Logo

ULAŞTIRMA VE ALTYAPIDA DİJİTAL GELECEK ZİRVESİ SON GÜNÜNDE LOJİSTİK KONUSUNU ELE ALDI

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı'nın, ulaşım ve altyapı sektör temsilci ve yöneticilerini online olarak buluşturduğu Ulaştırma ve Altyapıda Dijital Gelecek Zirvesinin üçüncü gününde ‘’Lojistik’’ konusu ele alırken,  sektörün önde gelen isimleri konuk edildi.

PTT Genel Müdürü Hakan Gülten ‘’ Kovid-19 sürecinin de etkisi ile  hali hazırda yükselmekte olan e-ticaret eğilimini çok daha hızlı şekilde arttırdı ’’ derken, İMEAK Deniz Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkanı Tamer Kıran, blockchain uygulamalarının konteyner piyasasında ileri seviyeye gittiğini, MNG Kargo CEO’su Salim Güneş ise Kovid-19 etkisi ile  e-ticaret taleplerinin bir anda yükseldiğini ve yapay zeka ile dijital planlamaların lojistik sektöründe çok önemli hale geldiğini söyledi. Borusan Lojistik Hizmetleri Genel Müdürü Mehmet Kalay lojistik sektörünün büyüklüğüne işaret ederek, dünyadaki lojistik sektörünün 4,7 trilyon dolarla önemli yere sahip olduğunu söyledi.

-“E-ticarette Davranış Değişiklikleri Bizi 10 Yıl Sonraki Hedeflerimize Ulaştırdı”

PTT AŞ Genel Müdürü Hakan Gülten, toplantıdaki konuşmasında, dijitalleşmenin sektöre etkileri hakkında değerlendirmelerde bulundu.

ePttAVM.com, PTT Kargo ve PTT Lojistik’in, her geçen gün bilinirliği ve kullanıcı sayısı artan markalar olarak dikkati çektiğini ifade eden Hakan Gülten, "kargo ve posta alanında bir çok faaliyetimizin olmasının yanı sıra, lojistik alanında da yapmamız gereken, üzerimizde ödev olan çok konumuz var" ifadelerini kullandı.

Küresel posta ağı ile lojistik operasyonlarımızı desteklemek istediklerini dile getiren PTT Genel Müdürü, kısa sürede lojistik alanında önemli yol aldıklarının altını çizdi. Gülten, "İçinde bulunduğumuz zor koşullar dijitalleşme ile ilgili daha hızlı çözüm üretmek için bizi teşvik etmiş oldu. e-ticaretteki davranış değişiklikleri bizi 10 yıl öteye götürdü. 10 yıl sonra olmasını beklediğimiz rakamlara şu an ulaşmış olduk. Bu rakamlar, bizlerin de davranışlarını değiştirdi. e-ticarette en önemli şey, müşteriye ilk alışverişi yaptırabilmek, onu da şu an da yaşadık." dedi.

-“Deniz Ticaretindeki Dijital Dönüşümü, İnsan Gücünün Dijitalleşmesi Olarak Yorumlayabiliriz”

İMEAK Deniz Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkanı Tamer Kıran, deniz ticaretinin, ülke ekonomilerinin ne yöne gittiğine dair belirtiler veren bir sektör olduğunu söyledi.

Deniz ticaretinde dijitalleşmenin yeri ve önemi hakkında bilgi veren Kıran, şunları söyledi:

"Dijitalleşmede deniz ticareti birçok alanda ilerliyor. Yapay zeka, nesnelerin interneti, robotik sistemler, big data ve blockchain şu an için denizcilik alanında kullanılan yeni teknolojiler, denizciliğin alanına göre de bunların kullanım düzeyleri değişiyor.

Bu beş enstrümanın kullanılması sayesinde ilerleme kaydedilen alanları, gemiler, limanlar, deniz ticaret yönetimin dijital dönüşümü ve insan gücünün dijitalleşmesi olarak sıralayabiliriz. Örneğin, konteyner piyasasında blockchain uygulaması fevkalade ileri seviyeye doğru gidiyor. "

-“KOVID-19 Süreci Sektörümüzü Yeniden Yapılandırdı”

MNG Kargo CEO'su Salim Güneş, sektörün rakamsal ve işlevsel genişliğinin hem dünyada hem de Türkiye'de çok etkili olduğunu dile getirdi.

Kargo tarafının, lojistik sektöründe tüketiciye dokunan taraf olduğunu belirten Güneş, şu değerlendirmelerde bulundu:

"Sektörümüzü dijitalleşme iki boyutta etkiledi. İnsanların hızlı şekilde dijital dünyaya ulaşması, kendilerine özgü ürün talep edebilme özgürlüğünü ve imkanını yarattı. Herkes kendine özgü ürünü Türkiye'nin her tarafından talep edebilir hale geldi.

Dijitalleşme dışsal olarak işimizin içeriğini değiştirdi, içsel olarak ise yaklaşık 100 bine yakın KOBİ ve pazar yeri alanından neredeyse her gün 3 milyon müşteriye ulaşır olduk. Bu dinamikler her gün yeniden oluşuyor. Yapay zeka, dijital planlamalar işimizde çok daha değerli hale geldi. Birçok alanı teknolojiyi kullanarak geliştirmek ve değiştirmek durumunda kaldık" dedi.

Kovid döneminin e- ticarete etkilerine değinen Güneş, sürecin sektörü güçlü şekilde hızlandırdığını aktardı.

Salim Güneş, "Tüketiciler evde biraz daha sıkılmaya başlayınca bu sefer ev dekorasyonu ürünleri almaya başladı. Bir anda araba hariç her şeyi taşır hale geldik. Birçok firma araba hariç her şey e-ticaretten satar ve bizim üzerimizden taşıtır hale geldi. Kovid-19 süreci bizim sektörümüzü yeniden yapılandırdı diyebiliriz." ifadelerini kullandı.

-"Yaklaşık 780 milyar dolarlık Türkiye ekonomisinde, lojistik sektörü 52-53 milyar dolar ile önemli hacme sahip"

Borusan Lojistik Hizmetleri Genel Müdürü Mehmet Kalay lojistik sektörünün büyüklüğüne işaret ederek, dünyadaki lojistik sektörünün 4,7 trilyon dolarla önemli yere sahip olduğunu söyledi.

Kalay, "Yaklaşık 780 milyar dolarlık Türkiye ekonomisinde, lojistik sektörü 52-53 milyar dolar ile önemli hacme sahip. Bu sektör içinde de dijitalleşme kaçınılmaz. Son 5 yıldır tamamen iş modelimizi değiştirdiğimizi gördük. Artık biz lojistik şirketi değiliz de belki de teknoloji şirketiyiz diyerek baktık. Teknolojiyi ürünün ötesinde, iş modeli olarak tanımladığımız bir yere doğru evrilmeye başladık" ifadelerini kullandı.