Avrasya ülkelerinin Karadeniz’e ulaşması açısından hayati değerde. Türkiye’nin Doğu-Batı yönlü ticaret hareketliliğinin yanı sıra, Kuzey-Güney yönlü ticaret hareketliliğine de imkân kılarak, ihracatçılarımızın daha düşük maliyetlerde ürünlerini deniz ile dünyaya ulaştırmasına fırsat sunacaktır. Bu ve bunun gibi kilit öneme sahip projelerimiz, ülkemizi 2022 yılı için 250 milyar dolarlık ihracata ulaştıracak ve ticari dengeleri Türkiye lehine değiştirecek” diye konuştu.

 

SEYAHAT SÜRESİ AĞIR TONAJLI ARAÇLARDA 60 DAKİKA AZALACAK

 

Sahil kesimlerinden iç bölgelere ulaşımın yakın zamana kadar Karadeniz coğrafyasının izin verdiği şartlarda sağlandığını aktaran Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu, bu nedenle başlattılan kuzey-güney akslarını iyileştirme çalışmaları kapsamında bölgede pek çok yol ve tünel projelendirdiklerini söyledi. Ovit Tüneli, Cankurtaran Tüneli, Salmankaş Tüneli, Salarha Tüneli, İkizdere Tünelleri, Eğribel tüneli gibi nicesini hizmete sunduklarını ifade eden Karaismailoğlu, bu tünellerle; ticari faaliyetlerin gelişmesine, dolayısıyla bölgenin zenginleşmesine katkı sağlarken, güvenli sürüş imkanını da artırdıklarını kaydetti. Zigana Tüneli de kuzey-güney aksları kapsamında hayata geçen projelerin en önemlilerinden biri olduğunun altını çizen Karaismailoğlu, konuşmasına şöyle devam etti:

“Tarihi İpek Yolu hattındaki bu güzergah, hayli yüksek yoğunlukta bir trafik yükü taşıyor. Zigana Tüneli projesi,  Trabzon – Aşkale Yolu’nun 44. kilometresindeki Maçka/Başarköy mevkiinde başlayıp, 67. kilometrede yer alan Köstere-Gümüşhane Yoluna köprülü kavşak ile bağlanıyor. Zigana tüneli 14 bin 500 metre uzunluğunda çift tüpten oluşuyor. Toplam uzunluğu bağlantı yolları ile birlikte 15 kilometreyi aşıyor. 2,5 milyar Lira’yı bulan yatırım bedeli ile 12 metre genişliğindeki mevcut devlet yolu 2x2 şeritli bölünmüş yol haline gelecek. Hizmete açılmasıyla, Zigana’nın zirvesinde 2 bin 10 metre olan ve 1. tünelde 1.825 metreye indirilen kot, 600 metre daha aşağı çekilerek 1.212 metreye inecek. Mevcut yolun kısalması ile seyahat süresi otomobiller için 30 dakika, ağır tonajlı araçlar için 60 dakika azalacak. Böylece zamandan 19 milyon TL, akaryakıttan 40 milyon TL olmak üzere yıllık toplam 59 milyon TL tasarruf sağlanacak. Karbon salınımı da 16 bin ton daha azalacak. Zigana Tüneli; özellikle kış aylarında yaşanan çileleri tarihe gömerek yol kullanıcılarına güvenli ve konforlu seyahat imkanı sunacak. Ayrıca, mevcut Trabzon-Gümüşhane hattında bulunan keskin virajlar, rampalar ile birlikte dik yamaçlardan taş düşmesi gibi problemler de ortadan kalkacak. Trafiğin; Karadeniz sahil kesimindeki yerleşkelere, limana turizm ve sanayi merkezlerine sorunsuz akışı sağlanacak. Uluslararası ticaretin daha hızlı ve güvenilir yapılmasına büyük ve değerli katkılar bu projemizle gerçekleşecek.”

 

YÜZDE 100 YERLİ VE MİLLİ KAYNAKLAR KULLANDILDI

 

Zigana Tüneli ve bağlantı yollarının yapımı, tasarımı ve kontrolünde yüzde 100 yerli ve milli kaynakların kullanıldığına dikkati çeken Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, projenin tamamen Türk mühendisleri ve işçileri tarafından rekor bir sürede inşa edildiğini söyledi. “Ayrıca karayolu tünellerinde Türkiye’de ilk defa yapılan, dikey şaft yapıları, Zigana Tüneli’nde teşkil edildi” diyen Karaismailoğlu, “Ülkemizin ve Avrupa’nın en uzun, dünyanın 3. en uzun çift tüp karayolu tüneli; Zigana Tüneli’nde kazı destekleme çalışmalarını tamamladık ve artık tünelin ucunda ışığı gördük. 500 personelle 7 gün 24 saat esasına dayanan yoğun çalışmalarımızı daha da hızlandırarak 2022 yılı sonuna kadar imalatlarımızı tamamlamayı hedefliyoruz” dedi

 

DERDİMİZ; KURU İFTİRALARLA, ASILSIZ İTHAMLARLA GÜNDEMİ MEŞGUL ETMEK DEĞİL, ULAŞTIRMA VE HABERLEŞMEDE ÇÖZÜMLER ÜRETMEKTİR

 

Üstad Mehmet Akif Ersoy’un “Bir insan öldü mü ondan kalacak eseri, bir eşek göçtü mü ondan da nihayet semeri” sözlerini hatırlatan Karaismailoğlu, “Derdimiz; kazılan temelleri kapatanların siyasetine alet olmak değil, planlar dahilinde milletimize ulaşımda çağ atlatmak. Kuru iftiralarla, asılsız ithamlarla gündemi meşgul etmek değil, vatandaşımızı dinleyerek onların ihtiyaçlarına göre ulaştırma ve haberleşme çözümleri üretmektir. Bütün derdimiz hizmet ve eser siyasetidir. Zigana Tüneli de bu anlamda çok önemli bir eser olacak, on yıllarca ticari fayda olarak bölgemize, memleketimize hizmet edecektir. Zigana Tüneli hem Trabzon’un hem de Gümüşhane’nin geleceğine vurulan bir mühür misali bölgenin gelişimi ve kalkınmasında önemli bir ivme oluşturacak. Gönlünüzde milletinize karşı duyduğunuz aşk varsa, hizmet üretme isteği varsa, geçilmez denen yollar geçit verir, aşılmaz denen dağlar aşılır" ifadelerini kullandı.

Fotoğraflar